ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارش میدانی درباره خشونت هیئتی

هفت‌تیرکشی مداح

حمید رضایی - انتشار گسترده خبر تیراندازی «یکی از مداحان معروف» در تهران و شکایت یک زن و شوهر جوان به پلیس، باعث شد نام این مداح - محمود کریمی - مخفی نماند.

«راه بسیار شیرین است و حضرت زهرا به مداحان و روضه‌خوانان خسته نباشید می‌گوید و باید بدانیم که هیچگاه آن حضرت زیر "دِین" کسی نمی‌ماند و اجر کار این افراد را خواهد داد و همچنین باید بدانید که شما جدا شده و سوا کرده توسط آن حضرت هستید.» محمود کریمی -  هفتمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی

خبر تیراندازی «یکی از مداحان معروف» در اتوبان بابایی تهران و شکایت یک زن و شوهر جوان به پلیس در این زمینه به قدری در فضای خبری ایران مورد توجه گرفت که نام تیرانداز _محمود کریمی _ مدت زیاد مخفی نماند و نام این «مداح معروف» به رسانه‌های فارسی زبان راه یافت.

طبق معمول وبلاگ‌ها و سایت‌های متعلق به حامیان حکومت ایران این خبر را ساخته و پرداخته سرویس‌های جاسوسی بیگانه، رسانه‌های غربی و دشمنان برای ضربه زدن به شخصیت برجسته این «مداح ارزشی» عنوان و اعلام کردند که حاج محمود کریمی به همراه خانواده خود مورد حمله مزاحمان و اراذل و اوباش قرار گرفته است. مطابق روایت سایت‌های حامی حکومت ایران، محمود کریمی برای دفاع از خانواده خود ابتدا چند تیر هوایی شلیک کرده و سپس یک تیر به سمت لاستیک خودرو مزاحم شلیک کرده است که در گلگیر ماشین گیر کرده است.

منصور ارضی در بیت آیت‌الله خامنه‌ای

این توجیه وب‌سایت‌های نزدیک به جریان اصولگرایی با افشاگری سایت خبری انتخاب که نزدیک به هاشمی رفسنجانی است مواجه شد. این سایت در مطلبی افشاگرانه با عنوان " چند سئوال در مورد ماجرای محمود کریمی و تیراندازی در اتوبان" پرسیده است: حسن رعیت یا سیدحسن میرکاظمی، شریک مشهور بابک زنجانی در خودروی مداح مشهور بوده است. آیا وی جزو خانواده این مداح محسوب می‌شود؟ مداح مشهور و سرنشینان خودرو در آن ساعت نیمه شب در چه شرایطی و از کجا به سوی کجا در حال حرکت بوده‌اند که براثر یک موضوع ساده اقدام به اسلحه‌کشی کرده‌اند؟
به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود ماجرای تیراندازی محمود کریمی از شاگردان ارشد «حاج منصور ارضی» نیز با تبدیل شدن به محل منازعه دو جناح قدرت در ایران تبدیل شود.

نباید فراموش کرد استاد معنوی و سیاسی محمود کریمی که سرحلقه مداحان مطیع رهبری است، در مراسم روز عرفه برای مرگ هاشمی رفسنجانی دعا کرده است و منصور ارضی و سه شاگرد ارشد وی (حدادیان، کریمی و طاهری) از حامیان محمود احمدی‌نژاد در هر دوره انتخابات ریاست جمهوری بوده‌اند. آنها این قدرت را داشته‌اند که در طول ریاست جمهوری محمد خاتمی و محمود احمدی نژاد بارها از تریبون‌های مذهبی درخواست مرگ اعضای دولت را کنند، بعضی از وزرا را به بی‌دینی متهم کنند، شخصیت های دولتی را به آلت جنسی رئیس جمهور تشبیه کنند، فتوای قتل دهند و هرگز مورد بازخواست و انتقاد جدی قرار نگیرند.

