ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۲۵ زندانی بند ۳۵۰ اوین ممنوع‌الملاقات شدند

۲۵ تن از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین به دلیل هشدار نسبت به وضعیت جسمانی زندانیان بیمار به مدت دو هفته از ملاقات محروم شدند.

۲۵ تن از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین به دلیل هشدار نسبت به وضعیت جسمانی زندانیان بیمار به مدت دو هفته از ملاقات محروم شدند.

به گزارش تارنمای مجذوبان نور، خانواده این زندانیان روز گذشته برای ملاقات به زندان اوین مراجعه کردند، اما موفق به ملاقات با زندانیان نشدند.

مسئول سالن ملاقات زندان اوین که او را «آقای سیدی» می‌خوانند به خانواده‌ها گفته است که این دسته از زندانیان به مدت دو هفته از ملاقات محروم هستند.

بر اساس گزارش مجذوبان نور و آنچه خانواده‌ زندانیان مطرح کرده‌اند علت محرومیت ملاقات این زندانیان، اعتراض و اعتصاب آنها در زمان ملاقات هفته پیش بوده است و همچنین امضای نامه‌ای در مورد وضعیت سلامتی و درمانی زندانیان سیاسی و عقیدتی.

گفته می‌شود ۵۰ تن از زندانیان سیاسی روز ۱۶ دی ماه در اعتراض به انتقال چهار نفر از زندانیان سیاسی این بند به انفرادی و عدم بازگشت آنان پس از هشت روز، از ملاقات هفتگی خودداری می‌کنند. ساعتی پس از اعتراض زندانیان عماد بهاور و علی کاظم‌زاده به بند بازگردانده می‌شوند.

ظلم مضاعف نکنید

۲۶ تن از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین در نامه‌ای خطاب به صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه ایران نسبت به وضعیت جسمانی زندانیان بیمار هشدار داده‌اند.

آنان در نامه خود ضمن اینکه خواستار رسیدگی به امور درمانی این دسته از زندانیان سیاسی و عقیدتی شدند، گفته‌اند: «بدیهی است تاخیر و تعلل در رسیدگی به امور درمانی اینگونه زندانیان سیاسی و عقیدتی که در وضعیت اورژانس به سر می‌برند علاوه بر اینکه موجب تشدید بیماری و پیامدهای غیرقابل جبران برای این بیماران می‌گردد باعث جفای مضاعف در حق خانواده‌های مظلوم آن‌ها نیز می‌شود.»

 امضا کنندگان این نامه از جمله حسن اسدی زیدآبادی، عماد بهاور، محمدصدیق کبودوند، محسن میردامادی هستند.

آنان در نامه خود به رئیس قوه قضائیه به «مشکلات و نارسایی‌ها و کارشکنی‌ها در امور درمان زندانیان» اشاره کرده‌اند.

این ۲۶ نفر از «دخالت‌های غیرقانونی آقای صلواتی در امور درمانی زندانیان شکایت کرده‌ و نوشته‌اند: «دخالت‌های مکرر قاضی صلواتی در امور درمانی، بخصوص در مورد آقایان حمیدرضا مرادی و مصطفی دانشجو از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین مکررا موجب اخلال در درمان این دو نفر و تشدید بیماری و وخامت حال آن‌ها شده است.»

این دسته از زندانیان سیاسی در نامه خود به زندانیانی مانند حسین رونقی ملکی، سیدعلیرضا بهشتی شیرازی و چهار تن از دراویش گنابادی اشاره کرده‌اند که از رسیدگی و درمان بیماری و مشکلات آنان خودداری می‌شود.

آنان در پایان نامه نوشته‌اند: «امضا کنندگان این نامه ضمن درخواست برخورد با متخلفین تقاضای رسیدگی عاجل و رفع مشکلات درمانی زندانیان سیاسی و عقیدتی را دارند.»

وضعیت دراویش بیمار در زندان

در طول سال‌های گذشته عدم رسیدگی به وضعیت زندانیان بیمار و شرایط نامناسب زندان‌ها هموار مورد انتقاد فعالان حقوق بشر قرار گرفته است.

تارنمای مجذوبان نور گزارش داده وضعیت چندین تن از دراویش در زندان‌های ایران به علت بیماری‌های گوناگون وخیم است.

این تارنمای خبری که بیشتر اخبار مربوط به دراویش ایران را پوشش می‌دهد، به اسامی زندانیانی چون حمید مرادی، امیر اسلامی، مصطفی دانشجو، فرشید یداللهی، امید بهروزی، ابراهیم بهرامی، افشین‌کرم‌پور، رضا انتصاری و کسری نوری اشاره کرده است.

براساس این گزارش، بیشتر این افراد که در زندان اوین و عادل‌آباد شیراز به سر می‌برند از وضعیت جسمی وخیمی برخوردارند و از رسیدگی و درمان آنان خودداری می‌شود.

پیشینه دراویش گنابادی به شاه نعمت‌الله ولی، عارف قرن نهم هجری قمری برمی‌گردد. آرامگاه او در شهر ماهان در نزدیکی کرمان قرار دارد.

 پیروان شاه نعمت‌الله ولی در سده‌های گذشته به سه شاخه ذوالریاستینی (منورعلیشاهی)، گنابادی (سلطانعلی شاهی) و صفایی (صفی علیشاهی) تقسیم شده‌اند.

 دراویش به عنوان یکی از اقلیت های مذهبی در ایران محسوب می‌شوند که در سال‌های گذشته شمار زیادی از آنان بازداشت و به حبس محکوم شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.