ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سالگرد سقوط مبارک؛ دستکم هفت کشته در قاهره

تظاهرات چند هزار نفری مخالفان نظامیان حاکم و هواداران محمد مرسی در قاهره به درگیری با پلیس انجامید و شماری کشته برجای گذاشت. این تظاهرات برای بزرگداشت سومین سال سقوط حسنی مبارک انجام می‌شد.

تظاهرات چند هزار نفری منتقدان نظامیان حاکم و هواداران محمد مرسی در قاهره به درگیری با پلیس انجامید و دستکم هفت کشته برجای گذاشت. این تظاهرات برای بزرگداشت سومین سال سقوط حسنی مبارک انجام می‌شد.

پلیس از گاز اشک‌آور و فشنگ ساچمه‌ای برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کرد

منابع خبری مختلف از جمله خبرگزاری فرانسه تعداد کشتگان را بین هفت تا نه نفر ذکر کرده‌اند اما  وزارت بهداری مصر می گوید، چهار مصری طی دخالت پلیس برای متفرق کردن تظاهرات روز شنبه ۲۵  ژانویه کشته شده‌اند.

تظاهرکنندگان گروهی دو هزار نفری بوده‌اند که قصد رفتن به میدان تحریر را داشتند تا سالروز سقوط رئیس جمهور مادام‌العمر مصر را گرامی بدارند.

تظاهرکنندگان متشکل از هواداران مرسی و منتقدان نظامیان حاکم بر مصر بوده‌اند و پلیس برای پراکندن آنها از گاز اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای استفاده کرده است. آنها علیه نظامیان و دولت انتقالی مصر شعار می‌دادند.

به موازات این، انفجار شدیدی در شهر سوئز در حوالی یک قرارگاه پلیس روی داد. دستکم ۹ نفر در این انفجار زخمی شدند. علت انفجار، بمب‌گذاری در یک خودرو بود. هنوز کسی مسئولیت این اقدام را بر عهده نگرفته است.

بمب کوچکی نیز در همین روز در قاهره منفجر شد که دستکم یک نفر را زخمی کرد.

پیش از این و در روز جمعه چند انفجار پیاپی در شهرهای مصر جان ۱۸ تن را گرفته و ده‌ها نفر را مجروح کرده بودند. ارتش مصر اخوان‌المسلمین را متهم به دست داشتن در این انفجارها کرده اما گروه اسلام‌گرای افراطی "انصار بیت‌المقدس" مسئولیت انفجارهای روز جمعه ۲۴ را بر عهده گرفته است.

پیش از این، سقوط هلی‌کوپتر در صحرای سینا به بهای جان پنج سرباز مصری تمام شده بود. شاهدان عینی  گفته‌اند که افرادی مسلح در صحرای سینا به این هلی‌کوپتر شلیک کرده‌اند. ارتش مصر اما با تایید سقوط این هلی‌کوپتر، دلیل آن را نامشخص خوانده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 32

    […] رمزگذاری، سیستم‌های توتالیتر را در هم می‌شکند مصر سالگرد سقوط مبارک؛ دستکم هفت کشته در قاهره ترکیه نزدیک به ۱۰۰ قاضی دادگستری جا‌به‌جا شدند ؛ […]