ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد روزنامه اعتماد از توقيف هفته‌نامه يا لثارات‌الحسين

روزنامه اعتماد که از جمله

روزنامه اعتماد که از جمله روزنامه‌های اصلاح‌طلب ايران است، از توقيف هفته‌نامه اصولگرای "يا لثارت‌الحسين" انتقاد کرد.

الياس حضرتی، مدير مسئول روزنامه اعتماد

الياس حضرتی، مدير مسئول اين روزنامه روز دوشنبه ۲۳ دی‌ماه در يادداشتی خطاب به علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران نوشت:‌ "اکثر دست‌اندرکاران و اهالی مطبوعات می‌دانند که توقيف يک نشريه فاسدهای زيادی دارد، از آن جمله می‌توان به شنيده نشدن صدای بخشی از جامعه اشاره کرد."

وی افزود: "در اين مورد خاص يعنی يالثارات همه می‌دانيم همکاران ما در اين نشريه عقايد خود و خوانندگان خود را دارند و جلوگيری از انتشار انتقادات آنان به نوعی با مردم‌سالاری دينی که آقای رئيس‌جمهور و همچنين آقای وزير و همه ما مدافع آنيم، در تضاد است."

مديرمسئول روزنامه اعتماد نوشته است: "ما قاطبه اهالی مطبوعات هميشه از وی خواسته‌ايم توقيف نشريه را به‌عنوان آخرين گزينه و قليل‌‌الاجرا دانسته و از مجازات‌های جايگزين بهره بگيرند و اجازه ندهند صدای يک نشريه خاموش شود."

به گفته حضرتی "بهتر است بدون توقيف و تعطيلی روزنامه‌ای به جرم احتمالی مديرمسئول و نويسنده، طبق قانون رسيدگی می‌شد، چرا که توقيف يک رسانه در نهايت به توقيف يک صدا می‌انجامد و حذف صداهای مختلف از جامعه پسنديده نيست."

هفته‌نامه يالثارت‌الحسين هفته گذشته از سوی هيئت نظارت بر مطبوعات ايران توقيف شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mohammad

    من با نظر جناب آقای حضرتی موافقم آزادی بیان یعنی همین قضاوت را باید به مردم سپرد همین طور که در انتخابات گذشته مشخص کردید

  • فرهاد - فریاد

    آقای حضرتی از یک درک لیبرالی و بدون معیار دفاع می کند در حالی که در دموکراتیک ترین کشورها مطبوعات آزاد نیستند که خشونت را در جامعه نهادینه کنند این نشریه هم جنگ طلب است و خشونت طلب که آرامش جامعه را تهدید می کند . چنین نشریاتی نمی توانند بدون دلیل و مدرک با هر کس هر طور خواستند تهمت و افترا زنند و ما بگوئیم آزادی تهدید شده است اینها خودشان مستبدین و مبلغان استبداد هستند و آزادیها را تهدید می کنند از اینرو بستن مطبوعات طرفدار استبداد و دیکتاتوری بخصوص که با بودجه های عمومی ارتزاق می کنند حق دولت بعنوان مدافع منافع عمومی کاری درست است .