از نظر فنی صلاحیت داشتن اسلحه را ندارند

یک سروان پلیس که در قالب یک گپ دوستانه، تنها حاضر به صحبت درباره مسائل فنی این حادثه است می‌گوید: «یک از دلایلی که در مراکز نظامی و انتظامی برای استخدام پرسنل آزمایشات پزشکی انجام می‌دهند و سخت‌گیری می‌شود برای این است که برای استفاده از تجهیزات توانایی داشته باشند. از رانندگی در نظر بگیرید تا سلاح و بقیه مسائل.

محمود کریمی در بیت رهبر جمهوری اسلامی

اینجوری که شما تعریف می‌کنید که گفته‌اند مزاحمت خیابانی بوده است موارد به این شکل است که یک خوردو ایجاد مزاحمت می‌کند و آخرش راه را مسدود می‌کند. سرنشینان از خودرو پیاده شده‌اند، این یعنی دو خودرو یا چند خودرو به هم نزدیک بوده‌اند. اینجور موارد فاصله چند متر بیشتر نیست. می‌خواسته به لاستیک شلیک کند، گلوله به گلگیر خورده است. سلاح کمری اسلحه برد بلند نیست، اما کارشناس اینقدر خطا از فاصله نزدیک را قبول نمی‌کند. وقتی پرسنل ما مجبور به استفاده از اسلحه می‌شوند طبق آئین نامه استفاده از سلاح که به ما ابلاغ شده، اندام غیر حیاتی را باید بزنیم. از کمر به پایین. شلیک پرسنل اگر منجر به مرگ شود کارشناس صحنه بررسی می‌کند فاصله چقدر بوده است و مقدار خطا را با فاصله مقایسه می‌کند. در فاصله بیش از حد مجاز، اجازه شلیک اسلحه کمری نیست.

ممکن است ناخواسته اتفاقی بیافتد. باید معلوم شود فاصله چقدر بوده است. اگر در فاصله یک متر و دو متر نتوانسته لاستیک به آن بزرگی را بزند نباید اسلحه دستش باشد. به نظر من افراد غیر نظامی از نظر فنی صلاحیت داشتن اسلحه را ندارند. برای افراد خارج از نظام باید محافظ بگذارند. حالا شما نگران نباشید. مطمئن باشید نیروی انتظامی گزارشی دقیق برای مرجع قضائی ارسال می‌کند و اگر مقصر باشند طبق قانون برخورد می‌کنند.»

کار یک نفر را نباید به پای همه نوشت

در اتوبوس خط واحد سه نفر مرد مسن در حال صحبت کردن درباره این ماجرا هستند که جوانی حدوداً ۲۵ ساله وارد بحث آنان می‌شود.

 ظاهر این جوان مذهبی است و از ادبیات بسیار محترمانه‌ای استفاده می‌کند. او در قسمتی از صحبت ‌هایش خطاب به پیرمردی که این کارها را «وحشی بازی» و «بی‌قانونی» جماعت حزب اللهی و بسیجی می‌خواند، می‌گوید: «پدر من سن و سالی از شما گذشته است. اگر جوان خامی مثل بنده از این حرف‌ها بزند به خاطر بی تجربه‌گی است، اما ماشاء الله موی شما سفید شده است. اسمی که شما به زبان می‌آوری رسماً اعلام نشده است. غیبت و تهمت گناه کبیره است. شما مطمئن هستید فردی که اسم می‌برید درست است؟

