ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

میراث فرهنگی برای مدیرانی که در مجلس نمره قبولی نمی‌آورند

محمد علی نجفی استعفا داد و مسعود سلطانی‌فر به جای او به ریاست سازمان میراث فرهنگی منصوب شد. میراث فرهنگی، سازمان مدیرانی که در مجلس نمره قبولی نیاورده‌اند؟

مهدی حجت هم سازمان میراث فرهنگی را پس از استعفای ناگهانی محمدعلی نجفی ترک کرد. او که با در دست داشتن دکتری حفاظت از بناهای تاریخی از دانشگاه یورک انگلستان یکی از امیدهای سر بی‌سامان سازمان میراث فرهنگی بود، به گفته خودش، به دلیل کم‌توجهی مسئولان ارشد کشوری به مسائل تخصصی در حوزه میراث فرهنگی از قائم‌مقامی این سازمان استعفا داد.

مسعود سلطانی‌فر عضو فراکسیون اصلاح طلبان چهارمین دوره شورای شهر تهران

مهدی حجت پس از آنکه به قائم‌مقامی سازمان میراث فرهنگی منصوب شد، گفته بود: «سازمان میراث فرهنگی وضع نامناسبی دارد و اگر قرار باشد کاری انجام شود در ابتدا و قبل از ساخت و ساز در جایی، باید کارمندان سازمان را ساماندهی کنیم که دو نفر در یک صندلی ننشینند.»

مهدی حجت: «سازمان میراث فرهنگی وضع نامناسبی دارد و اگر قرار باشد کاری انجام شود در ابتدا و قبل از ساخت و ساز در جایی، باید کارمندان سازمان را ساماندهی کنیم که دو نفر در یک صندلی ننشینند.»

اکنون در اعتراض نانوشته به استعفای محمد علی نجفی، کسی که می‌خواست دو نفر بر یک صندلی تکیه ندهند، صندلی‌اش در سازمان میراث فرهنگی را ترک کرد.

مهدی حجت، از اندک امیدهای میراث فرهنگی کشور

در تیر ماه، در آغاز کار دولت روحانی بیش از ۶۰ تشکل مردمی و نهاد غیر دولتی در نامه‌ای به رییس جمهور منتخب از او خواسته‌ بودند ضمن توجه به میراث فرهنگی و محیط زیست، گردشگری را هم دریابد. این سازمان‌های غیر دولتی از مهدی حجت و معصومه ابتکار به ترتیب به عنوان بهترین گزینه‌ها برای تصدی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان محیط زیست ایران نام‌ برده‌ بودند.

هنوز دولت روحانی صد روز دوم را پشت سر نگذاشته که دوران محمد علی نجفی و مهدی حجت به سر آمد. حسن روحانی، مسعود سلطانی‌فر را در این میان به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب کرده است.

آنچه که مسعود سلطانی‌فر و محمد علی نجفی را به هم پیوند می‌دهد یک تجربه مشترک است: هر دو از گزینه‌های پیشنهادی روحانی برای وزارت بودند اما در مجلس نمره قبولی نیاوردند.

آنچه که مسعود سلطانی‌فر و محمد علی نجفی را به هم پیوند می‌دهد یک تجربه مشترک است: هر دو از گزینه‌های پیشنهادی روحانی برای وزارت بودند اما در مجلس نمره قبولی نیاوردند.

مسعود سلطانی‌فر، از اصلاح‌طلبان شناخته شده در شورای اسلامی شهر تهران است و پیش از این نیز از سوی حسن روحانی برای وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده بود که رأی اعتماد نیاورد. او مدیریت را در سازمان تربیت بدنی تجربه کرده و عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.

نزدیکی‌اش به حلقه تشخیص مصلحت نظام، صندلی نجفی در سازمان میراث فرهنگی را برایش به ارمغان آورد، وگرنه پیشینه فرهنگی ندارد. اشاره مهدی حجت به کم‌توجهی مسئولان ارشد به حوزه تخصصی میراث فرهنگی هم به همین معنا اشاره دارد. چگونه ممکن است کسی از قلمرو تربیت بدنی بتواند گرهی از مشکلات عدیده سازمان میراث فرهنگی بگشاید؟

محمد علی نجفی هم دوام نیاورد

معروف است که از سال ۱۳۸۳ به این‌سو هیچ مدیری بیش از هشت ماه نتوانسته در سمت ریاست سازمان میراث فرهنگی دوام بیاورد.

معروف است که از سال ۱۳۸۳ به این‌سو هیچ مدیری بیش از هشت ماه نتوانسته در سمت ریاست سازمان میراث فرهنگی دوام بیاورد.

حسین مرعشی که دو سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را با هم ادغام کرده بود، با آمدن احمدی‌نژاد از کار برکنار شد. اسفندیار رحیم مشایی که به صندلی مرعشی تکیه داد، صنایع دستی را هم به مجموعه میراث فرهنگی افزود. بعد نوبت رسید به حمید بقایی و بعدش هم روح‌الله احمدزاده کرمانی که دوره ریاستش فقط شش ماه پایید. سید حسن موسوی و محمد شریف‌ملک‌زاده، به ترتیب از آذر ۹۱ تا اوایل ۹۲ ریاست سازمان میراث فرهنگی را به عهده داشتند.

در این میان اسفندیار رحیم‌مشایی هم جزو مدیرانی بود که نمره قبولی نیاورده بود. در ۲۷ تیر ۱۳۸۸ وقتی احمدی‌نژاد او را به عنوان معاون اولش معرفی کرد، آیت‌الله خامنه‌ای دستور برکناری او را داد. مدت‌هاست که سازمان میراث فرهنگی با بودجه ناکافی و مشکلات عدیده‌اش سازمانی شده است برای اسکان دادن مدیران نزدیک به حلقه رییس جمهور که یا مثل محمد علی نجفی و مسعود سلطانی‌فر در برابر مجلس نمره قبولی نیاوردند و یا مثل اسفندیار رحیم‌مشایی در پیشگاه رهبری رفوزه شده‌ بود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.