ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بهترین بازیگر جشنواره فیلم برلین از آلمان اخراج می‌شود

نظیف موجیک، بهترین بازیگر شصت و سومین جشنواره فیلم برلین در سال ۲۰۱۳ به خاطر فقر تقاضای پناهندگی کرده است. تقاضای او پذیرفته نشده و به زودی از خاک آلمان اخراج می‌شود.

نظیف موجیک، بهترین بازیگر شصت و سومین جشنواره فیلم برلین در سال ۲۰۱۳ به خاطر فقر در برلین تقاضای پناهندگی کرده است. تقاضای او پذیرفته نشده و به زودی از خاک آلمان اخراج می‌شود.

دنیس تانوویچ، کارگردان فیلم "گوشه‌ای از زندگی یک آهن‌فروش" (وسط)، نظیف موجیک (راست) و همسرش، صمدا و فرزندش (چپ)

سال گذشته در شصت و سومین جشنواره فیلم برلین نظیف موجیک جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی را برای بازی در فیلم "گوشه‌ای از زندگی یک آهن‌فروش" به دست آورد. این فیلم را دنیس تانوویچ، کارگردان بوسنیایی ساخته بود.

اکنون دیتر کوسلیک، مدیر جشنواره فیلم برلین خبر داده است که این بازیگر بوسنیایی که دو ماه پیش به همراه خانواده‌اش در برلین تقاضای پناهندگی کرده بود، قرار است از آلمان اخراج شود.

دیتر کوسلیک اعلام کرده که جشنواره فیلم برلین برای نظیف موجیک و خانواده‌اش وکیل گرفته، اما معلوم نیست که این تلاش‌ها به ثمر برسد.

نظیف موجیک در فیلم "گوشه‌ای از زندگی یک آهن‌فروش" نقش خودش در زندگی واقعی را بازی می‌کند. این فیلم داستان یک خانواده را روایت می‌کند. مادر این خانواده بعد از سقط جنین به همراه شوهرش به بیمارستان مراجعه می‌کند. اما چون فقیرند و نمی‌توانند هزینه درمان را پرداخت کنند، پزشکان از درمان این زن سر بازمی‌زنند. "گوشه‌ای از زندگی یک آهن‌فروش" جایزه ویژه هیئت داوران شصت و سومین جشنواره فیلم برلین را هم به‌دست آورد.

نظیف موجیک گفته به خاطر فقر روزافزون در بوسنی از دولت آلمان تقاضای پناهندگی کرده است.

نظیف موجیک بعد از موفقیت در جشنواره فیلم برلین به روستای محل سکونتش در بوسنی برگشت. هم‌ولایتی‌هایش که ابتدا گمان می‌کردند به خاطر این موفقیت جهانی به ثروت و مکنت دست پیدا کرده، با او از در دشمنی درآمدند. او کارش را در آهن‌فروشی از دست داد و دو ماه پیش ناگزیر به آلمان پناه آورد.

شصت و چهارمین جشنواره فیلم برلین از ۶ تا ۱۶ فوریه ۲۰۱۴ برگزار می‌شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.