ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اصغر فرهادی و گلشیفته فراهانی نامزد جایزه سزار شدند

اصغر فرهادی به خاطر فیلم «گذشته» در پنج رشته و گلشیفته فراهانی هم برای بازی در فیلم «سنگ صبور» ساخته عتیق رحیمی نامزد جایزه سزار شدند.

اصغر فرهادی به خاطر فیلم «گذشته» در پنج رشته و گلشیفته فراهانی هم برای بازی در فیلم «سنگ صبور» ساخته عتیق رحیمی نامزد جایزه سزار شدند.

اصغر فرهادی و گلشیفته فراهانی نامزد جایزه سزار شدند

امروز، جمعه ۱ بهمن ماه (۳۱ ژانویه) آکادمی سزار در فرانسه کاندیداهای خود را در ۲۲ رشته اعلام کرد. فیلم‌های «پسران و گیوم سر میز غذا» در ۱۰ رشته و «زندگی آدل» در هشت رشته در صدر نامزدهای جوایز سزار قرار گرفتند.

اصغر فرهادی با فیلم «گذشته» که محصول کشور فرانسه است، در پنج رشته بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه، بهترین تدوین و بهترین بازیگر زن برای برنیس بژو که در این فیلم نقش ماری را ایفا می‌کند، نامزد جایزه سزار شد.

گلشیفته فراهانی برای بازی در فیلم «سنگ صبور» کاندید بهترین بازیگر در بخش «امید جوان» جایزه سزار شده است. «سنگ صبور» ساخته عتیق رحیمی، نویسنده و فیلمساز افغان هم محصول کشور فرانسه است.

رسانه‌های خبری در ایران در پوشش خبری جایزه سزار نام گلشیفته فراهانی را سانسور کردند. خانم فراهانی در سال ۲۰۱۲ در ویدیویی که برای تبلیغ جایزه سزار ساخته شده بود، لباس از تن درآورد و این موضوع واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

سعید نورافشان، همکار ما در رادیو زمانه گزارش داده است که در رستوران «فوکت» در خیابان شانزه‌لیزه در پاریس طی مراسمی، آکادمی سزار نامزدانش را از بین بهترین فیلم‌های سال اعلام کرد. جایزه سزار شکل فرانسوی‌شده جایزه اسکار به شمار می‌آید.

سی ونهمین مراسم جایزه سزار در ۲۸ فوریه در تئاتر «شاتله» در مرکز پاریس برگزار می‌شود. اجرای مراسم سی و نهمین دوره جایزه سزار را فرانسوا کلوزه، بازیگر سرشناس فرانسوی به عهده دارد. این مراسم به طور زنده از شبکه تلویزیونی «کانال پلوس» هم پخش خواهد شد.

برخلاف جایزه اسکار که در هر رشته پنج نامزد نهائی معرفی می‌شوند، برخی از اعضای آکادمی سزار برای بسیاری از رشته‌های اصلی هفت کاندیدا را معرفی کرده‌اند‌ و برخی دیگر تنها پنج کاندیدا را انتخاب کرده‌اند.

هفت فیلم فرانسوی، نامزدهای جایزه سزار عبارتند از: «زندگی آدل»، «۹ ماه کامل»، «پسران و گیوم سر میز غذا»، «نا‌شناس دریاچه»، « جیمی پ»، «ونوس با پوست خز» و «گذشته».
شاخص‌ترین نامزد‌های بازیگر مرد عبارتند از ماتیو آملریس، میشل بوکه و آلبرت دوپونتل

نامزدهای بهترین کارگردانی: آلبرت دوپونتل، رومن پولانسکی، عبدالطیف کشیش، گیوم کاین، اصغر فرهادی، آلن ژیرودی و آرنو دیلشن

نامزدهای بازیگر زن عبارتند از لئا سیدو، فانی اردان، برنیس بژو، امانوئل سنیه، سارا فورستیه، ساندرین کیبرلاین و کا‌ترین دونو.

ژولی گایه که می‌گویند معشوقه فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه است نامزد دریافت جایزه سزار به عنوان بازیگر نقش فرعی شده است. او در فیلمی به نام « Quai d’Orsay » نقش زنی را ایفا می‌کند که با بسباری از سیاستمداران رابطه عاشقانه داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 31

    […]  اصغر فرهادی و گلشیفته فراهانی نامزد جایزه سزار شدند رادیو زمانه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ اصغر فرهادی به خاطر فیلم «گذشته» در پنج رشته و گلشیفته فراهانی هم برای بازی در فیلم «سنگ صبور» ساخته عتیق رحیمی نامزد جایزه سزار شدند. […]

  • حميدرضا

    آرزوي من اين هست که اي کاش ايراني نبودم. من نه به اصغر و نه به گلشيفته علاقه اي دارم و نه به ايران ولي ارتش سايبري به خاطر اينکه من پناهنده با مليت ايراني هستم به دايره اجتماعي من يکسالي است که حمله ميکند و سايبر بولينگ و پريتکستينگ انجام ميدهد تا ترور شخصيت کند. من خواهان لغو مليت ايراني ام هستم. ايران بزودي تغييرات گسترده اي خواهد کرد و به همين خاطر با ابزار سايبر بوليينگ سعي در ترور شخصيت ايراني هاي پناهنده دارد که البته هر روز قدرتش کمتر مي‌شود و تا 11مارچ به اتمام ميرسد ولي اسپوف کال يا بعبارتي استفاده از خط تلفن جعلي شايد تا تغيير پروتکل هاي آن زمان بيشتري طول بکشد زيرا اين گروه بيست هزار نفري ارتش سايبري ايران با اسپوف کال سعي در وانمود کردن به عنوان تماس گيرنده محلي براي تخريب شخصيت هستند و يا مدارک پزشکي که ديگر عليه فرد کارآيي ندارد چون غيرقانوني است و البته پاليسي پليس تغيير کرده و آکورد هيپا انجام شده و به همين خاطر قدرت اين گروه کاهش يافته و حتي استفاده از شبکه تور و وي پي ان ها و استفاده از بيتکوين به پايان راه رسيده و از 11مارچ همه در ابر هاي محاسبه گر دولت ها کنترل خواهد شد. من به اين گروه توصيه ميکنم که دست از اين کار بردارند چون سياست بسيار اشتباهي را در پيش گرفته اند و از ابتداي 2006 که شروع به اينکار کردند کلا راه اشتباهي بوده چون دستشان رو شده و اينکار خود به ابزاري عليه سياست هاي غير معقول شما منجر خواهد شد.