ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابتکار برنده جایزه بنیاد انرژی گلوب شد

معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران، جایزه‌ جهانی بنیاد انرژی گلوب را به پاسداشت یک عمر فعالیت‌های زیست محیطی خود به دست آورد.

معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران، جایزه‌ای را به پاسداشت یک عمر فعالیت‌های زیست محیطی خود در زمینه بهبود مصرف انرژی به دست آورد. این جایزه از سوی بنیاد انرژی گلوب به ابتکار اهدا شده است.

معصومه ابتکار برنده جایزه بنیاد انرژی گلوب

خبرگزاری ایلنا با مخابره این خبر افزوده است ولفگانگ نیومن، بنیان‌گذار انرژی گلوب هم اکنون در ایران به سر می‌برد و خود این جایزه را شخصا به ابتکار اهدا کرده است.

بنیاد انرژی گلوب یک بنیاد غیرانتفاعی است که در سال ۱۹۹۹توسط ولفگانگ نیومن تاسیس شد و هدف از آن  حمایت از مصرف بهینه انرژی و ترویج انرژی‌های پاک و زیست محیطی است. این بنیاد برای بالابردن آگاهی‌های عمومی و همچنین تقدیر از پروژه‌ها و افرادی که در امر ترویج استفاده از انرژی‌های پاک فعال بوده‌اند جوایز مختلفی را هرسال به این افراد یا پروژه‌ها اهدا می‌کند. این جوایز در دو سطح ملی و بین‌المللی است. در سطح ملی پروژه‌‌ها یا افرادی که تاثیر مهمی در سطح کشور خود داشته‌‌اند مورد تقدیر قرار می‌گیرند و در سطح بین‌المللی حرکت‌هایی که تاثیر جهانی داشته‌ یا می‌توانند الگوی موفقی برای مناطق دیگر باشند برنده جایزه می‌شوند. جایزه تقدیر از یک عمر فعالیت‌های زیست محیطی پیش از این به میخاییل گورباچف و همچنین آرنولد شوارتزینگر، به دلیل استفاده از انرژی خورشیدی در کالیفرنیا، اهدا شده بود.

بنیاد انرژی گلوب در زمینه انرژی‌های پاک و توسعه پایدار فعالیت می‌کند.

به گزارش ایلنا، ولفگانگ نیومن دلیل تقدیر از یک عمر تلاش‌های معصومه ابتکار را توانایی او در انجام اقدامات مثبت زیست محیطی در زمانی که ایران با مشکلات اقتصادی فراوانی درگیر بوده است عنوان کرد، زیرا در این شرایط بالا نگه داشتن پرچم محیط زیست و مطرح نگه داشتن این مساله کار بزرگی است. او همچنین گفت ابتکار نخستین زنی است که این جایزه را دریافت می‌کند. به اعتقاد نیومن، ایران علیرغم آن‌که تولید‌کننده انرژی فسیلی است می‌تواند به سمت استفاده از انرژی‌های پاک و سبز برود. ایران در سال‌های اخیر توانسته سوخت کمتری مصرف کند و تا حدودی منابعش را حفظ کند. رییس بنیاد انرژی گلوب همچنین افزود در تهران نیز با استفاده از فن‌آوری‌های جدید در زمینه سوخت و خودرو می‌توان تا حد بسیار زیادی از آلودگی هوا کاست.

مراسم اعطای جوایز انرژی گلوب روز چهارم فوریه در شهر سالزبورگ اتریش برگزار می‌شود و برندگانی در زمینه‌های مختلف جوایز خود را در آن زمان دریافت خواهند کرد. اما ولفگانگ نیومن شخصا جایزه معصومه ابتکار را در تهران و در جریان هشتمین همایش بین‌المللی مدیریت سبز که روز چهارشنبه ۹ بهمن در تهران برگزار شد به معصومه ابتکار اهدا کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام 1

