ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«کانادا هیئتی پارلمانی به ایران می‌فرستد»

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفر یک هیات پارلمانی کانادایی به ایران خبر داد.

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفر یک هیات پارلمانی کانادایی به ایران خبر داد.

علاءالدین بروجردی

 بروجردی به خبرگزاری "خانه ملت" گفته که کانادایی‌ها هم به کاروان هیئت‌های اروپایی پیوسته و به زودی به تهران سفر می‌کنند. او در مورد تاریخ این سفر و جزییات برنامه‌های این دیدار توضیحی نداده است.

هم اکنون هیئتی از پارلمان ایتالیا در تهران است و هیئت پارلمانی بریتانیا به سرپرستی جک استراو هم قرار است بامداد سه‌شنبه وارد ایران شود.

مهدی کیایی، مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس اعلام کرده که جک استراو بعد از ظهر چهارشنبه ۱۸ دی نشستی خبری در تهران برگزار می‌کند.

ایران در حال حاضر با کانادا مناسبات دیپلماتیک ندارد. دولت کانادا در هفتم سپتامبر ۲۰۱۲ سفارت خود در تهران را بست و دیپلمات‌های ایرانی در آن کشور را "عناصر نامطلوب" خواند.

کانادا پس از این تصمیم، از دیپلمات‌های ایرانی در اوتاوا خواست ظرف ۵ روز این کشور را ترک کنند.

این تصمیم در پی حمله به سفارت بریتانیا در تهران گرفته شد. در بیانیه‌ دولت کانادا به مناسبت تعلیق روابط دو کشور تاکید شده بود که ایران مهم‌ترین تهدید علیه صلح و امنیت جهانی است.

مناسبات ایران و کانادا که در سال‌های پس از انقلاب عمدتا سرد بود، با قتل زهرا کاظمی، خبرنگار عکاس ایرانی- کانادایی در زندان اوین به وخامت گرایید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    دروغ است .  میخواهد ورود هیات انگلیسی را  که برای دلالی و واسطه گری و ابلاغ دستورات به دست بوس امده اند را  عادی جلوه دهد.

  • مظفر

    خوب این هم از پایان بازی بی نمک کانادایی ها. برای بار چندم همه بیایید و با این گمگوری اسلامی در ایران بیعت کنید. جای جرج اورول خالی که ببیند سناریو هایی که می نوشت چقدر دقیق اجرا می شوند. دیگر خون زهرا کاظمی خشک شده، بومیهای کانادا هم از اول بت پرستانی بیش نبودند