ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زير سئوال بردن برنامه هسته‌ای ايران صادق زيباکلام را به دادسرا کشاند

با انتشار نامه دوم صادق

با انتشار نامه دوم صادق زيباکلام، استاد علوم سايسی دانشگاه تهران به حسين شريعتمداری، مديرمسئول روزنامه کيهان، و زير سئوال بردن برنامه هسته‌ای ايران و در پی اعلام جرم دادستانی تهران عليه زيباکلام، وی مورد بازجويی قرار گرفت.

صادق زيباکلام در نامه دوم خود به حسين شريعتمداری از برنامه هسته‌ای ايران انتقاد کرده بود.

صادق زيباکلام به تارنمای فرارو گفت دو روز پيش از سوی دادستانی تهران به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد و صبح امروز، سه‌شنبه ۱۶ بهمن‌ماه با حضور در دادسرا به‌مدت چهار ساعت و نيم مورد بازجويی قرار گرفت.

اتهامات صادق زيباکلام "نشر اکاذيب، افترا، تبليغ عليه نظام، تهمت به قضات و قوه قضائيه" عنوان شده است.

زيباکلام گفته است نامه دوم وی به حسين شريعتمداری مبنای اين اعلام جرم بوده و وی با قرار کفالت ۵۰ ميليونی آزاد شده است.

نامه دوم صادق زيباکلام به حسين شريعتمداری چند روز پيش منتشر شد که در آن زيباکلام درباره برنامه هسته‌ای ايران نوشته بود: "در قبال این همه هزینه واقعا سنگین که ما متجاوز از ۱۰ سال است داریم برای برنامه‌های هسته‌ای‌مان متحمل می‌شویم، مابه‌ازای آن برای پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور کدام بوده؟... هسته‌ای چه گلی بر سر اقتصادمان زده است و کدام دستاورد را برای مملکت به ارمغان آورده؟"

زيباکلام افزوده بود: "اگر آمریکا با برنامه هسته‌ای ما مخالفتی نمی‌کرد، بنده همچنان معتقد می‌بودم که این برنامه‌ها به صورتی که دارند اجرا می‌شوند به خیر و صرفه و صلاح مملکت نبوده و نیستند. بنده همچنان معتقد می بودم که کشوری مانند ایران با شرایطی که دارد الویت‌هایش می بایستی تعلیم و تربیت، بهداشت، محیط زیست، کشیدن خط آهن، اصلاح جاده‌هایش، ایجاد اشتغال و ... می‌بود."

اين نامه را سايت "انتخاب" منتشر کرد و در پی آن مصطفی فقیهی، مدیر مسئول اين سايت اعلام کرد به دلیل انتشار آن "انتخاب" در ايران فیلتر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • تهمورث

    میگویند در چندین دهه پیش شخصی به مسجدی وارد و بر اساس نیت قبلیش چندین قبح عمل انجام داد در راه خروج تصمیم به استفاده از توالت مسجد گرفت وارد توالت شد و بر اساس نیت قبلیش بدون اجازه آفتابه دار یکی از آفتابه ها با خود حمل نمو که ناگهان توفان به پا شد و مرد مهاجم با سر و کله شکسته وسط خیابان افتاد. مردم از حال و روزش خبر کیگرفتند که گفت من نمیدانستم که هر کار میخواهی بکن ولی با آفتابه دار مسجد در نیفد. حال شرح و احوال جناب زیبا کلام است. جناب تو از هر کس نقد میکنی بکن با حسین آقای شریعتمداری کاری نداشت باش . هر چه میخواهی بکن, لاکن این مکن !!!؟.

  • شهروند درجه سه

    خواهشمندیم نامه کامل ایشان را نشان دهید

  • شهروند درجه سه

    زنده باد اقای زیباکلام