ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لباس خونی کارگران پوشاک در کامبوج

اعتراض به دستمزد‌های پایین و شرایط کاری بد

هزاران نفر از کارگران صنایع پوشاک کامبوج، در اعتراض به دستمزد‌های پایین و شرایط کاری بد، به خیابان‌ها آمده‌اند. سخنگوی کارگران در روز جمعه سوم ژانویه اعلام کرد که در حین درگیری‌های پلیس ضد شورش کامبوج با کارگران معترض، دست کم سه نفر با شلیک گلوله کشته و ده‌ها نفر به شدت زخمی شده‌اند.

مقامات وزارت کار کامبوج، مهلت پنجشنبه دوم ژانویه را به کارگران برای پایان دادن به اعتصاب خود ارائه کرده بودند که با به خیابان آمدن کارگران و افزایش درگیری‌ها، این مهلت عملا توسط سندیکاهای کارگری پذیرفته نشده است. اعتراضات کارگری در کامبوج با راهپیمایی‌های مخالفان دولت که خواهان برکناری هون سن، نخست‌وزیر کامبوج شده‌اند همزمان شده است.

صنعت تولید پوشاک بزرگ‌ترین کسب و کار صادراتی کشور کامبوج است. دستمزدهای پایین کارگران، کامبوج را تبدیل به یک کارخانه بزرگ تهیه پوشاک برای شرکت‌های چندملیتی‌ای کرده که عمده‌فروشان لباس‌های مارکدار در ایالات متحده و اتحادیه اروپا هستند. دستمزد پایین کارگران کامبوجی، قیمت کفش‌ها و لباس‌های مردم ساکن کشورهای «جهان اول» را برای کمپانی‌های چندملیتی پر سود نگه داشته است. صنعت پوشاک در سال ۲۰۱۳، بیش از پنج بیلیون دلار برای کشور کامبوج سود داشته است. سودی که به نسبت سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشته و دولت کامبوج نمی‌تواند در این شرایط بحرانی این درآمد را از دست دهد.

درآمد هفتگی بیشتر کارگرانی که در صنعت پوشاک کامبوج مشغول کار هستند بین ۵۰  تا ۷۰ دلار آمریکایی است و میانگین درآمد این کارگران حدود ۲۸۰ دلار در ماه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.