ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگستری کرمان: فعالان سايبری دستگيرشده با ضدانقلاب و بی‌بی‌سی ارتباط داشتند

علی توکلی، رئيس کل دادگستری

علی توکلی، رئيس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد که فعالان سايبری دستگيرشده در کرمان با ضدانقلاب در خارج و بی‌بی‌سی فارسی در ارتباط بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی توکلی گفت: "اين باند با ظاهری موجه و فعاليت به‌ظاهر قانونی تعدادی از پروژه‌ها و طرح‌های ضد انقلاب خارج‌نشين به‌ويژه بی‌بی‌سی فارسی را انجام می‌داد."

روز ۱۳ آذرماه، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران کرمان، ۱۶ نفر از فعالان سایبری این شهر را دستگیر کرد.

 احمد قربانی، معاون دادستان کرمان در آن زمان گفت این افراد در قالب “یک شبکه پیچیده امنیتی- رسانه‌ای” فعالیت می‌کردند و اتهام‌شان “اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با شبکه‌های بیگانه و طراحی سایت و تولید محتوا برای سایت‌های ضدانقلاب به‌منظور براندازی نظام” است.

علی توکلی گفت پس از رويدادهای سال ۸۸ همين گروه سايت "ندای سبز آزادی" را طراحی و راه‌اندازی کرده است.

به‌گفته وی افراد دستگيرشده "مبالغ سنگين" دريافت کرده‌ و "فعاليت کاملا سازمان‌يافته"ای داشته‌اند.

رئيس کل دادگستری استان کرمان گفت: "کمک‌های مالی دريافتی اين گروه معمولا از لندن تحت عنوان کمک به انجمن‌های خيريه و با چند واسطه به دست اين باند می‌رسيد و مدير اين گروه فردی بوده که از طرف بی‌بی‌سی فارسی در چند کشور مالزی، هندوستان و افغانستان به‌عنوان مربی و استاد خدمت کرده و با هزينه سازمان‌های اطلاعاتی انگليس به اين کشورها سفر می‌کرده است."

اين در حالی است که شبکه بی‌بی‌سی فارسی همواره گفته است همکاری در ايران ندارد و از چند سال پيش فعاليت‌های آموزشی خود را برای ايرانيان قطع کرده است.

علی توکلی همچنين گفت فعالان سايبری دستگيرشده در کرمان اعتراف کرده‌اند و در اعترافات خود گفته‌اند "در هر تنش اجتماعی القائات و شبهه های خود را در جامعه منتشر می‌کردند".

رئيس کل دادگستری استان کرمان خواهان "سخت‌ترين مجازات" برای اين افراد که به‌گفته وی "آگاهانه و هدفمند نقشه‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی را به اجرا می‌گذاشتند"، شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.