مردم حق دارند از این اخبار ناراحت بشوند. مملکت ما یک مملکت اسلامی است. حضرت علی علیه السلام می‌گوید اگر مسلمانی بشوند در سرحدات حکومت اسلامی خلخال از پای زن یهودی بیرون آورده‌اند و از شنیدن این خبر دق کند، حق دارد. شک نداشته باشید مسئولان رسیدگی می‌کنند و اگر مداحی که تیراندازی کرده است مقصر باشد رسیدگی می‌کنند. در کشور اسلامی کسی مصونیت قضائی ندارد. قوه قضائیه از جرایم بچه‌های آقای هاشمی چشم‌پوشی نکرد. با اینکه ایشان زمانی رئیس جمهور بوده‌. اتفاقی که افتاده را هم نباید بزرگ کرد. کار یک نفر را نباید به پای همه نوشت. فرهنگ بسیجی فرهنگ خدمت است. حضرت آقا بارها با هر حرکت خلاف قانونی مخالفت کرده‌اند...» در میانه صحبت‌های این جوان مذهبی به مقصد رسیدم و از اتوبوس پیاده شدم، اما دلم می‌خواست به طریقی از این فرد سئوال کنم آیا واقعاً آقای خامنه‌ای مخالف چنین حرکاتی و به طور کلی مخالف اعمال خشونت و درگیری توسط نیروهای حزب‌الله و بسیج است؟

ریشه رفتارهای خارج از نظم و قانون مداحان هیئت رزمندگان اسلام در کجاست؟

بی‌شک مداحان هیئت رزمندگان اسلام یکی از ابزارهای قدرت علی خامنه‌ای در مناسبات قدرت داخل نظام جمهوری اسلامی ایران است.

بازنشر قسمتی از «رهنمودهای» علی خامنه‌ای در دیدار با «ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام»، گویای تعریف و انتظاراتی است که از رهبر جمهوری اسلامی از این گروه فشار متمرکز و سازماندهی شده دارد. علی خامنه‌ای در این دیدار در سخنانی که به معنای دادن چراغ سبز و  شرح وظایف این تشکل است، می‌گوید: «خب، هیئتی بودن - که به اصطلاح تعبیری از بی‌نظم بودن است - به‌خاطر چیست؟ به‌خاطر این است که وقتی کسی وارد هیئت امام حسین می‌‌شود هیچ‌کس به او نمی‌گوید فلان جا بنشین، فلان جا ننشین؛ فلان جور بنشین، فلان جور ننشین؛ کِی بیا، کِی برو؛ کاملاً همه‌ی تحرّکات، برخاسته‌ی از اراده‌ی مردم و خواست خود مردم است که آن هم ناشی از ایمان آنها است؛ این چیز خیلی خوبی است، این را باید نگهدارید؛ یعنی ارتباط هیئت را به ایمان مردم و عشق مردم، و جاذبه و گیرایی خود هیئت و خود این کانون را برای دل‌های مردم باید نگه دارید. این را باید حفظ کنید، یعنی جوری نشود که حالت اداری و مانند اینها پیدا بکند…. هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقه‌مند به امام حسین است، یعنی علاقه‌مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این است. اینکه آدم در یک مجلس روضه یا هیئت عزاداری مراقب باشد که مبادا وارد مباحث اسلام سیاسی بشود، این غلط است.»

انتقاد از رفتار مداحان حکومتی در بین اقشار مذهبی و غیر مذهبی

با منتشر شدن اخباری از ارتباط مداحان معروف با «زنان شوهردار» و دخیل بودن آنان در ماجرای فسادهای گسترده مالی و دولتی، به جز مردم  غیر مذهبی ایران، اعتراض افراد مذهبی در ایران نیز بلند شده است.

آقای محسنی در ملک پدری خود که به حسینیه تبدیل شده است ایام مذهبی از جمله کل ماه محرم و صفر را به برگزاری مراسم مشغول است. او که اکنون مشول برگزاری مراسم امام هشتم شیعیان است می‌گوید: «مردم مدام می‌گویند خدایا به ما پول بده؟ چرا ما فقیریم؟ از این حرف‌ها. ولی به فکر مسئولیتش نیستند. پول و موقعیت امتحان الهی است. خیلی از افراد به این امتحان الهی که رسیده‌اند رد شده‌اند. فرقی ندارد از عوام باشند یا از خواص.

