ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزايش شيوع سرطان در ايران "غيرطبيعی" است

بهزاد رحمانی، عضو هيئت مديره

بهزاد رحمانی، عضو هيئت مديره انجمن علمی جراحان عمومی ايران گفت افزايش شيوع سرطان در ايران طبيعی به‌نظر نمی‌رسد.

آلودگی هوا در بروز و افزايش سرطان ريه نقش دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد رحمانی با اشاره به تغيير توزيع سرطان‌ها و شيوع اين بيماری در ايران، گفت: "در سال‌های گذشته بيشتر شاهد شيوع سرطان‌های معده، مری و... بوديم. در حالی که هم‌اکنون سرطان ريه بيشتر شده و پس از آن، همچنان سرطان معده و روده بزرگ از شيوع بالاتری در کشور برخوردارند."

وی همچنين از شيوع بالای سرطان پستان در زنان ايرانی خبر داد و افزود: "سن ابتلا به اين سرطان در خانم‌ها پايين آمده است."

عضو هيئت مديره انجمن علمی جراحان عمومی ايران تأکيد کرد: "آن‌چه مسلم است، اين‌ است که سن ابتلا به برخی سرطان‌ها در کشورمان پايين آمده است. به‌طوری‌که در سال‌های گذشته سن ابتلا به سرطان روده بزرگ مربوط به افراد ۵۰ سال به بالا بود اما در حال حاضر مواردی از ابتلا به اين نوع سرطان در سنين زير ۲۵ سال هم مشاهده می‌شود."

بهزاد رحمانی شناخته‌شده‌ترين علت افزايش سرطان‌ها را "استرس" عنوان کرد و گفت: "استرس، سطح ايمنی را پايين می‌آورد و يکی از دلايل شکست سيستم دفاعی بدن، به‌خاطر استرس‌هايی است که متوجه فرد است."

به‌گفته وی آلودگی هوا در بروز و افزايش سرطان ريه نقش دارد و مواد شيميايی ناشی از بنزين غيراستاندارد، ريسک ابتلا به سرطان ريه را بالا می‌برد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مظفر

    "دکتر محمد اسماعیل اکبری در گفت‌وگو با «شهروند»: این‌که گفته می‌شود شیوع سرطان در کشور غیرمتعارف است، تعبیر نادرستی است، چرا که ابتلا به انواع سرطان‌ها در کشور موضوعی کاملا پیش‌بینی شده و براساس موازین علمی بوده است، شیوع این میزان سرطان در کشور مورد انتظار بوده و هست. اما این‌که اعلام می‌شود بسیار شایع شده بله کاملا درست است." شما فهمیدید این چهره ی پزشکی-سیاسی دقیقاً چی گفته؟ سیاست در گمگوری اسلامی ایران از پزشکان هم دلقکهایی سبک می سازد.