ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تصویب کلیات بودجه سال نود وسه در مجلس شورای اسلامی

گفت‌وگو با جمشید اسدی، اقتصاد‌دان

برای بررسی بیشترلایحه بودجه نود و سه کشور، گفت‌وگویی با جمشید اسدی، اقتصاددان و استاد دانشگاه ساکن فرانسه داشتیم. از جمشید اسدی درباره لایحه بودجه و نقاط ضعف و قدرت آن می‌پرسیم.

نمایندگان مجلس ایران با اکثریت  آرا کلیات بودجه سال آینده را تصویب کردند. چهارشنبه، نهم بهمن، بررسی لایحه بودجه سال ١٣٩٣ ایران با گزارش کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد و پس از نطق‌های چند تن از نمایندگان در موافقت و مخالفت با این لایحه کلیات آن با ١٣٠ رای موافق، ٥٩ رای مخالف و ١٠ رای ممتنع از مجموع ٢٠٧ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.
غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون تلفیق، در ابتدای جلسه ضمن قرائت گزارش کمیسیون تلفیق، گفت که دولت لایحه بودجه را در موعد مقرر به مجلس ارسال کرد. او در ادامه گفت که همه ارقام بودجه به شکل شفاف ارایه شده است. او به نقل از دیوان محاسبات گفت که لایحه بودجه سال آینده شمسی «کاملا قابل نظارت است.» در مورد تغییراتی که کمیسیون بودجه در لایحه ارسالی داده است نیز آقای کاتب گفت که این کمیسیون «برای رونق اقتصادی و افزایش تولید، بیست بند به لایحه بودجه افزوده است.» او گفت که بودجه عمومی دولت برای سال جاری، ٧٢٧ هزار میلیارد تومان بود که در لایحه پیشنهادی دولت ٧٨٢ هزار میلیارد تعیین شده بود که کمیسیون تلفیق این رقم را به ٨٠٥ هزار میلیارد افزایش داد.
به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق، پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد ایران در سال آینده ٣ درصد رشد کند. به گفته او، پیش‌بینی لایحه بودجه این است که نرخ تورم سال آینده، بین ٢١ تا ٢٥ درصد باشد. براساس لایحه بودجه، نرخ بیکاری در سال آینده ١٢.٤ درصد پیش‌بینی شده که بالاتر از نرخ بیکاری مورد نظر برنامه توسعه، یعنی ١٠.٤ درصد است. در لایحه بودجه سال آینده، بهای نفت صادراتی هر بشکه ١٠٠ دلار تعیین شده است.
حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، در نشست دولت و مجلس گفته است شیب تندی در افزایش قیمت‌ها خواهیم داشت. روز چهارشنبه نیز برخی از روزنامه‌های چاپ تهران از «حذف ۳۰ درصد از یارانه بگیران و افزایش دوبرابری قیمت بنزین» به عنوان دو پیشنهاد اصلی نمایندگان مجلس و مقام‌های دولتی برای تغییرات هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۳ خبر داده بودند. روزنامه اعتماد، چاپ تهران در این مورد از قول مهرداد بذرپاش،نماینده اصولگرای مجلس نهم نوشته بود با تصویب لایحه دولت «بنزین حدود ۱۵۰۰ تومان به مردم عرضه خواهد شد، و پیشنهاد دولت این است که تنها به سرپرستان خانوار سهمیه بنزین تعلق گیرد؛ بنابراین اگر در یک خانوار چند فرد صاحب خودرو وجود دارد، تنها سرپرست خانوار، مشمول دریافت بنزین سهمیه‌‌ای به میزان ۶۰ لیتر یا بیشتر شود.»
برای بررسی بیشترلایحه بودجه نود و سه کشور، گفت‌وگویی با جمشید اسدی، اقتصاددان و استاد دانشگاه ساکن فرانسه داشتیم. از جمشید اسدی درباره لایحه بودجه  و نقاط ضعف و قدرت آن می‌پرسیم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.