ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پس‌لرزه‌های گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین اجتماعی

بر اساس گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین‌ اجتماعی، سعید مرتضوی کتابی به نام «دوستت دارم ای مادر» را با بودجه سازمان تأمین اجتماعی خریده. این کتاب پایان‌نامه دانشگاهی برادرزن اوست.

بر اساس گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین‌ اجتماعی، سعید مرتضوی در دوران ریاستش بر این سازمان مبلغ ۳۰ میلیون تومان از صندوق تأمین اجتماعی برای خرید دو هزار نسخه از کتابی به نام «دوستت دارم ای مادر» پرداخت کرده است.

سعید مرتضوی، هما فلاح تفتی و یک کتاب بحث‌برانگیز

این کتاب مجموعه‌ای است از شعرهای شاعران مختلف درباره مادر، آیات قرآن، احادیث و گفتار بزرگان، ضرب‌المثل‌ها و داستان‌هایی در وصف مادر. شخصی به نام محمدرضا فلاح تفتی که خود را مدرس ادبیات و زبان فارسی معرفی می‌کند آن‌ها را گرد آورده و شخص دیگری به نام سیدمحمود الهام‌بخش که از اعضای هیأت علمی دانشگاه یزد است، بر این کتاب مقدمه نوشته است.

گفته می‌شود که محمد رضا فلاح تفتی برادر هما فلاح تفتی، همسر سعید مرتضوی است.

پس از آنکه سعید مرتضوی در دولت دهم به ریاست سازمان تأمین اجتماعی منصوب شد با حکمی همسرش را به ریاست بیمارستان شریعت رضوی، وابسته به سازمان تأمین اجتماعی گمارد. سپس در آبان سال ۹۱ او را به دلیل «خدمت خالصانه» به سمت مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان تأمین اجتماعی منصوب کرد. هما فلاح همزمان با بررسی پرونده همسرش به عنوان متهم ردیف اول بازداشتگاه کهریزک توسط دادگاه٬ با ائتلاف «زنده باد بهار» نامزد چهارمین دوره شورای شهر تهران شد. گفته می‌شود که او از امکانات دولتی برای تبلیغات خود استفاده کرده است.

«دوستت دارم ای مادر»؛ پایان‌نامه دانشگاهی؟

همچنین گفته می‌شود که سعید مرتضوی و بابک زنجانی تفاهم‌نامه‌ای امضاء کرده بودند که به موجب آن، در ازای پرداخت پنج میلیون و سیصد هزار یورو از جانب زنجانی، این سازمان ۱۳۸ شرکت از شرکت‌های زیرمجموعه‌اش را با نرخ تعیین شده بر اساس بورس کالا، به شرکت هلدینگ سورنیت قشم که به بابک زنجانی تعلق دارد بفروشد. به دلیل آنکه ظاهراً بابک زنجانی پس از یک سال به تعهداتش عمل نکرد، هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی در ۲۸ آبان ۱۳۹۲ تصمیم گرفت به طور یک‌جانبه این قرارداد را ملغی اعلام کند و کلیه اسنادی را که به بابک زنجانی تحویل داده بود، از او بازستاند. گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین اجتماعی پیرامون این پرونده شکل گرفت، اما به‌تدریج موضوعات دیگری هم مانند کارت‌های هدیه سازمان تأمین اجتماعی در میان آمد.

اکنون کتاب «دوستت دارم ای مادر» برای مرتضوی و همسرش در پرونده پرحاشیه تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین اجتماعی دردسرساز شده است.

روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی این کتاب را به مناسبت‌هایی مانند روز پرستار، روز پزشک و روز مادر و در مراسم افطاری ماه رمضان به برخی از اعضایش هدیه می‌داده است. به گفته گردآورنده این کتاب، ابتدا قرار بوده پنج هزار جلد از کتاب «دوستت دارم ای مادر» توسط سازمان تأمین اجتماعی خریداری شود، اما فقط دو هزار جلد کتاب به این سازمان تحویل داده است.

محمد رضا فلاح تفتی در نامه‌ای که به علیرضا محجوب، یکی از نمایندگان مجلس نوشته، هرگونه خویشاوندی‌اش با هما فلاح تفتی، همسر سعید مرتضوی را انکار کرده است. او همچنین ادعا کرده که این مجموعه پایان‌نامه دکترایش بوده است.

پایان‌نامه‌های دانشگاهی می‌بایست گزارشی از پژوهش نویسنده پیرامون یک موضوع علمی باشند. کتاب «دوستت دارم ای مادر» اما صرفاً گزیده‌ای از برخی اشعار، آیات قرآن و احادیث و گزین‌گویه‌های برخی شخصیت‌های ادبی و فرهنگی درباره جایگاه و مقام مادر و در ضرورت گرامیداشت اوست.

گردآورنده این کتاب همچنین ادعا می‌کند که از منتقدان سعید مرتضوی بوده و در نامه‌اش به علیرضا محجوب از او تلویحاً اعلام برائت می‌کند. می‌نویسد: «در طول دوران خدمت ایشان [سعید مرتضوی] اینجانب پیرامون توقیف مطبوعات و برخوردهای قضایی و محاکمات، یکی از منتقدان جدی ایشان بوده‌ام و این موضوع با توجه به اینکه اینجانب مدرس زبان و ادبیات فارسی هستم از سنوات گذشته تا به حال در کلاس‌ها و مباحث منعکس بوده و بحث جدیدی نیست.»

پرسش مهم‌تر این است که گردآورنده کتاب «دوستت دارم ای مادر» چگونه توانسته است به اعتبار کتابی که فقط مجموعه‌ای از برخی اشعار و گزیده‌ای از آیات قرآن و برخی احادیث و گفته‌های شخصیت‌های فرهنگی پیرامون مادر است، دکترا بگیرد و خود را به عنوان مدرس ادبیات و زبان فارسی معرفی کند؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.