ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دخترخوانده وودی آلن او را به سوءاستفاده جنسی متهم کرد

دیلن فارو، دخترخوانده وودی آلن در نامه سرگشاده‌ای که در نیویوک تایمز منتشر شد، از سوءاستفاده جنسی وودی آلن از او، هنگامی که دختربچه‌ای بیش نبوده پرده برداشت.

دیلن فارو، دخترخوانده وودی آلن، کارگردان سرشناس آمریکایی و برنده جایزه اسکار در نامه سرگشاده‌ای که امروز، ۱۳ بهمن (۲ فوریه) در نیویوک تایمز منتشر شد، با شرح جزئیات از سوءاستفاده جنسی وودی آلن از او، هنگامی که دختربچه‌ای بیش نبوده پرده برداشته است.

وودی آلن، کارگردان سرشناس آمریکایی و برنده جایزه اسکار

در سال‌های دهه ۱۹۹۰ میا فارو، بازیگر آمریکایی که در آن زمان شریک زندگی وودی آلن بود، او را متهم کرد که از دخترخوانده‌شان سوءاستفاده جنسی کرده است. دیلن فارو که اکنون ۲۸ سال دارد، در اکتبر سال گذشته در گفت‌و‌گویی با نشریه «ونیتی فیر» (Vanity Fair) مجدداً وودی آلن را به سوءاستفاده جنسی متهم کرده بود.

دیلن فارو: «کدام فیلم وودی‌ آلن را بیشتر می‌پسندید؟ پیش از آنکه پاسخ بدهید، بدانید که وقتی هفت سالم بود، او دستم را می‌گرفت و با خود به اتاق زیر شیروانی در طبقه دوم می‌برد.»

در آستانه برگزاری اسکار، اکنون دیلن فارو برای نخستین بار در یک نامه سرگشاده جزئیات سوءاستفاده جنسی و پیامدهای آن را فاش کرده است.

وودی آلن به خاطر فیلم «جاسمین غمگین» در سه رشته و از جمله برای بهترین فیلمنامه کاندیدای جایزه اسکار شده است. از او در مراسم گلدن‌گلوب به خاطر دستاوردهای هنری‌اش در طول زندگی‌اش تجلیل شد.

دیلن فارو در نامه سرگشاده‌اش می‌نویسد که وودی آلن در سال ۱۹۹۲ در اتاق زیرشیروانی منزل مسکونی‌شان در طبقه دوم از او سوءاستفاده جنسی کرده است. دیلن فارو در آن زمان فقط هفت سال داشت.

دیلان فارو، دخترخوانده وودی آلن

او نامه‌اش را با این جملات آغاز می‌کند: «کدام فیلم وودی‌ آلن را بیشتر می‌پسندید؟ پیش از آنکه پاسخ بدهید، بدانید که وقتی هفت سالم بود، او دستم را می‌گرفت و با خود به اتاق زیر شیروانی در طبقه دوم می‌برد.»

«او به من گفت روی شکمم دراز بکشم و با قطار برادرم بازی کنم. بعد در همان حال به من تجاوز کرد.»

دیلن فارو می‌نویسد: «وقتی داشت به من تجاوز می‌کرد در گوشم به نجوا می‌گفت این رازی است بین من و او. از وقتی به یاد دارم پدرم کارهایی می‌کرد که مرا خوش نمی‌آمد.»

میا فارو و وودی آلن پس از ۱۲ سال زندگی مشترک در سال ۱۹۹۲ از یکدیگر جدا شدند. در دعوای حقوقی بر سر حق حضانت فرزندان، میا فارو همسر سابقش را متهم کرد که از دخترخوانده‌شان سوءاستفاده جنسی کرده است. وودی آلن در این نزاع حقوقی حق حضانت از دخترخوانده‌اش را از دست داد و در مقابل، پرونده سوءاستفاده جنسی بسته شد.

وودی آلن همواره اتهام سوءاستفاده جنسی از دیلن فارو، دخترخوانده‌اش را رد کرده است.

دیلن فارو: «دختر هفت ساله‌تان را پیش چشم مجسم کنید که چگونه وودی آلن دست او را می‌گیرد و با خود به اتاق زیرشیروانی می‌برد. تصور کنید که دختر هفت‌ساله‌تان بعد از این ماجرا در سراسر زندگی‌اش، هرگاه نام وودی آلن را می‌شنود، احساس تهوع می‌کند. جهانی را تصور کنید که در آن والدین، کودکانشان را آزار و شکنجه می‌دهند.»

آلن پس از جدایی از میا فارو، با «سون یی» به یکی دیگر از دخترخوانده‌هایش که به سن بلوغ رسیده بود دل باخت و بعد از چند سال که با هم زندگی می‌کردند، در سال ۱۹۹۷ با او ازدواج کرد و از او هم صاحب دو فرزند شد.

دیلن فارو در نامه سرگشاده‌اش در نیویورک تایمز می‌نویسد وودی آلن هر وقت که به او تجاوز می‌کرد در گوش او می‌خواند که همه پدرها با دخترهاشان چنین رابطه‌ای دارند و او می‌تواند مطمئن باشد که در یکی از فیلم‌های او بازی خواهد کرد و به ستاره سینما تبدیل می‌شود.

دیلن فارو می‌نویسد هالیوود چشمانش را بر واقعیت‌ها بسته است. «وودی آلن نه تنها مجازات نشد، بلکه از او تقدیر و تجلیل هم کردند.»

دیلن فارو سپس زنان بازیگر در فیلم‌های وودی آلن را خطاب قرار می‌دهد و از کیت بلانشت، بازیگر فیلم «جاسمین غمگین» که از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های وودی آلن یاد می‌کند، می‌پرسد: «کیت بلانشت! اگر به بچه تو تجاوز می‌کردند، چه می‌کردی؟»

اسکارلت جانسون، اما استون، دایان کیتون و آلک بالدوین از دیگر بازیگران فیلم‌های وودی آلن‌اند که دیلن فارو در نامه سرگشاده‌اش آنها را مستقیماً مورد خطاب قرار می‌دهد.

دیلن فارو در نامه‌اش همچنین از پیامدهای تجاوز جنسی در زندگی‌اش یاد می‌کند و می‌گوید انگیزه‌اش از انتشار این نامه سرگشاده این بوده که قربانیان تجاوز جنسی جرأت کنند حقیقت را به زبان بیاورند.

او می‌نویسد وودی آلن نشانه‌ای است حی و حاضر و زنده از این واقعیت که جامعه، قربانیان تجاوز جنسی را تنها می‌گذارد.

«دختر هفت ساله‌تان را پیش چشم مجسم کنید که چگونه وودی آلن دست او را می‌گیرد و با خود به اتاق زیرشیروانی می‌برد. تصور کنید که دختر هفت‌ساله‌تان بعد از این ماجرا در سراسر زندگی‌اش، هرگاه نام وودی آلن را می‌شنود، احساس تهوع می‌کند. جهانی را تصور کنید که در آن والدین، کودکانشان را آزار و شکنجه می‌دهند.»

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، وودی آلن از هرگونه اظهار نظری درباره نامه سرگشاده دخترخوانده‌اش سر باز زده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حامد

    شما در کنار اینکه این سوی ماجرا رو گزارش میکنید اون سوی دیگرش رو هم گزارش کنید: http://www.thedailybeast.com/articles/2014/01/27/the-woody-allen-allegations-not-so-fast.html اگه این چیزی که ایشون میگه صحت داشته باشه، توی تحقیقات پلیس توی بیست سال پیش باید شاهدی از تجاور دست کم پیدا می شد ... که نشد ...