ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعطیلی باغ وحش ساری و بی‌خانمانی حیوانات

رهاسازی پرندگان در طبیعت

از میان جانداران باغ وحش ساری، ۶۰ پرنده از گونه‌های مختلف آبزی و کنارآبزی، پس از تعطیلی باغ وحش در تالاب بین‌المللی میانکاله رهاسازی شدند.

جانداران در باغ وحش زندگی طولانی‌تر و بی‌دردسر تری نسبت به گونه‌های مشابه در حیات وحش دارند. به طور خاص جاندارانی که در خود باغ وحش به دنیا آمده‌اند، احتمال بقاشان در فضای بیرونی به دلیل اینکه روش‌های زیست در طبیعت مانند یافتن غذا یا شکار را نیاموخته‌اند، بسیار کم است.

در مورد پرندگان مهاجر، آموختن مسیرهای مهاجرت در کودکی تا حدودی مرتبط به یادگیری مسیر از پرندگان بزرگسال است. همچنین‌‌ رها کردن حیوانات باغ وحشی در طبیعت، آن‌ها در معرض عفونت‌ها و بیماری‌هایی قرار می‌دهد که در فضای کنترل شده باغ وحش از آن‌ها ایمن بودند یا در صورت ابتلا، مورد درمان قرار می‌گرفتند. به همین دلیل عرف جهانی معمولا این است که جانداران باغ وحشی، در طبیعت‌‌ رها نمی‌شوند و درصورت تعطیل شدن باغ وحش‌ها، به باغ وحش‌های دیگر یا پانسیون‌های نگهداری از حیوانات منتقل می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • f.jozani

    با سلام جالبه هر کس در این رابطه دیدگاه خودشو گذاشته مطمینید که این پرنده ها در باغ وحش بدنیا اومدن من از اوایلی که این مکان که اسمش حالا شده باغ وحش زمانی سگ فروشی بود که به طرز بدی سگهاها نگه داشته میشد بعد کم کم حیوانات دیگه اضافه شد من موندم کی این پرنده هارو کی پرورش دادن که ما تو طی این چند سال ندیدیم بعد یهو بالغشو دیدیم بیاید انصاف داشته باشیم پرنده ها حق آزادی دارند و اینکه تو باغ وحش زیادشدن مسخرس واینکه اگر کسی تا به حال میانکاله رفته باشه غذا برای خوردن پیدا میکنه شما نگران نباشید و انقدر جو ندید و از محیط زیست ساری ودکتر اکرامی که واقعا دلسوزانه برای بقای حیاط وحش زحمت زیادی میکشن که یکی از کارهای دیگشون زنده گیری پلنگ ایرانی در ماه پیش بودکمال تشکر رو به شخصه دارم خسته نباشید