ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار در بيروت چندين کشته به جای گذاشت

لبنان بار ديگر شاهد صحنه‌های خونين شد. در منطقه تحت نفوذ حزب‌الله انفجار بمبی چندين کشته و زخمی به جای گذاشت.

يک انفجار شديد در جنوب بيروت، پايتخت لبنان، دست‌کم چهار کشته و ۳۵ زخمی به جای گذاشت.

به‌گزارش رويترز، جنوب بيروت از مناطق تحت کنترل حزب‌الله لبنان، جنبش شيعه طرفدار ايران است.

يک منبع امنيتی لبنان اين انفجار را انتحاری ناميد و گفت عامل آن کمربند مواد منفجره به خود بسته بود.

المنار، شبکه تلويزيونی حزب‌الله لبنان تصاوير ساختمانی را نشان داد که در آتش می‌سوخت و ستون دودی از آن برمی‌خاست. در خيابان پايين ساختمان نيز خودروهای تخريب‌شده بر اثر انفجار نشان داده شد.

اين انفجار در منطقه "حاره حريک" بيروت رخ داده است.

خبرگزاری فرانسه نوشته است، گروهی به نام "جبهه النصره" که يکی از شاخه‌های يک گروه سوری وابسته به القاعده است، مسئوليت اين انفجار را بر عهده گرفت.

اين گروه در صفحه توئيتر خود نوشته است: "با کمک خداوند متعال، ما با يک عمليات شهادت‌طلبانه به کشتارهای حزب ايران (حزب‌الله لبنان) در منطقه‌اش واقع در جنوب بيروت پاسخ داديم."

مناطق جنوبی بيروت در ماه‌های اخير به‌طور منظم مورد حمله‌ها و انفجارهای نيروهای تندرو مسلمانان سنی قرار گرفته است که حزب‌الله لبنان را به‌دليل کمک‌هايش به حکومت بشار اسد در سوريه مورد هدف قرار می‌دهند.

در همين محله "حاره حريک" بود که انفجاری در دوم ژانويه پنج کشته به جای گذاشت.

روز پنج‌شنبه ۲۶ دی‌ماه (۱۶ ژانویه) نيز بر اثر انفجار شدید یک خودرو بمب‌گذاری‌شده در میدان اصلی شهر هرمل لبنان، منطقه زیر کنترل حزب‌الله، دست کم چهار نفر کشته و ۳۰ نفر زخمی شدند.

همچنين انفجار یک خودرو بمب‌گذاری‌شده در روز ۲۷ دسامبر جان محمد شطح، یک وزیر پیشین سنی و عضو ائتلاف مخالف حزب‌الله و حکومت سوریه را گرفت.

روز سه‌شنبه ۱۹ نوامبر نیز در نزدیکی سفارت ایران در بیروت انفجار مهیبی رخ داد که طی آن دست‌کم ۲۳ نفر کشته و ۱۵۰ تن زخمی شدند. ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز در این بمب‌گذاری کشته شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.