ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیانیه مجید مجیدی؛ هدف‌های تبلیغی فیلم «محمد»

مجید مجیدی، کارگردان فیلم پرهزینه «محمد» هم‌زمان با برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در تهران در بیانیه‌ای از هدف‌های تبلیغی فیلم «محمد» پرده برداشت.

هم‌زمان با برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در تهران، مجید مجیدی، کارگردان فیلم پرحاشیه «محمد» بیانیه‌ای صادر کرد. او در این بیانیه که خطابش به مخاطبان عام است از هدف‌های تبلیغی پروژه فیلم «محمد» پرده برداشت.

مجید مجیدی، کارگردان فیلم «محمد»

مجیدی در این بیانیه آورده است: «این‌بار [با نمایش فیلم پیامبر] می‌خواهیم با سلاح فرهنگ و هنر به جنگ خشونت‌طلبانی برویم که نام مقدس اسلام و محمد را دزدیده‌اند و در عراق و سوریه و لبنان و پاکستان به پشتوانه درهم و دینارها غارت می‌کنند، آتش می‌زنند، منفجر می‌کنند و سرها را صدها صدها می‌برند.»

مجید مجیدی: « [با اکران این فیلم] پیام‌آوری به صحنه خواهد رفت که همه سلاح به‌دستان تروریست “دجال فعل ملحد شکل” را رسوا خواهد کرد.»

او تلویحاً اعلام کرد که فیلم «پیامبر» که از آن به عنوان پرخرج‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در یکصد سال گذشته یاد می‌شود نیمه دوم سال ٩٣ اکران خواهد شد. مجیدی با اعلام این خبر در بیانیه‌اش در توضیح هدف‌های تبلیغی این فیلم آورده است: « [با اکران این فیلم] پیام‌آوری به صحنه خواهد رفت که همه سلاح به‌دستان تروریست "دجال فعل ملحد شکل" را رسوا خواهد کرد.»

دوشنبه ۲۹ دی‌ماه زادروز پیامبر اسلام است. آقای مجیدی که این روزها برای تدوین فیلم «محمد» در آلمان به‌سر می‌برد، ظاهراً به مناسبت زادروز پیامبر اسلام بیانیه‌اش را صادر کرده، اما پیام او در این بیانیه با سخنان حسن روحانی، رییس جمهور ایران در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی همسوست.

حسن روحانی در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که روز گذشته، ۲۷ دی‌ماه در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد، گفت: «متأسفانه گروهک‌هایی به نام اسلام و جهاد چهره اسلام را منحرف و واژگون به جهان معرفی می‌کنند و اختلاف‌ها و شکاف‌ها را بین مسلمانان بیشتر می‌کنند.»

سخنرانی حسن روحانی در بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

آقای روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفته است: «جهان امروز جهان زخم‌خورده‌ای است که از سیمای امت اسلامی خون می‌چکد، جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیاز به یک تلاش فراگیر برای ترمیم شکاف‌ها دارد.»

حسن روحانی: «متأسفانه گروهک‌هایی به نام اسلام و جهاد چهره اسلام را منحرف و واژگون به جهان معرفی می‌کنند و اختلاف‌ها و شکاف‌ها را بین مسلمانان بیشتر می‌کنند.»

مجید مجیدی هم در بیانیه‌اش با صراحت بیشتری به «تلاش فراگیر برای ترمیم شکاف‌ها» می‌پردازد و خطاب به مخاطبان آتی فیلمش می‌نویسد: «اینان [تماشاگران آتی فیلم محمد] وقتی هر روزه خبرهای تلخ جنایات تکفیری‌ها و سلفی‌ها را می‌شنوند، می‌پرسند: پس چه شد نمایش "محمد"ی که ما می‌دانیم پیام‌آور مهر و عشق و محبت بود و تو ادعا می‌کردی جهان هنوز شیفته و تشنه اوست.»

گمانه‌زنی‌هایی درباره بودجه فیلم مجیدی وجود دارد. برخی ناظران می‌گویند بودجه این فیلم از ۲۵۰ میلیون دلار تجاوز کرده و برخی حتی از یک میلیارد دلار سخن در میان آورده‌اند. مجید مجیدی اما این گمانه‌زنی‌ها را رد کرده و گفته است که پس از نمایش فیلمش در یک نشست خبری بودجه ساخت آن را اعلام خواهد کرد.

پروژه فیلم‌ها و رمان‌های فاخر در دولت نهم و در اوج گرانی قیمت نفت و پیش از تحریم‌ها کلید خورد، اما از نظر جلب مخاطب ناکام ماند.

«ملک سلیمان»، ساخته شهریار بحرانی، «راه ابریشم» به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا، و «فرزند چهارم» ساخته وحید موسائیان، «استرداد» از علی غفاری، «برلین منفی هفت» به کارگردانی رامتین لوافی، «عقاب صحرا» ساخته مهرداد خوشبخت و همچنین «لاله» ساخته نافرجام اسدالله نیک‌نژاد از دیگر پروژه‌های میلیاردی سینمایی در ایران بودند که در دولت نهم و دهم کلید خوردند. «فرزند چهارم» که با بودجه بسیار کلانی ساخته شده بود، کمتر از صد میلیون تومان فروخت و «برلین منفی هفت» هم حتی در جشنواره فجر اقبالی به دست نیاورد و منتقدان را بر آن داشت که از اتلاف میلیارد‌ها تومان بودجه انتقاد کنند.

برای فیلم «محمد» در اطراف قم شهرک سینمایی «نور» را ساختند.

