ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کهن‌ترين کتيبه کهگيلويه در معرض نابودی است

اسفنديار اباب، رئیس اداره ميراث

اسفنديار اباب، رئیس اداره ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری شهرستان بهمئی استان کهگيلويه و بويراحمد گفت: "قديمی‌ترين کتيبه اين استان، به سبب قرار داشتن در محوطه روباز و زير بارش برف و باران در معرض نابودی قرار دارد."

کتیبه تنگ سولک

اسفنديار اباب به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) گفت: "اين کتيبه نقوش برجسته که در تنگ سولک بهمئی واقع شده و متعلق به دوره اشکانيان است يک بار سارقان قصد ربودن آن را داشتند؛ اما با تلاش اين اداره اين کتيبه از سارقان بازپس گرفته شد."

وی افزود: "بعد از بازپس گيری اين کتيبه از سارقان، با نظريه کارشناسان باستان شناسی سنگ تراشيده شده به وسيله يک دستگاه لودر به محل نمايندگی ميراث فرهنگی شهرستان بهمئی منتقل شد واز آن زمان تاکنون در محوطه اين اداره به حال خود رها شده است."

اباب گفت: "ساخت موزه برای نگهداری اين کتيبه در دستور کار قرار دارد اما اين طرح با مشکل کمبود اعتبار روبه‌روست."

نقوش برجسته تنگ سولک معروف به سنگ رستم در ۲۰ کيلومتری شهر ليکک، مرکز شهرستان بهمئی در استان کهگيلويه و بويراحمد قرار دارد و قدمت آن ها به دوره اشکانيان باز می‌گردد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.