مداحل اهل بیت اجر کارش را با خدا حساب می‌کند. رسم است آخر مراسم به قدر وسع صاحب مجلس و مردمی که پای منبر می‌نشینند صله‌ای تقدیم می‌کنند. خدا رحمت کند حاج آقا مقصودی را، وقتی پاکت را باز می‌کرد به پول داخلش نگاه نمی‌کرد. می‌گذاشت داخل جیبش و اهل مجلس را دعا می‌کرد. آقایان تا عکس و فیلم‌شان از تلویزیون پخش می‌شود دیگر نعوذ بالله خدا را بنده نیستند. شماره حساب می‌دهند برای واریز پول. به حمدالله به لطف امام شهید حساب این مجلس از کسانی به جای بندگی امام حسین به بندگی ثروت در آمده‌اند جدا است. دوستان از مجالس دیگر می‌گویند پولی که بعضی آقایان برای یک دهه یا یک ماه طلب می‌کنند 50 میلیون و این ارقام است. خدا از سر تقصیرات‌شان بگذرد.»

خانمی که در حدود ۵۰ سال سن دارد و خود را معرفی نمی‌کند معتقد است: «مگر یادتان رفته جوان‌‌های مردم را بعد از انتخابات کشتند؟ آدم عادی که نمی‌تواند طرف کسی تیر پرت کند. از همین آدم‌ها می‌آوردند. کسی که به خاطر رانندگی به ماشین بقیه تیر می‌زند موقع تظاهرات به طرف آدم‌ها می‌زند.»

پشت‌شان گرم است

میثم ۲۷ ساله و دانشجوی مقطع دکترا است. او می‌گوید: «یک قانون بد اگر برای همه اجرا شود خوب است و یک قانون خوب اگر برای همه اجرا نشود بد است. متاسفانه در کشور سطح همه در برابر قانون مساوی نیست. کسی که کارت بسیج داشته باشد یا عضو جاهای (نهادها، سازمان‌ها و ...) این شکلی باشد می‌تواند قانون را دور بزند. این‌ها پشت‌شان گرم است. اگر یک فرد عادی در ایران با اسلحه به سمت بقیه تیراندازی کند اعدام می‌شود، اما این آقا از مدحان گردن کلفت است و کاری با او ندارند.»

میثم به یک تجربه شخصی خود اشاره می‌کند و می‌گوید: «چند ماه پیش به همراه همسرم برای تفریح بیرون رفتیم. موقع برگشتن تصادف کردیم. یک نفر از همین آقایان با شکم بزرگ و لباس مشکی با اینکه مقصر بود مدام توهین می‌کرد. فحش‌های خیلی زشتی داد. من با او درگیر شدم. باور نمی‌کنید، وقتی افسر راهنمایی و رانندگی اعلام کرد که او مقصر است جلوی یک ماشین پلیس را گرفت و به آنها گفت من و همسرم دوست پسر و دوست دختر هستیم و وقتی سعی داشته جلوی ما را بگیرد ما با ماشین به او زده‌ایم. به پلس کارت نشان داد و ما چند ساعت در کلانتری علاف شدیم. وقتی مدرک آوردیم که زن و شوهر هستیم او را محکوم کردند. اگر ما با هم ازدواج نکرده بودیم او می‌توانست ثابت کند ما به ماشین او زده‌ایم تا فرار کنیم. حسابی توی دردسر می‌افتادیم.»

مجازات شدید

صاحب یک بنگاه معاملات خودرو اعتقاد دارد قوه قضائیه باید مطابق قانون محمود کریمی را اعدام کند.

او می‌گوید: «قانون گذاشته‌اند که قدرت نمایی با سلاح سرد هم مثل سلاح گرم اعدام دارد. قدرت نمایی یعنی اینکه بگیری سمت مردم و به خاطر اینکه دست مردم خالی است از چاقو یا اسلحه بترسند. اگر دست خالی باشد، می‌شود اراذل و اوباش و آفتابه می‌اندازند دور گردنشان و در شهر می‌گردانند. اگر استفاده کنند می‌شود محاربه و اعدام.»

