ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما: تحريم‌های جديد عليه ايران را وتو خواهم کرد

باراک اوباما در سخنرانی سالانه خود در کنگره آمريکا بر ادامه مذاکرات هسته‌ای با ايران پای فشرد و گفت تحريم‌های جديد عليه ايران را وتو خواهد کرد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، شب گذشته چهارشنبه ۹ بهمن‌ماه (۲۹ ژانویه) در پنجمين سخنرانی سالانه خود در کنگره اين کشور اعلام کرد که تحريم‌های جديد عليه ايران را وتو خواهد کرد.

پنجمين سخنرانی سالانه باراک اوباما در کنگره آمريکا

به‌گزارش رويترز، اوباما در سخنرانی خود بار ديگر گفت که چرا در حين مذاکرات هسته‌ای با ايران با تحريم‌های بيشتر عليه اين کشور مخالفت کرده است. او تأکيد کرد که باز هم تحريم عليه ايران را وتو خواهد کرد.

رئيس‌جمهور آمريکا گفت: "اگر کنگره طرح تحريم جديدی [عليه ايران] برای من ارسال کند؛ طرحی که روند مذاکرات را مورد تهديد قرار دهد، من اين طرح را وتو خواهم کرد."

وی تأکيد کرد که آمريکا برای تأمين امنيت ملی‌ خود بايد اين فرصت را به ديپلماسی بدهد.

به‌گفته اوباما، اگر رهبران ايران اين فرصت را غنيمت نشمردند وی نخستين کسی خواهد بود که خواستار تحريم‌های بيشتر می‌شود.

وی افزود در چنين شرايطی آماده‌ است تا تمامی گزينه‌ها را در مورد ايران به کار گيرد تا اطمينان حاصل شود که اين کشور سلاح هسته‌ای نمی‌سازد.

اوباما در همين حال گفت اگر ايران اين فرصت را غنيمت شمرد می‌تواند "گامی مهم برای پيوستن به جامعه جهانی بردارد" و آمريکا نيز يکی از چالش‌های اصلی امنيتی خود را بدون خطر جنگ حل می‌کند.

باراک اوباما در تشريح توافق هسته‌ای با ايران گفت: "ايران فرآيند نابودی ذخاير اورانيوم با درصد غنای بالا را آغاز کرده و ديگر سانتريفيوژهای پيشرفته نصب نمی‌کند. بازرسی‌های هسته‌ای مداوم به‌شکل روزمره در راستای تأييد اين موضوع ياری می‌رساند تا معلوم گردد که ايران در حال ساخت بمب نيست."

رئيس‌جمهور آمريکا ضمن دشوار خواندن مذاکرات هسته‌ای با ايران، گفت آمريکا با هم‌پيمانان خود وارد مذاکراتی شده‌ است تا هدف مشترک "جلوگيری از دستيابی ايران به سلاح هسته‌ای" را محقق سازد.

اوباما: آمريکا برای تأمين امنيت ملی‌ خود بايد اين فرصت را به ديپلماسی بدهد.

وی تأکيد کرد که در اين مذاکرات هر قرارداد بلند مدتی که به‌دست می‌آيد بايد با اقدام قابل تضمين همراه باشد تا آمريکا و جامعه جهانی را متقاعد کند که ايران بمب هسته‌ای نمی‌سازد.

اوباما با اشاره به دوران جنگ سرد با اتحاد شوروی سابق، گفت اگر در آن زمان جان اف. کندی و رونالد ريگان توانستند با شوروی مذاکره کنند آمريکای کنونی نيز می‌تواند با "دشمنانی که قدرت کمتری دارند" مذاکره کند.

در ماه‌های اخير بارها برخی از نمايندگان کنگره آمريکا خواهان تشديد تحريم‌ها عليه ايران شده‌اند اما هر بار کاخ سفيد با آن مخالفت کرده است.

اکنون نيز شماری از نمایندگان کنگره آمریکا در پی ارائه لایحه‌ای هستند تا از طريق آن ‌به نگرانی‌ها در مورد برنامه‌ هسته‌ای ایران پايان دهند. اين لايحه بدون اشاره به تشديد تحريم‌ها از کشورهای قدرتمند می‌خواهد تا در گفت‌وگوهای خود با ايران شرايط دشوارتری را در نظر بگيرند.

در پی به اجرا در آمدن توافق هسته‌ای اخير با ايران، آمريکا برخی از تحريم‌های خود عليه اين کشور را لغو کرد.

پس از خروج نام شرکت ملی نفت و شرکت ملی نفتکش ايران از فهرست تحريم‌های وزارت خزانه‌داری آمريکا، حذف ۱۴ شرکت پتروشيمی و پليمری ايران از فهرست تحريم‌های آمريکا و اتحاديه اروپا نيز آغاز شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.