ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیت سیگر، خواننده موسیقی مردمی و کنشگر مدنی درگذشت

پیت سیگر، مهم‌ترین خواننده موسیقی مردمی در آمریکا در سال‌های دهه ۱۹۶۰ و کنشگر مدنی و هنرمند معترض در ۹۴ سالگی در نیویورک درگذشت.

پیت سیگر، مهم‌ترین خواننده موسیقی مردمی در آمریکا در سال‌های دهه ۱۹۶۰ و کنشگر مدنی و هنرمند معترض در ۹۴ سالگی در نیویورک درگذشت.

پیت سیگر در سال ۲۰۰۹، ۹۰ سالگی‌اش را با برگزاری یک کنسرت جشن گرفت

به گزارش نیویورک تایمز، پیت سیگر در ۹۴ سالگی در بیمارستانی در نیویورک چشم بر جهان فروبست. نوه سیگر این خبر را به نیویورک تایمز اطلاع داده است.

پیت سیگر یکی از مهم‌ترین چهره‌های موسیقی مردمی در سال‌های دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ بود و به عنوان ترانه‌سرا از شهرت چشمگیری برخوردار بود. ترانه «آن گل‌ها چه شدند»، از سروده‌های اوست. این ترانه در سال‌های دهه ۱۹۶۰ به سرود کنشگران مدنی و فعالان صلح بدل شده بود.

پیت سیگر که در سال ۱۹۱۹ در خانواده‌ای اهل موسیقی پرورش پیدا کرده بود، در سال‌های دهه ۱۹۴۰ موسیقی مردمی (فولک) در آمریکا را احیا کرد.

در دوران مک‌کارتی به خاطر عضویتش در حزب کمونیست و همچنین فعالیت‌های مدنی‌اش تحت نظر قرار گرفت و در سال ۱۹۵۵ به کمیته «فعالیت‌های ضد آمریکایی» فراخوانده شد. او اما مقابل کمیته از هرگونه توضیحی سر باز زد و به همراه آرتور میلر، نویسنده سر‌شناس و شش تن دیگر از هنرمندان و نویسندگان آمریکایی به جرم فعالیت‌ بر ضد امنیت ملی محکوم شد و به همین دلیل هم تا سال‌ها رسانه‌ها از انتشار آثار او خودداری می‌کردند. او با این‌حال همچنان به عقایدش پایبند ماند.

پیت سیگر در سال ۱۹۷۶ در کنسرتی در شیلی برای حقوق بشر

پیت سیگر در ترانه‌هایش از حقوق اقلیت‌ها، از محیط زیست و از صلح سخن می‌گوید.

او درباره قدرت ترانه در مبارزات مدنی گفته است: «یک ترانه‌نویس با یک ترانه خوب می‌تواند هم اندیشه‌هایش را بیان کند و هم مردم را تهییج کند.»

او همچنین گفته است: «ترانه فقط کافی نیست. برای دست‌یافتن به حقوق مدنی باید فعال شد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 33

    […] های ثبت شده در لیست یونسکو را نیز به ویرانی کشانده است. پیت سیگر، خواننده موسیقی مردمی و کنشگر مدنی درگذشت مقایسه‌ی تجربه‌ی حقوقی در رمان‌های “محاکمه” و […]