کلاه ما پس معرکه است

یک کارگر ساختمانی درباره خبر تیراندازی محمود کریمی به نا امنی اوضاع زندگی مرم عادی در ایران اشاره می‌کند و می‌گوید: «آنهایی که دم‌شان به جایی وصل است هرکاری دلشان می‌خواهد می‌کنند، کسانی هم که مثل ما کسی را ندارند باید حواس‌شان باشد با اینها گیر نکنند. همه جا پارتی بازی است، هر کس پارتی داشته باشد خرش از روی پل می‌گذرد. می‌خواهد شکایت باشد، پرونده باشد، هر چیزی باشد فرقی ندارد. پارتی داشته باشی حل است. نداشته باشی کلاهت پس معرکه است.»

در همین زمینه: مداحی محمود کریمی در هفتمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • قوچعلی

    قانون گذاشته‌اند که قدرت نمایی با سلاح سرد هم مثل سلاح گرم اعدام دارد. قدرت نمایی یعنی اینکه بگیری سمت مردم و به خاطر اینکه دست مردم خالی است از چاقو یا اسلحه بترسند. اگر دست خالی باشد، می‌شود اراذل و اوباش و آفتابه می‌اندازند دور گردنشان و در شهر می‌گردانند. اگر استفاده کنند می‌شود محاربه و اعدام.» حالا اگر قانون قانون باشد باید این را هم آفتابه دور گردنش بیندازند و اعدام کنند وگرنه معلوم میشود که ارازل و اوباش فقط برای مردم عادی کاربرد دارد یا برای آن سه جوان بیچاره که چند ماه پیش برای دزدیدن چند ده هزار تومان در تهران اعدام شدند ولی خودی ها هر کاری کنند اسمش را میگذارند دفاع از خود

  • nader

    لشکرکشی نوچه های مداح هفت تیرکش در میرداماد تعدادی از اراذل و اوباش تهران با قمه و قداره در اوج ترافیک خیابان میرداماد تقاطع ولی عصر و در نزدیکی دانشگاه خواجه نصیر با حمله به خودروهای سواری که پشت چراغ قرمز بودند، اموال سرنشینان خودروها را به سرقت بردند. گفته می شود این افراد از نزدیکان مداحی بودند که اخیرا در یکی از اتوبان های تهران هفت تیرکشی کرده و به دادسرا احضار شده است. به گزارش افکارنیوز، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: به محض وصول خبر لشکر کشی اراذل و اوباش قمه بدست، در خیابان میر داماد و حمله به خودروهای مردم در پشت چراغ قرمز و سرقت اموال مردم، این موضوع در دستور کار مامورین پلیس قرار گرفت.

  • علی

    منتظر نسخه جدید GTI با حضور کارکتر حاج محمود کردیمی هستیم.

  • مظفر

    یادم میاید که پلیس در میدان کاج اسلحه به دست ایستاد و نگاه کرد که یک نفر یکی دیگه رو با کارد قیمه کنه و جرات نکرد برای نجات مضروب از اسلحه اش استفاده کنه. حالا این آقا مثل آن قاضی ( بخوانید غازی) دستیار مرتضوی در ملاء عام و بدون دلیل منطقی تیر اندازی می کند و قطعاً کسی هم به پرو پایش نمی پیچد چون می دانند از این اسلحه برای خیلی کارهای مفید دیگر هم استفاده شده و نباید آن را غلاف کرد. ایران در حال تبدیل شدن به یک سیسیل بزرگ است. مرکز تولید، توزیع و مصرف فساد و فحشا

  • ww

    متاسفانه هنوز فصل بادمجان نیومده وگر نه براتون میچیدیم دور قاب ---برید خوش باشید قو قوری مقوری ها

  • sattar

    متاسفانه تظاهر به دین سبب پیشرفت افراد شده.  یک فوتبالیست بعلت مداحی به تیم ملی دعوت شد!

