ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اژه‌ای: با اعتراضات کارگری مخل امنيت برخورد می‌شود

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران اعلام کرد که دستگاه قضائی با افرادی که به اسم اعتراضات صنفی اقدامی برخلاف نظم عمومی و امنیت ملی انجام بدهند برخورد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، محسنی اژه‌ای در نشست خبری امروز، دوشنبه ۱۴ بهمن‌ماه درباره مقابله با اعتراضات صنفی کارگران و بازداشت ۲۸ کارگر معدن چادرملو و سه کارگر کارخانه پلی‌اکريل طی دو هفته گذشته، گفت: "اگر افرادی به اسم اعتراضات صنفی اقدامی برخلاف نظم عمومی و امنيت ملی انجام بدهند با آن‌ها برخورد می‌شود."

وی همچنين در پاسخ به اين‌که بازداشت اين کارگران در واکنش به اعتراضات صنفی آن‌ها صورت گرفته است، گفت: "اگر فردی نسبت به مسئله‌ای اعتراض داشته باشد و به خاطر آن تحصن کند اشکالی ندارد. اما اگر بروند جلوی کسی را بگيرند و در نظم عمومی اخلال ايجاد کنند اين يک اقدام غيرقانونی است و ما با وی برخورد می‌کنيم."

طی روزهای گذشته، بيش از ۲۸ تن از کارگران معترض معدن چادرملو بازداشت شده‌اند.

ششم آذرماه سال جاری نیز ۸۰۰ کارگر این معدن در اعتراض به آن‌چه دستمزدهای ناعادلانه می‌خواندند و همچنین اخراج بهرام حسنی‌نژاد بیش از یک ساعت دست از کار کشیده و تجمع کرده بودند.

بعد از ظهر روز چهارشنبه دوم بهمن‌ماه نيز چند تن از کارگران کارخانه پلی‌اکریل اصفهان بازداشت شدند و در پی آن کارگران این کارخانه دست به تجمع اعتراضی زدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فریاد

    آقای اژه ای شما بهتر است برای جلوگیری از این تصادمات یقه ی کارفرماها را بگیرید تا حقوق مردمی که کار کرده اند را بدهند مردم چون اعتمادشان به نهادهای جمهوری اسلامی از بین رفته است از اینرو خودشان راسا عمل می کنند تا حقشان را از کارفرماها که بیشترشان سرداران سپاه و سربازان امام زمان و نهادهای دولتی هستند بگیرند .