ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزادی کارگران بازداشتی معدن چادرملو، به‌جز دبير انجمن صنفی

 ۲۷ تن از ۲۸ کارگر بازداشتی

 ۲۷ تن از ۲۸ کارگر بازداشتی معدن چادرملو عصر امروز دوشنبه ۱۴ بهمن‌ماه  آزاد شدند اما بهرام حسنی‌نژاد، دبير انجمن صنفی کارگران پيمانی اين معدن که کارگران در اعتراض به اخراج او دست از کار کشيده بودند، همچنان در بازداشت به‌سر می‌برد.

کارگران دستگيرشده، به تدريج از روز چهارشنبه، ۹ بهمن‌ماه تا شنبه ۱۲ بهمن‌ماه به پليس امنيت اردکان احضار و سپس بازداشت شده بودند.

به‌گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، حسين جنائی، رئيس انجمن‌ صنفی کارگران اين معدن که جزو کارگران آزادشده است گفت: "بهرام حسنی‌نژاد به‌طور جداگانه در زندان يزد نگهداری می‌شود و به کارگران وعده داده شده است که او نيز فردا، سه‌شنبه ۱۵ بهمن، آزاد خواهد شد."

وی همچنين از پايان تحصن و بازگشت به کار دو هزار کارگر معدن چادرملو همزمان با آزادی کارگران و وعده آزادی حسنی‌نژاد خبر داد.

کارگران معدن چادرملو امروز نيز همچون روزهای گذشته دست از کار کشيده بودند.

در روز ششم آذرماه سال جاری، ۸۰۰ کارگر معدن چادرملو در اعتراض به آن‌چه دستمزدهای ناعادلانه می‌خواندند و همچنين اخراج بهرام حسنی‌نژاد، بيش از يک ساعت دست از کار کشيده و تجمع کردند.

مطالبات صنفی کارگران مبنی بر پيروی شرکت آسفالت طوس (پيمانکار نيروی انسانی معدن چادرملو) از طرح طبقه‌بندی مشاغل شرکت سنگ آهن چادرملو (پيمان‌دهنده) و در نظر گرفتن پاداش توليد در محاسبه حق بيمه‌شان در ‌‌‌نهايت توسط شورای تأمين اردکان پذيرفته شد. اما از پاداش توليد کارگران کاسته شد تا دستمزد آنان تغييری نيابد.

همچنين از بازگشت بهرام حسنی‌نژاد بر سر کارش در روز ۱۴ آذرماه جلوگيری شد که به ادامه اعتراضات کارگران در روزهای بعد انجامید.

در روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ آذر ماه، حدود دو هزار کارگر معدن چادر ملو در اعتراض به تغيير نکردن وضعيت بهرام حسنی‌نژاد در تمام شيفت‌ها دست از کار کشيدند.

سپس حکم اخراج حسنی‌نژاد تصويب شد که در روز ششم بهمن‌ماه اين حکم از سوی هيئت تشخيص اداره کار شهرستان اردکان تاييد گرديد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.