ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدارهای آيت‌الله خامنه‌ای درباره اختلافات حکومتی و "انصراف از دشمنی با آمريکا"

رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی نسبت به اختلافات حکومتی و تلاش‌های برخی برای "منصرف کردن نظر مردم از دشمنی آمريکا"، هشدار داد.

در پی انتقادهای متقابل ميان مسئولان حکومتی ايران در روزهای اخير، آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران امروز، شنبه ۱۹ بهمن‌ماه در ديدار با فرماندهان و جمعی از پرسنل نيروی هوايی ارتش بار ديگر مسئولان حکومتی را به مدارا با هم فراخواند و هشدار داد که برخی می‌خواهند نظر مردم را از دشمنی آمريکا منصرف کنند.

به‌گزارش منابع خبری ايران، رهبر جمهوری اسلامی در رابطه با اختلافات اخير در ميان مسئولان حکومتی، ضمن دعوت به "حفظ وحدت"، گفت: "انتقادها منصفانه باشد، دولت چندماهی بيشتر نيست آمده، بايد فرصت داد. هم منتقدان با شرح صدر رفتار کنند هم مسئولان دولتی با منتقدان با شرح صدر رفتار کنند."

وی افزود: "همه به هم احترام بگذارند و ملاحظه هم را بکنند. دشمنان در داخل کشور نيز عواملی دارند. نگذاريد عوامل دشمن از نقاط ضعف استفاده و خللی ايجاد کنند."

در روزهای اخیر اختلافات حکومتی بر سر توافق هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵ بار دیگر شدت گرفته است.

مخالفان توافق هسته‌ای مواد اين موافقتنامه را سازشکارانه می‌دانند و معتقدند دولت حسن روحانی در پی نزديکی با آمريکا و دشمنان جمهوری اسلامی است.

آيت‌الله علی خامنه‌ای در سخنان امروز خود تأکيد کرد: "امروز متن حرکت ملت ایران، ایجاد اقتدار درونی است. نگذارید حواشی گوناگون، این متن را مخدوش کند."

حسن روحانی روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه به‌شدت از برخوردهای جناحی انتقاد کرد و با بیان این‌که “یک عده شدند متولی همه چیز و در مورد همه شک و تردید دارند”، گفت: “شما چه کاره هستید که خود را متولی همه چیز می‌دانید؟”

حسن روحانی با اشاره به توافق هسته‌ای اخیر ایران و کشورهای قدرتمند جهان، ضمن بيان اين‌که "انتقاد سالم" را می‌پذيرد، گفت: "چرا باید یک عده کم‌سواد [درباره توافق هسته‌ای] صحبت کنند؟"

در پی انتقاد تند حسن روحانی، ۱۹ تن از نمایندگان مجلس ایران، که از اصولگرایان مخالف دولت هستند طی نامه‌ای از رئیس سازمان صداوسیما خواستند که این سازمان به منتقدان ژنو فرصت پاسخگویی به حسن روحانی را بدهد.

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، عضو مجلس خبرگان و تئوریسین جبهه پایداری نيز به سخنان حسن روحانی به‌تندی پاسخ داد و گفت: “این‌ها می‌گویند انتقاد را دوست داریم اما دروغ می‌گویند، طاقت یک جمله را ندارند.”

وی افزود: “چرا داریم ارزش‌ها را فراموش می‌کنیم؟ بدتر از همه کارهایی که می‌شود این است که این‌ها را به پای امام و رهبری می‌گذارند و می‌گویند این پیروی از امام و رهبری است.”

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه سخنان امروز خود گفت: "قدرت‌های مداخله‌گر می‌خواهند به مردم کشورها القا کنند که استقلالشان با پيشرفت منافات دارد؛ کسانی هم در داخل کشورها از جمله در ايران حرف آن‌ها را تکرار می‌کنند."

وی افزود: امروز مشاهده می‌کنيم، دشمنان حرف‌هايی می‌زنند که اين مايه عبرت ملت ماست. ملت مذاکرات و اظهارنظرهای بی‌ادبانه آمريکايی‌ها را زيرنظر داشته باشند، بعضی می‌خواهند نظر مردم را از دشمنی دشمن منصرف کنند."

به‌نظر می‌رسد منظور آيت‌الله خامنه‌ای از "اظهارنظرهای بی‌ادبانه آمريکايی‌ها" سخنان وندی شرمن، معاون وزارت خارجه آمریکا و مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ۵+۱ با ایران باشد که روز سه‌شنبه گذشته برای توضیح در مورد توافق هسته‌ای با ایران در کمیته روابط خارجی مجلس سنا حاضر شد و در بخشی از سخنان خود به بحث توزیع سبد کالایی در ایران پرداخت و گفت: "شما در اخبار دیدید که ایران اخیرا به‌طور قابل مشاهده‌ای غذا به مردم فقیر در جامعه داد که به نوعی نشان‌دهنده این است که کاهش هدفمند و محدود تحریم‌ها تأثیر مستقیم بر مردم این کشور داشته است، همان‌طور که روحانی قول داده بود که این پول صرف اهداف دیگر نشود."

