ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عدنان حسن‌پور به زندان مریوان منتقل شده است

عدنان حسن‌پور، روزنامه‌نگار و زندانی

عدنان حسن‌پور، روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی کرد به زندان مرکزی مریوان منتقل شد.

به گزارش آژانس خبری کردپا، این زندانی سیاسی که از هفت سال پیش در زندان مرکزی شهر سنندج به سر می‌برد، روز پنج‌شنبه گذشته، سوم بهمن‌ماه، بدون هیچ اطلاع قبلی به زندان مریوان منتقل شده است.

کردپا به نقل از یک منبع آگاه نوشته است: " احتمالا عدنان بە طور موقت به زندان مریوان منتقل شده و امکان تبعید وی به یک زندان دیگر قریب‌الوقوع می‌باشد".

لیلی حسن‌پور، خواهر این روزنامە‌نگار کُرد پیش‌تر بە خبرنگار کُردپا گفتە بود: "روز دوشنبه، سی‌ام دی‌ماه مسئولان زندان مرکزی سنندج، به رغم صدور مجوز ملاقات حضوری از سوی دادگاه این شهر، از دیدار حضوری خانواده با عدنان جلوگیری کردند.

به گفته لیلی حسن‌پور، "عدنان بارها درخواست انتقال بە زندان همدان یا مریوان را مطرح کرده؛ اما هر بار از سوی دستگاە قضایی و امنیتی با درخواست قانونی وی مخالفت شدە و تشدید فشارها و امنیتی کردن فضای زندان و محدودیت‌ها برای عدنان چند برابر شدە است."

عدنان حسن‌پور در بهمن‌ماە سال ١٣٨٥ بازداشت و پس از تحمل چندین ماه حبس انفرادی در بازداشتگاه اداره‌ اطلاعات سنندج، در ٢٢ خرداد ٨٦ در دادگاه انقلاب شهر مریوان یه صورت غیرعلنی محاکمه و محارب شناخته شده و به مجازات اعدام محکوم شد.

این حکم در مراحل بعدی اعاده دارسی، شکسته و ابتدا به ۳۱ سال زندان و سپس به ۱۶ سال حبس تعزیری کاهش یافت.

عدنان حسن‌پور در طول دوران محکومیت خود از بهمن ۱۳۸۵ حتی یک روز هم در مرخصی نبوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.