ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جواد لاریجانی : فتنه ۸۸ جرم و کودتا علیه نظام بود، نه دعوای داخلی

جواد لاریجانی، در پاسخ به

جواد لاریجانی، در پاسخ به صحبت‌های اخیر علی مطهری در مجلس، رویدادهای اعتراضی سال ۱۳۸۸ را جرم و کودتاه نظامی خواند.

در برنامه "شناسنامه" که شب پیش از شبکه سوم تلویزیون دولتی ایران پخش شد؛ محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران گفت: "بحثی که این نماینده محترم بیان کرد،از نظر محتوای سیاسی به نظرم می‌آید فتنه را در حد یک دعوای داخلی می‌داند که این درست نیست. ماهیت فتنه یک کودتای تمام‌عیار علیه نظام بود که با مشارکت وسیع آمریکا، دول اروپایی، رژیم صهیونیستی و تمام ضدانقلاب همراه بود.

در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی ، از رویدادهای اعتراضی سال ۱۳۸۸ به عنوان "فتنه" یاد می‌شود.

علی مطهری در جلسه علنی روز یک‌شنبه، هشتم دی‌ماه ۱۳۹۲ انتقادهایی را متوجه دستگاه قضایی و استقلال آن در برخورد با رویدادهای سال ۱۳۸۸ کرده بود.

صحبت‌های علی مطهری، در این چند هفته موجی از واکنش‌ها را در میان نیروهای تندرو حاکمیت برانگیخته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Samad

    آقا جواد اگر ذره ای ایمان در دل میداشت از خوف اینکه خداوند به اسرار درون قلب یک یک مخلوقاتش آگاه است لب بر سخن دوخته و اینقدر ساده و راحت چون دیگر همکوپالانش دروغ نمیگفت.

  • حمید

    با وجود اینکه رهبران اصلاح طلب و بخش مهمی‌ از مردم در سال ۸۸ فقط عصبانی از اینکه بازیچه مهندسی ولایت مطلقه فقیه شده بودند برای اعتراض در چهارچوب "قانون اساسی‌!!" با شعار رای من کو (و نه حق من کو که یک معنا ندارد، در ولایت مطلقه فقیه انسان دارای هیچ حقی‌ نیست! و باید سوال کرد انسان بدون حق آیا هنوز انسان است!!) و خواست اصلاح نظام اعتراض کردند!! و هدفشان متاسفانه احیای حقوق شأن نبود! این آقایان حتا این حد اعتراض را هم خود سرنگونی می‌نامند! البته باید گفت که حق دارند چون این نظام غیر قابل تحوّل و اصلاح است و باید گفت که حتی کوچکترین اصلاح، فقط با سرنگونی آن ممکن است. شاد باشید. حمید