    جالب اینجاست که معصومه ابتکار معروف به *** ی*** بیش نیست و نقش او در گروگان گیری سفارت بر همگان آشکار است و داغ این ننگ بزرگ هرگز از پیشانی او پاک نخواهد شد . این هم تقلبی که بسیار ناشیانه انجام شده و خوشبختانه کشف شد ولی پیش از کشف آن ، ابتکار از حول حلیم در دیگ افتاده بود : ابهام درباره یک مقاله- مقاله علمی چاپ شده توسط خانم ابتکار در مجله Iran Journal Allergy Asthma Immunol توسط محققین پروژه کشف دستبرد علمی دژاووی دانشگاه تکزاس آمریکا با این اتهام که ۸۵٪ آن مشابه مقالات دیگر علمی است یک مقاله تقلیدی شناخته شد. ابتکار طی نامه‌ای خطاب به محققین پروژه دژاوو از خود در برابر اتهامات وارده دفاع نمود: «آن طور که قبلاً در پاسخ به دو ژورنال و مولفین اعلام کردم دو یا سه پاراگراف و یک جدول از مقاله رایدل بدون ذکر منابع درج شده که این یک اشتباه بوده و از بابت آن عذرخواهی کردم؛ با ذکر این نکته که آن زمان با یک دانشجو کار می‌کردم و نمی‌دانستم برخی از بخش‌های متن را به طور مستقیم استفاده کرده‌است... این مقاله مروری بوده و با همکاری یک دانشجو انجام شد. قبلاً چندین سمینار درباره این موضوع داشتم و ژورنال از من دعوت کرد مقاله‌ای مروری در این باره ارایه دهم. شما مدعی شده‌اید که این مقاله یک کار تقلیدی است. آیا مطالعه مروری قبل از مقاله من در خصوص آلودگی هوا و تغییرات الگوهای سایتوکاینی منتشر شده‌است؟ آیا این ایده برای مقاله مروری جدید بوده و یا براساس ادعای شما تقلیدی به حساب می‌آید؟ جناب دکتر گارنر، کار شما برای من آگاه کننده بود و من به خاطر کوتاهی عذرخواهی کرده‌ام و پس از این در تهیه مطالب علمی دقت بیشتری خواهم کرد و از شما نیز ممنونم؛ ولی با توجّه به موارد بالا آیا فکر نمی‌کنید قضاوتی ارزشی را در مورد من انجام دادید، بدون اینکه فرصت پاسخ و دفاع به من داده باشید و ادعاهای خود را روی اینترنت برای طیف وسیعی از ببیندگان گذاشتید در حالی که امکان پاسخ گویی من نبوده‌است؟ نشریه نیچر در یکی از شماره‌های بعدی خود گزارشی از بازتاب این حادثه در ایران به چاپ رساند که در آن یکی از نویسندگان مقاله اصلی اعلام کرده‌است از توضیحات ابتکار قانع نشده‌است و گفته‌است: «مقاله کپی واقعی از کارهای دیگران است و حتی غلط‌های نگارشی نیز کپی شده‌است.» محمداسلامی سردبیر این ژورنال ایرانی در مصاحبه با نیچر اعلام کرد مقاله مذکور پس فرستاده خواهد شد و همچنین در سرمقاله‌ای بر سیاستش در برابر کپی برداری تاکید خواهد کرد.

  • علی

    تعصب باعث می شود نتوانیم درست نگاه کنیم. سازمانهای محیط زیستی ایران از ایشان راضی بوده اند و مبنای این جایزه هم تایید همین سازمانهای غیر دولتی و مستقل است. نمی دانم چرا بعضی همه چیز را فقط سیاسی می بینند.

  • طاهر

    نقش ایشان فقط در پاکسازی محیط سفارت آمریکا شایان توجه بوده وگرنه هیچ کار درخوری برای محیط زیست ایران نکرده اند جز اینکه به همسر خود مجوز پاکسازی هکتارها جنگل در شمال و ساخت ویلا را دادند. غرب سرشار از دوگانگی، نادانی و درک اشتباه از همه چیز است.

  • یک کاربر ساده

    گرفتن این جایزه را به بانوی گروگانگیر سفارت آمریکا تبریک می‌گوییم و امیدواریم که اینگونه جوایز و افتخارات، از ابداعات و اثرات سیاسی بازی به دور باشد و بقول آن ضرب المثل ایرانی‌، هندوانه زیر بغل سیاست هسته ایی جمهوری اسلامی نباشد!

  • Majid

    و سئوال اینجاست که چرا هنگامیکه معصومه (که خدا میداند نام اولیه اش چه بوده) با مسلسل سنگین بر دوش از روی دیوار بلند محیط زیست ( و یا سفارت) آمریکا در تهران پرش نمود و کارمندان آنرا به مدت ۴۴۶ روز به گروگان گرفت جایزه و یا مدال افتخاری نگرفت؟