  • بکتاش

    با سلام به دوستان رادیو زمانه از اینکه خبرتان را به صورت کاملا موثق و مستند ارائه می کنید واقعا ممنون آن جوان بسیجی، آن نیروی پلیس، آن کسی که مراسم امام هشتم را می گرفت حتی آن زن پنجاه ساله را همه مردم به خوبی می شناسند. راستش را بخواهید حتی راننده اتوبوس را هم می شناسند. درست یادم هست که حتی یک بار با همین نیروی پلیس توی خیابان درگیر شدم. به هر حال شما اخبارتان هم مثل گزارشهایتان مستند و حرفه ای است. اما اینکه مردم کمی به شما بی لطفی می کنند به خاطر این است که آن مقدار که شما مخاطب را *** فرض کرده اید ** نیستند. به خودتان نگاه نکنید که برای خودتان *** شده اید مردم ایران متاسفانه یا خوشبختانه هنوز آدم مانده اند. مراقب خودتان باشید و از طرف من دوستان را هم ببوسید خدا نگهدار

  • sina

    سعید قاسمی‌نژاد٬ امانوئل اتولنگی آیت­‌الله علی خامنه­‌ای رهبر «معظم» انقلاب٬ بانک‌داری «معظم» نیز هست. اینکه چرا آیت­‌الله خامنه‌­ای به بانک‌داری می‌پردازد مشخص نیست، شاید می‌خواهد بانک‌داری اسلامی را به بانک‌داران آموزش دهد. ارزش بانک­‌های تحت کنترل آقای خامنه‌ای در بازار بورس، مطابق با اطلاعات به روز شده در هشتم دی ۱۳۹۲، حدود سه میلیارد و پانصد میلیون دلار یا ۱۰ هزار و چهار صد میلیارد تومان است. این جدای از بانک­‌های زیر نظر آیت­‌الله در خارج از بورس و بانک­‌های بورسی و غیربورسی زیر نظر سپاه پاسداران است. جالب این‌که یکی از بانک‌های زیر نظر او از شرکت­‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است. بنیاد مستضعفان که جانبازان پردردسر را مدت مدیدی است از سر خود باز کرده است و تنها مشغول به امور مستضعفین است، صاحب ۸۲ درصد سهام بانک سینا است. محمد مخبر که در راس هیئت مدیره بانک سینا نشسته است٬ رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و از صاحب‌نفوذترین چهره‌های اقتصادی امپراتوری مالی آیت‌الله خامنه‌ای است. او در راس هیئت مدیره این بانک حضور دارد تا نشان دهد ستاد و بنیاد هر دو مهره‌هایی از مهره‌های رهبری هستند و این دو نهاد به ظاهر جدا از هم دست در جیب یکدیگر دارند. ارزش بازار بانک سینا دوهزار و صد و چهل و سه میلیارد تومان و با احتساب دلار سه هزار تومانی٬ به رقمی حدود ۷۱۴ میلیون دلار می­‌رسد. و اما بانک پارسیان دیگر بانک حاضر در بورس و در اختیار آیت الله خامنه‌ای است. سید خراسانی سهام‌دار اصلی خزانه پارسیان است. بانکی با ارزش بازار پنج هزار و ۷۴۸ میلیارد تومان که با در نظر گرفتن دلار سه هزار تومانی، حدود یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون دلار می‌ارزد. نگاهی به لیست سهام‌داران بانک پارسیان نشان می‌دهد که شرکت‌های وابسته به بنیادهای تحت کنترل رهبر جمهوری اسلامی حدود ۴۰ درصد سهام این بانک را تحت کنترل خود دارند. شرکت‌های سرمایه‌گذاری تدبیر، مهرآفرینان دوران، توسعه اقتصاد آینده، تک‌آوران شرق، کشاورزی مدبرکشت توس، ایده‌گستر دوراندیش، موسسه رفاه و تامین آتیه امید و شرکت ایران و شرق، شرکت‌های تابعه امپراتوری اقتصادی آیت‌الله خامنه‌ای و سپاه پاسداران هستند. دیگر سهام‌دار عمده بانک پارسیان، ایران‌خودرو و شرکت‌های تابعه هستند. هیئت مدیره بانک نیز میان این دو گروه سهام‌داران تقسیم شده است. امپراتوری مالی آیت‌الله خامنه‌ای عمدتا از طریق شرکت‌های تابعه «ستاد اجرایی فرمان امام» و گروه تدبیر در بانک پارسیان حضور دارد. گروه تدبیر خود زیرمجموعه «ستاد اجرایی فرمان امام» است. به عنوان مثال موسسه رفاه و تامین آتیه امید، موضوع فعالیت خود را تامین آتیه و کمک به امور رفاهی اعضای «ستاد اجرایی فرمان امام» قرار داده است. توسعه اقتصاد آینده‌سازان پیشاپیش به عنوان بخشی از این امپراتوری، به عنوان شرکتی که زیر نظر ستاد اجرایی و مدیران مورد اعتماد آن علی بقایی، جواد شکرخواه و عارف نوروزی در سال ۱۳۸۹ به عنوان شرکت خصوصی ثبت شده اما بخشی از امپراتوری «ستاد اجرایی فرمان امام» است و در لیست تحریم‌ها قرار دارد. این شرکت نیز چون دیگر شرکت‌های وابسته به ستاد اجرایی از موسسه «مفید راهبر» به