شرمن در اين سخنرانی ضمن اشاره به جزئيات توافق هسته‌ای و توقف برنامه هسته‌ای ايران اعلام کرد که ايالات متحده همچنان نقض حقوق بشر در ايران را محکوم خواهد کرد. وی همچنين خواهان پايان حصر خانگی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران اعتراض‌های سال ۱۳۸۸ به نتايج انتخابات رياست جمهوری دهم، شد.

شرمن در ادامه ايران را به حمايت از تروريسم و دخالت‌های منطقه‌ای متهم کرد.

وندی شرمن چندی پيش نيز در جمع سناتورهای آمریکایی گفته بود من به کسانی که با آن‌ها در مذاکرات دور یک میز می‌نشینم اعتماد نمی‌کنم و افزود ما می‌دانیم در ایران "فریبکاری بخشی از دی‌ان‌ای است".

سخنان وندی شرمن واکنش‌های تندی را در ميان مخالفان توافق هسته‌ای در ايران برانگيخت. روزنامه کيهان به مديرمسئوليتی حسين شريعتمداری عليه اين سخنان موضع گرفت و ۲۰۲ تن از نمايندگان مجلس ایران نيز در نامه‌ای به دولت نوشتند: "از دولت محترم انتظار داريم پاسخی قاطع و انقلابی مطابق شأن و عزت مردم شريف و انقلابی‌مان به اين اظهارنظرهای سخيف ارائه دهد."

محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران نيز از سخنان وندی شرمن در مورد برنامه هسته‌ای ايران انتقاد کرد.

آيت‌الله علی خامنه‌ای در ديدار امروز خود با فرماندهان و جمعی از پرسنل نيروی هوايی ارتش تأکيد کرد: "در همین اظهارات، دشمنیِ دشمن و دورویی او را ببینید. آمریکایی‌ها در جلسات خصوصی با مسئولان ما به یک گونه صحبت می‌کنند و خارج از این جلسات، به گونه‌ای دیگر، این همان دورویی و نیت سوء و پلید دشمن است که ملت باید این موارد را با دقت نظاره کند."

رهبر جمهوری اسلامی گفت: "مسئولان آمریکایی در مذاکرات با مسئولان کشور، می‌گویند ما به دنبال تغییر رژیم ایران نیستیم در حالی‌که دروغ می‌گویند زیرا آن‌ها اگر توانایی این کار را داشته باشند، لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد."

وی افزود: "راز ماندگاری نظام اسلامی تکیه صریح و شفاف بر اصول و ارزش‌هاست... هيچ نباید این صراحت را از دست داد، تاکتیک‌ها را می‌توان عوض کرد ولی اصول باید مستحکم بماند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرامرز

    امریکا از وجود شما سود میبرد.اینهمه با امریکا مذاکرات محرمانه کردید و امتیازات فراوان دادید.شما نه در حرف و نه در عمل هیچ اعتباری ندارید.

  • omid

    حکومت اسلامی که پشتبانش روسیه مافیایی و کره شمالی کمونیست میباشند و پشتیبان حکومت سکولار جنایتکار اسد میباشد!

  • Majid

    وی افزود: “راز ماندگاری نظام اسلامی تکیه صریح و شفاف بر اصول و ارزش‌هاست… هیچ نباید این صراحت را از دست داد، تاکتیک‌ها را می‌توان عوض کرد ولی اصول باید مستحکم بماند.” کدام اصول و کدام ارزشها؟ اگر مقصود ایشان از راز ماندگاری نظام تفرقه اندازی و عوامفریبی و بزرگ نمایی ودروغگویی و مکر و حیله است که همانا صراحت است و نباید آنرا از دست داد. تاکتیک ها را هم میتوان عوض کرد و «نمایش جاهلانه» را با «نرمش قهرمانانه»  تعویض کرد. ایول.  

  • فرزاد

    با درود و خسته نباشید.وظیفه هر رسانه روزنامه وسایتی ثبت درستی خبر است.اقای روحانی نگفتند بی سواد گفتند کم سواد. تصویر سخنان ایشان هم موجود است. خیلی فرق است بین این دو کلمه. بی سواد بار معنایی در حد جاهل و نادان دارد و کم سواد چیزی تقریبا تو مایه های کم اطلاع از موضوع مورد بحث دارد .سایت کامل و وزینی مثل زمانه بعید است همان اشتباهی را مرتکب شود که افراطیون داخل تعمدا سعی بر تحریف گفتار اقای رو حانی دارند عمل کند خواهشا در متن بالا این کلمه را اصلاح کنید.ممنونم