ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک زن ایرانی‌تبار دبیرکل حزب سوسیال‌دمکرات آلمان می‌شود

یاسمین فهیمی، فعال سندیکایی ایرانی‌تبار، نامزد دبیرکلی حزب سوسیال دمکرات آلمان شده است. او در اتحادیه کارگری معدن و شیمی در هانوفر فعالیت دارد.

یاسمین فهیمی، فعال سندیکایی ایرانی‌تبار، برای مقام  دبیرکلی حزب سوسیال دمکرات آلمان  معرفی شده است. او در اتحادیه کارگری معدن و شیمی در هانور فعالیت دارد.

حزب سوسیال دمکرات آلمان در صدد است رهبری مردانه خود را تغییر دهد. زیگمار گابریل، رهبر این حزب، یاسمین فهیمی، مهندس شیمی ۴۶ ساله و فعال سندیکایی از شهر هانوفر را برای تصدی مقام دبیرکلی پیشنهاد کرده است.

قرار است این پیشنهاد روز ۲۶ ژانویه ۲۰۱۴ در کنگره فوق‌العاده سوسیال دمکرات‌ها در شهر برلین به رای گذاشته شود.

یاسمین فهیمی پدری ایرانی و مادری آلمانی دارد و در شهر هانوفر در شمال آلمان به دنیا آمده است.

او ۱۶ سال سابقه فعالیت در اتحادیه کارگران معدن، شیمی و انرژی هانوفر را دارد و شریک زندگی‌اش نیز رئیس این اتحادیه، میشاییل واسیلیادیس است.

یاسمین فهیمی چهره شناخته‌شده‌ای در محافل سیاسی آلمان به شمار نمی‌رود. روزنامه‌های آلمانی صبح چهارشنبه هشتم ژانویه، به ریسک بالای کاندیداتوری او اشاره کرده‌ و کارنامه بی‌رنگ فهیمی و بی‌تجربگی در فعالیت‌های سیاسی را یک نقطه ضعف خوانده‌اند.

به نوشته وبسایت‌های اشپیگل، دی‌‌ولت، تاتس و فرانکفورتر آلگماینه،  سوسیال دمکرات‌های مطرح باید در فرصت باقیمانده تا ۲۶ ژانویه، تمام تلاش خود را برای جاانداختن این چهره‌ گمنام در محافل سیاسی به خرج دهند.

در عین حال، شانس فهیمی برای کسب رای در کنگره حزب سوسیال دمکرات بالاست زیرا او عملا رقیبی ندارد. چهره‌های برجسته و مشهور این حزب پس از ائتلاف با حزب انگلا مرکل، به وزارت رسیده‌اند.

از طرف دیگر اراده حزب سوسیال دمکرات برای نشاندن یک زن بر کرسی دبیرکلی بسیار جدی است. زیگمار گابریل، رهبر این حزب که معاون صدراعظم آلمان نیز هست، می‌گوید: ««شایسته نیست که اداره امور حزب را همان مردان همیشگی بر عهده داشته باشند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • anonymous

    سوده جان شما ببخشید. اما همین که نام فامیلش "فهیمی" است اورا ایرانی تبار میکند. معنی ایرانی تبار یعنی اینکه پدرش یا مادرش ایرانی بوده اند. حال ترسم که بگویید چرا نوشته اید شریک زندگیش به جای همسرش. عزیزم لازم نیست اینقدر ملا لغتی باشیم. کسی منکر مرد سالاری نیست اما اینکه چگونه باید انرا از بین برد از همین طریقی است که سرکار خانم فهیمی انرا دنبال کرده و میکنند. هر سنگری که به نام خانم ها رقم زده میشود یک سنگر از دست مردها بیرون میآید و تفاوت ماجرا میشود 1+ 1 = 2 به نفع جنبش برابری زن و مرد.

  • سوده

    مادرش آلمانی در آلمان به دنیا اومده اون وقت ایرانی تبار محسوب میشه ! چون آقا بالاسرش ایرانیه !!! این هم از حقوق زنان !

  • soodeh

    باز هم مردسالاری اون هم در مطلبی که قراره نشون گر پیشرفت وضعیت زنان باشه!! مادرش آلمانیه ( یعنی نصف ژن هاش غیر ایرانیه ! )و در آلمان به دنیا اومده یعنی بیشتر آلمانیه تا ایرانی . برای چی تیتر می زنید : ایرانی تبار ؟! چون بنا بر یک رسم مزخرف نام خانوادگی اش از پدرش رسیده ؟! خجالت آوره . ---- زمانه: ما در اطلاق صفت "ایرانی‌تبار" به خانم یاسمین فهیمی هیچ قصدی جز فهمی سالم از این صفت نداشته‌ایم. در مفهوم "ایرانی‌تبار" نه باری پدرسالارانه و پدرتبارانه می‌گنجانیم، نه باری ناسیونالیستی. مادر ایشان هم اگر ایرانی بود باز از همین صفت استفاده می‌کردیم. البته خوشحال می‌شویم اگر زبان دچار تنگناهایی نباشد که می‌پذیریم در نهایت به تبعیض‌های جنسیتی، طبقاتی، مذهبی و قومی برمی‌گردند. با تشکر از منتقدان صفت "ایرانی‌تبار" که می‌پذیریم مبنای انتقادشان درست، اصولی، و برابری‌خواهانه است. ما به لحاظ مبنا با یکدیدگر تفاهیم داریم. تحریریه "زمانه"