عنوان حسابرس مالی خود استفاده می‌کند. ارزش بانک­‌های تحت کنترل آقای خامنه‌ای در بازار بورس، حدود سه میلیارد و پانصد میلیون دلار یا ۱۰ هزار و چهار صد میلیارد تومان است و این جدای از بانک­‌های زیر نظر آیت­‌الله در خارج از بورس و بانک­‌های بورسی و غیربورسی زیر نظر سپاه پاسداران است. علی بقایی و جواد شکرخواه عمده عمر حرفه‌ای خود را در شرکت‌های وابسته به امپراتوری مالی آیت‌الله خامنه‌ای گذرانده‌اند. شرکت کشاورزی مدبرکشت توس زیرمجموعه ستاد اجرایی است که در هیئت مدیره آن نمایندگانی از سرمایه‌گذاری تدبیر و شرکت ایران و شرق فعالیت می‌کنند. شرکت ایران و شرق خود از شرکت‌های زیرمجموعه سرمایه‌گذاری تدبیر است. تک‌آوران شرق در سال ۱۳۸۳ به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه بهمن تاسیس شد. گروه بهمن یکی از اولین شرکت‌هایی بوده که بنیاد تعاون سپاه مالکیت آن را از آنِ خود کرد و هم‌چنان آن را در اختیار دارد. مدیرعامل بانک پارسیان، علی سلیمانی شایسته، چهره‌ای تکنوکرات و نماینده شرکت توسعه اقتصاد آینده‌سازان در هیئت مدیره است. از شش عضو هیئت مدیره پارسیان، سه نفر مستقیما نمایندگان شرکت‌های تابعه این امپراتوری هستند. این سه نفر عبارتند از علی سلیمانی شایسته به نمایندگی از توسعه اقتصاد آینده‌سازان به عنوان عضو هیئت مدیره و مدیرعامل، غلامرضا سلیمانی امیری به نمایندگی از موسسه تامین رفاه و آتیه امید به عنوان نایب رییس هیئت مدیره، و سیدحسام شمس عالم به عنوان نماینده سرمایه‌گذاری تدبیر. جالب آنکه عارف نوروزی هم که نماینده شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در هیئت مدیره است، تقریبا تمام عمر حرفه‌ای خود را در دو جا گذرانده است: شرکت‌های وابسته به رهبری و شرکت‌های وابسته به ایران‌خودرو. عارف نوروزی به تازگی از مقام خود در مدیریت املاک ستاد اجرایی برکنار شد و به عنوان مدیر عامل بنیاد برکت برگزیده شد. املاک ستاد اجرایی مهم‌ترین بازیگر عرصه املاک و مستغلات ایران است و بنیاد برکت از مهم‌ترین بازیگران بازار داروی ایران. دیگر بانک تحت کنترل آیت‌الله خامنه‌ای در بورس تهران بانک کارآفرین است. برای آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان یک کارآفرین معظم٬ کنار ماندن از عرصه کارآفرینی یقینا دشوار بوده است. بانک کار آفرین با سرمایه دو هزار و پانصد میلیارد تومانی یا به عبارتی ۸۳۳ میلیون دلاری٬ در اختیار آیت‌الله خامنه‌ای است چرا که او با فاصله‌ای فراوان بزرگ‌ترین بلوک سهام‌دار را در این بانک در اختیار دارد. شرکت‌های تابعه امپراتوری مالی آیت‌الله خامنه‌ای که در کارآفرین سهام‌دار هستند عبارتند از سرمایه‌گذاری تدبیر، سرمایه‌گستر دوراندیش، توسعه اقتصاد فردا، نگین گنجینه ایرانیان، مهرآفرینان دوران و توسعه اقتصاد آینده‌سازان. هیئت مدیره بانک کارآفرین در حال ترمیم است چرا که دولت جدید مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره این بانک را به ریاست بانک مرکزی و بانک صنعت و معدن گماشته است. اگر چه پرسش اول این یادداشت که آیت‌الله خامنه‌ای این همه بانک را برای چه می‌خواهد همچنان سرجایش باقی‌ است٬ پرسش دیگری هست که می‌توان به آن پاسخی قطعی داد: آیا حضور این بانک‌های زیر نظر رهبری یا بانک‌های تحت کنترل سپاه پاسداران به سود سیستم مالی کشور و در نهایت اقتصاد ایران است؟ پاسخ قطعی به این پرسش یک نه بزرگ است. حضور بانک‌هایی که به عالی‌ترین مقام سیاسی- مذهبی کشور وابسته‌اند و یا نظامیانی با دستبند و زندان گردانندگانش هستند٬ کمکی به سیستم مالی پیشاپیش ورشکسته ایران نمی‌کند و تنها آن را در باتلاق ورشکستگی و ناکارآمدی بیشتر فرو می‌برد. ------------------------------------------------------------------------------------------------ * امانوئل اتولنگی محقق ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و سعید قاسمی‌نژاد دانشجوی دکترای فایننس در سیتی یونیورسیتی نیویورک است. این نویسندگان اخیرا در همین زمینه مطلبی با عنوان “The Bank of Ayatollah” در نشنال پست کانادا منتشر کرده‌اند

