ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار بمب در تظاهرات مخالفان دولت تايلند

در ادامه چندين هفته تظاهرات

در ادامه چندين هفته تظاهرات مخالفان دولت تايلند، امروز جمعه ۲۷ دی‌ماه (۱۷ ژانويه) بمبی در راهپيمايی مخالفان در بانکوک منفجر شد و ده‌ها نفر را زخمی کرد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، پليس تايلند اعلام کرد اين بمب حدود ساعت ۱۳ به‌وقت محلی منفجر شده و آخرين آمار حاکی از زخمی شدن دست‌کم ۲۸ نفر است.

يک شبکه تلويزيونی نزديک به نيروهای مخالف دولت، صحنه‌های خونينی از اين رويداد و تصاويری از مردمی که بر روی زمين دراز کشيده بودند و همچنين آمبولانس‌های در رفت و آمد را نشان داد و گفت اين بمب به ميان تظاهرکنندگان پرتاب شده است.

اين بمب در آغاز صف تظاهرات، جايی که سوتهپ تاوگزوبان، رهبر جنبش اعتراضی در آن شرکت داشت منفجر شد. تاوگزوبان به اتهام شرکت در شورش حکم بازداشت‌اش صادر شده است.

از آغاز حرکت‌های اعتراضی در تايلند که در مدت يک ماه و نيم هشت کشته بر جای گذاشته، سلسله حمله‌هايی توسط افراد ناشناس عليه مخالفان دولت انجام شده است. اما اين تيراندازی‌ها و انفجارها به‌طور معمول شب‌ها در تظاهرات مخالفان رخ داده‌ است.

در اين هفته يک ماده منفجره به منزل ابهیسیت وجاجیوا، نخست‌وزیر پیشین و رهبر کنونی اپوزیسیون تایلند پرتاب شد و دو نفر بر اثر تيراندازی به سوی تظاهرات مخالفان در مرکز بانکوک زخمی شدند.

رهبران جنبش اعتراضی مقام‌های دولتی را به‌عنوان آمران اين اقدام‌ها معرفی می‌کنند.

اعتراضات خیابانی علیه دولت یینگلاک شیناواترا از آغاز ماه دسامبر شروع شد.

مخالفان دولت تایلند معتفدند سیاست‌های یینگلاک شیناواترا از سیاست‌های برادرش تاکسین شیناواترا، نخست‌وزیر پیشین پیروی می‌کند که فساد مالی را در تایلند گسترش داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.