پیش از این مصطفی عقاد، کارگردان سوریه‌ای در سال ۱۹۷۶ فیلمی از زندگی پیامبر اسلام با بازی آنتونی کوئین در نقش حمزه، عموی پیامبر اسلام ساخته است. مصطفی عقاد در سال ۲۰۰۵ با انفجار بمبی توسط القاعده که در مجلس عروسی دخترش در هتلی در اردن کار گذاشته شده بود، کشته شد.

مجید مجیدی: «ما معتقدیم اسلام طالبانی و سلفی نگاه درستی به اسلام ندارند.»

مجیدی مجیدی درباره فیلم «محمد» و تفاوت آن با فیلم مصطفی عقاد درباره زندگی پیامبر اسلام گفته است: «باور ما این است که قرائت صحیحی درباره پیامبر اسلام داریم و قرائتی که در جهان اسلام ارائه شده است، صحیح نیست. ‌ما معتقدیم که نگاه اسلام طالبانی و سلفی که اسلام را دین خشونت و ترور معرفی می‌کنند،‌ نگاه درستی به اسلام ندارند، ‌بنابراین با نگاهی که در این زمینه داریم، تصور می‌کنم این فیلم تأثیرگذاری خود را بر فطرت پاک انسان‌ها خواهد گذاشت.»

کشور قطر هم در حال تولید فیلمی درباره زندگی پیامبر اسلام است. گفته می‌شود که این فیلم مجلل‌تر و پرهزینه‌تر از فیلمی است که مجید مجیدی در دست تولید دارد.

آقای مجیدی در گفت‌و گو با خبرگزاری المیادین ادعا کرده بود که اگر پیامبر اسلام زنده بود، سینماگر می‌شد. اکنون با بیانیه‌ای که همزمان با برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی صادر کرده چنین برمی‌‌آید که حاکمیت امید دارد با اکران فیلم «محمد» در کشورهایی مانند سوریه، لبنان، مصر، عراق، افغانستان و بحرین و همچنین در شهرهای سنی‌نشین ایران با سلفیت از نظر فرهنگی مقابله کند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهرام

    از زمان تشکیل حکومت اسلامی در ایران، هزاران ایرانی پاک نهاد فقط و فقط بخاطر داشتن عقاید متفاوت و یا انتقاد از عملکرد سردمدلران مستبد و قانون گریز این رژیم یا به اعدام و مرگ محکوم شده اند و یا به زندان و حبس و زجر و تبعید گرفتار گشته اند. حال گویا وجدان حضرات از اینهمه کشت وکشتار و بی عدالتی بدرد آمده است که به فکر تبلیغات مثبت برای محصولی که تاریخ مصرف آن گذشته است افتاده اند. جالب اینجاست که بدانیم نوع دیگر اسلام که به اسلام طالبانی شهرت یافته است پدیده ای نیست مگر محصول و نتیجه اسلام ناب محمدی که خمینی و شرکا از زمره بانیان و حامیان آن بوده اند. چنانچه گفته اند: مشک آن است که ببوید نه آنکه عطار بکوید. اگر اسلام دین رحمت و دوستی و عشق و محبت است، این امر باید باعث اتحاد و جلب و توجه و اقبال مردم عالم میگشت نه آنکه هزاران ایرانی ترک وطن مالوف کنند و از چنین انقلابی و چنین طرز تفکری و اعتقاداتی دوری جویند.

  • فرهاد - فریاد

    به نظر می آید که آقای روحانی و مجیدی فراموش کرده اند که عید 58 طرفداران کنونی پیامبر چه بر سر مردم کرد و ترکمن آوردند زنان را برای مبارزه با حجاب و بیکاران تهرانی و ... را که از روی تخت بیمارستان برایشان مراسم اعدام اجرا کردند و رهبران ترکن را دزدیده و به قتل رساندند . این آقایان ناراحتند که چرا گروههائی بوجود آمده اند که از آنها در قساوت و بی رحمی جلوتر و تروریست ترند گورستان خاوران هنوز نماد اسلام ناب محمدی شما هم هست ماشین کشتار جمهوری اسلامی هم هیچگاه تعطیل نشده است حتی خمینی طاقت پروسه ی دادرسی را نداشت تشنه ی خون "کفار و منافقین " بود و خودش برای اعدامها مستقیما به حکام شرع حکم میداد و رئیس قوه ی قضائیه را نادیده می گرفت تاریخ جمهوری اسلامی و اسلام سراسر خون و قساوت است و نمی توان آنرا فراموش کرد . بمب گذاری و ترور و گروگان گیری های جمهوری اسلامی در سراسر دنیا زبان زد همه ی محافل اجتماعی ست . فریب بس است .

  • بهنام 1

    ساختن اینگونه فیلمها چه فایده ای دارد و چه دردی از ملت ایران دوا خواهد کرد ؟ به نظر میرسد که شخص یا اشخاصی به صورت هوشمندانه ای با طرح ساخت این موضوعات در صدد جلب بودجه های عظیم دولتی و حیف و میل آن یا بهتر بگوئیم اختلاس مبالغی کلان از آن بودجه ها به نفع خودشان هستند ، وگرنه خودشان هم خوب میدانند که مخاطب آگاه ایرانی امروز هیچ توجه ویژه ای به مسائل مذهبی ندارد و برای او هیچ جذابیتی ندارد که داستانهای آزار دهنده کهنه و خرافات 1400 سال پیش را مجددآ زنده کند و به تماشا بپردازد . ضمنآ تنها هدف ساخت اینگونه فیلمها، القاء مسائل سیاسی و مذهبی به نفع حکومت و بر ضد فرقه های دیگر اسلامی مانند اهل سنت میباشد و این مسئله را تجارب قبلی به عینه به اثیات رسانده است .