  • anonymous

    در زمانهای نه جندان دور -و شاید هنوز هم در شهرهای دورافتاده ایران بتوان انها را دید- افرادی بودند که با نقالی و تعریف کردن داستانهای کربلا و غیره معرکه میگرفند و از این راه چند قرانی به دست میآوردند و روزگار میگذراندند.  این افراد یک پرده نقاشی شده را بر دیواری اویزان میکردند و گاه یکی دو تا مار هم  در قوطی های چوبی داشتند و چوبی زیر بدن مار میگذاشتند تا کمر مار از قوطی بیرون بماند و هی به بینندگان وعده باز کزدن قوطی و بیرون اوردن مار میدادند.  اما پرده نقاشی که نقطه تمرکز اصلی این نقالان بود گاه تصاویر وحشتناکی از اجساد مردگان یا سر بریده امام حسین یا آتش (جهنم) تنوری و یا شمر که مثل سگ ۷ تا پستان داشت را نشان میدادند و با چوبی و اشاره ای به هر یک از تصاویر مردم را که دور خود جمع و سرگرم میکردند.   اما به برکت دنیای مجازی و پیشرفتهای وابسته به ان شغل کم درامد و کم سر و صدای نقالی هم به مداحی ارتقاء یافته است و میتوان انها را روی شبکه دید..  انهم چه مداحانی. و این آخری که ماشالله هفت تیر کش هم هست و مداحی را با گردنکشی و اوباشی مخلوط کرده و جان میدهد برای تهیه فیلم ها وسترن به سبک ایرانی.   مبارک باشد   

  • مسعود

    پیشنهاد می گردد : تیتر خبر را به شکل زیر اصلاح فرمایید. "مداحی هفت تیر کشان"

  • بهنام

    دکان داران دین و مذهب تزویر شدیدآ به این موجودات نیاز دارند .