ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سعيد راد از سخنانش در مراسم گشايش جشنواره فيلم فجر پوزش خواست

سعید راد، بازیگر سینمای ایران سخنانش در مراسم گشایش سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر را “احساساتی” خواند و بابت آن پوزش خواست.

سعيد راد، بازيگر سينمای ايران سخنانش در مراسم گشايش سی‌ودومين جشنواره فيلم فجر را "احساساتی" خواند و بابت آن پوزش خواست.

سعيد راد در نشست خبری فيلم "چ"

به گزارش خبرگزاری مهر، سعيد راد در نشست پرسش و پاسخ فيلم سينمايی "چ" ساخته ابراهيم حاتمی‌کيا که صبح امروز ۱۴ بهمن‌ماه برگزار شد بابت سخنان جنجالی‌اش در قدردانی از بهروز وثوقی و محمدعلی فردين، دو بازيگر قديمی سينمای ايران در افتتاحيه جشنواره فيلم فجر از مسئولان جمهوری اسلامی عذرخواهی کرد.

سعيد راد در توضيح سخنان خود گفت: "ما بازيگران با روانيات خود زندگی می‌کنيم و اين شاخصه بازيگری است."

وی افزود: "من اگر مزاحم مسئولان جشنواره شدم و به خاطر احساساتم برای آن‌ها مشکلاتی پيش آمد و يک لحظه حرف‌هايی زدم که از منطق خارج شد عذرخواهی می‌کنم اما نظام جمهوری اسلامی در دنيا تثبيت شده است و همه در مقابل قدرت آن سر تعظيم فرود آورده‌اند."

اين بازيگر سينمای ايران تأکيد کرد: "من اگر چيزی گفتم از روی احساسات بوده و من از همه می‌خواهم با من طرف شوند نه جشنواره. وقتی مسئولان جشنواره از من دعوت می کنند و به دليل احساساتم که ناشی از غريزه بازيگری است چيزی را می‌گويم من را خطاب قرار دهند و ای کاش آن‌جا منطق داشتم."

سعيد راد در مراسم گشايش جشنواره فيلم فجر به روی صحنه حاضر شد و در بخشی از سخنان خود گفت: "می‌خواهم به‌عنوان يک بازيگر، اجازه بگيرم که از بزرگان بازيگری و سياسيون که اين بخشندگی و مهربانی را داشته باشند که من به‌عنوان يک بازيگر جرأت پيدا بکنم که يادی داشته باشيم از بزرگان بازيگری،‌ آقای فردين و آقای بهروز وثوقی."

سعيد راد افزود: "چه بخواهيم و چه نخواهيم آن‌ها ستون‌های سينمای ما بودند."

اين سخنان سعيد راد با تشويق تماشاگران روبه‌رو شد.

در پی اين سخنان محمدجعفر منتظری٬ رئيس ديوان عدالت اداری ايران، گفت: "شب گذشته در بين افرادی که از آن‌ها تجليل و تکريم به عمل می‌آمد از افراد فاسد قبل از انقلاب با کمال وقاحت تقدير و تشکر شد که من در اينجا از ذکر نام وی خودداری می‌کنم."

وی افزود: "چرا بايد در نظام جمهوری اسلامی و در روز افتتاحيه فيلم فجر از چنين افرادی تجليل کرد؟ آيا اين بود آنچه امام  به دنبال آن بود؟ بعد از ۳۵ سال در يک جشنواره رسمی و با هزينه بيت‌المال از افراد فاسد تجليل کردند و اين در حالی بود که وزير ارشاد به جای برخورد با اين عناصر برای آن‌ها کف زده که اين مسائل واکنش مراجع را درپی خواهد داشت."

سخنان سعيد راد، در مراسم گشايش سی‌ودومين جشنواره فيلم فجر:

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رضا

    مرد حسابی. آدم یا حرفی رو نمیزنه یا اگر زد روش وا میسه. شما احساساتی نشدی بلکه ضمیر نا خود آگاهت حقایقی رو به خود آگاهت منتقل کرده و بعد شما بیانش کردی. شما از چی میترسی؟ با این سن و با این سابقه؟ پنبال چی هستی؟ اگر این حکومت مثلا جمهوری واقعا تثبیت شده بود شما الان مجبور به عذر خواهی و رفع رجوع نبودی!

  • Bahram

    آقای سعید راد این چه تثبیت شدنیست که شما حق نام بردن از پیش کسوتان خود را ندارید . اینها با رعب و وحشت در بین مردم زندان،شکنجه و کشتار به زندگی ننگینشان ادامه داده اند.عذر خواهی شما با این سرعت،خفقان حاکم بر جامعه را میرساند.

  • Whatever

    با این کار دو ضربه به صورت کریه انقلاب زد. ۱. از اون بزرگان یاد کرد. ۲. "عاقبت ابراز عقیده" در جمهوری اسلامی رو به جهانیان یادآوری کرد.

  • Majid

    بازیگری کجا و هنرپیشگی کجا؟ سعید راد و فردین و بهروز وثوقی همچون حاجی فیروز  طبق گفته خود آقای راد تنها بازیگرند و فاقد هر گونه هنری تا پیشه شان باشد. ایول به  راستگویی سعید آقا. 

  • احسان

    در پی این سخنان محمدجعفر منتظری٬ رئیس دیوان عدالت اداری ایران، گفت: “چرا باید در نظام جمهوری اسلامی و در روز افتتاحیه فیلم فجر از چنین افرادی تجلیل کرد؟ آیا این بود آنچه امام به دنبال آن بود؟ " یکی نیست بگه آخه مرتیکه، امام تو سالهاست که مرده. مگه مردم مجبورن به دنبال آرمانهای امام تو برن؟ امام تو اگه عرضه می داشت خودش به آرمان های خودش می رسید.

  • شهین

    چرا عذر خواهی متاسفم براتآقای راد

  • Roya

    شما حقيقت را گفتيد أفاي راد و اگر عذر خواهي مرديد بنا به مصلحت بوده گرچه م چه ما همه ايرانيان ميدانيم مصلحت براي چيست

  • farid

    اقای سعیدراد با عذر خوهی ات  گند زدی !  ترسو مرد.