ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"کشته شدن ۶۲ جنگجوی القاعده" در درگيری‌های نظامی عراق

يکی از رهبران گروه “سهوا”

يکی از رهبران گروه "سهوا" که با شبکه القاعده می‌جنگد اعلام کرد که ۶۲ جنگجوی القاعده، از جمله رئيس آن‌ها در استان انبار، در درگيری‌های نظامی اين استان در غرب بغداد کشته شده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، احمد ابو ريشه، از رهبران گروه "سهوا" گفت: "مردان قبيله‌ها با کشتن ابوعبدالرحمان البغدادی، رهبر شبکه تروريستی القاعده در انبار، انتقام خود را از آن‌ها گرفتند."

وی گفت: "۱۶ تروريست ديگر در خالديه واقع در جنوب شهر رمادی (۱۰۰ کيلومتری بغداد) و ۴۶ تروريست نيز در رمادی کشته شده‌اند."

اين درگيری‌ها ميان شبه‌نظاميان تندرو اهل سنت و نيروهای قبيله‌های محلی که از سوی پليس حکومتی حمايت می‌شوند رخ داده است. شبه‌نظاميان اهل سنت دو شهر رمادی و فلوجه در استان انبار را نيز اشغال کردند.

احمد ابو ريشه به خبرگزاری فرانسه گفت نيروهای حکومت توانسته‌اند "۸۰ درصد شهرهای استان انبار را پاکسازی کنند و همچنان به شکار اعضای القاعده ادامه دهند".

شهرهای رمادی و فلوجه امروز، جمعه ۱۳ دی‌ماه (سوم ژانويه)، صحنه نبردهای نظامی ميان نيروهای قبيله‌های محلی و پليس حکومتی از يک سو و از سوی ديگر نيروهای "حکومت اسلامی شام و عراق" بود. گروه اخير اين دو شهر را در کنترل خود داشت.

اين درگيری‌ها از روز دوشنبه آغاز شد. در اين روز نیروهای حکومتی در شهر رمادی، اردوگاه معترضان سنی مخالف دولت را که دولت عراق آن را "مخفيگاه القاعده" می‌دانست، برچيدند. در پی آن خشونت‌ها آغاز شد و ۱۴ نفر کشته شدند. سپس خشونت‌ها به شهر فلوجه کشيده شد.

نيروهای "حکومت اسلامی شام و عراق" پس از حمله‌های روز چهارشنبه از موقعيت استفاده کردند و با ترک پُست مأموران پليس در رمادی و فلوجه، اين دو شهر را به کنترل خود در آوردند.

اکثريت جمعيت استان انبار را اهل سنت تشکيل می‌دهند. اين منطقه از بيش از يک سال پيش به اين سو به کانون مخالفت علیه نوری المالکی، نخست‌وزیر شیعه تبديل شده است. نوری المالکی متهم است که با به انحصار در آوردن قدرت جامعه اهل سنت را به حاشيه می‌راند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    گروه “سهوا” از گوههای مزدور دولتی است که به کشتار مردم سنی خسته از دیکتاتوری مالکی پرداخته و مثل اسد مردم بی سلاح را افراد القاعده مینامد و تیتر تمام خبرگزاری های خارجی میکند.