ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سال نو کودکان سوری در لبنان

کودکان پناهجوی سوری

تصاویر زیر از مهمانی سال نو، در مدرسه نجده، در کمپ پناهجویان سوری در منطقه شتیلا در لبنان است. کودکان سوری که در بیروت هم از بمب گذاری و انفجار رهایی پیدا نکرده‌اند، در این مهمانی فرصتی داشتند که با رقص و پایکوبی، سال‌ها و روزهای تلخ گذشته را برای ساعتی فراموش کرده و به دنیای شاد کودکانه‌شان بازگردند.

کشور لبنان اکنون محل اقامت چهار میلیون، ۸۰۰ هزار پناهنده ثبت شده سوری است. این آمار شامل آن دسته از سوری‌هایی که به صورت غیرقانونی و یا با ویزای شش ماهه در لبنان زندگی می‌کنند و یا به دلایلی از ثبت در دفتر پناهندگان خودداری می‌کنند، نمی‌شود. بیش از ۳۸۵ هزار نفر از سوری‌های ساکن لبنان را کودکان تشکیل می‌دهند. به گزارش سازمان ملل، ۲۷۰ هزار نفر از این کودکان در سن مدرسه هستند و بر اساس آخرین آمارهای منتشرشده، ۸۰ درصد از این کودکان به مدرسه نمی‌روند.

سازمان غیر دولتی نجده ناو (Najda Now International) در سال ۲۰۱۲ در کشور آلمان به ثبت رسیده و در حوزه خدمات امدادی به کودکان و جوانان پناهنده سوری در لبنان، فعالیت می‌کند. این سازمان سه مرکز در کشور سوریه دارد. تنها مرکز آنان در کشور لبنان، مدرسه کوچکی در منطقه «شتیلا» است که در سه نوبت دانش‌آموز می‌پذیرد. این مرکز ۲۱۲ کودک ثبت نام شده دارد که در مدارس رسمی لبنان نمی‌توانند تحصیل کنند. گروهی از این کودکان، هیچ مدرکی از مدرسه محل تحصیل خود در سوریه به همراه ندارند، عده‌ای به دلیل مشکلات مالی و معضلات رفت و آمد به مدرسه نمی‌روند و تعدادی از آنان توانایی گذراندن امتحان ورودی مدارس لبنان را ندارند. این امتحان در مدارس لبنان به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. کلاس‌های ریاضی، عربی، انگلیسی و به تازگی کامپیو‌تر از جمله درس‌هایی هستند که این کودکان در مدرسه می‌آموزند. این مرکز یکی از سازمان‌هایی است که در ارتباط با بحران تحصیل کودکان سوری در لبنان فعالیت می‌کنند.

روی تصاویر کلیک کنید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.