ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران بازداشتی پلی‌اکريل اصفهان آزاد شدند

احمد صابری، عباس حقيقی و

احمد صابری، عباس حقيقی و جواد لطفی، سه کارگر بازداشت‌شده پلی‌اکريل اصفهان، شامگاه روز گذشته، شنبه ۱۹ بهمن‌ماه آزاد شدند.

اعتراضات کارگران کارخانه پلی‌اکریل اصفهان

به‌گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا) اين سه کارگر که روز دوم بهمن‌ماه توسط پليس امنيت شهرستان مبارکه احضار و بازداشت شده بودند، با سپردن وثيقه از زندان دستگرد اصفهان آزاد شدند.

اين سه کارگر به‌همراه پنج همکار ديگرشان به نام‌های مسعود فتاحی، سيروس پيام منی، عقيل يزدانی، کيومرث رحيمی و صفايی بازداشت شده بودند و جلسه نخست دادگاه اين کارگران صبح امروز در شهرستان مبارکه برگزار شد.

کريم فروزان، مدير عامل کارخانه پلی‌اکريل اصفهان در اين دادگاه به عنوان شاکی حضور داشت.

جلسه دوم دادگاه کارگران پنج‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

جواد لطفی، عباس حقیقی و احمد صابری پیش از این در روز۳۰ آبان‌ماه نیز بازداشت شده بودند.

جواد لطفی در روز بازداشت اخير خود نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران نوشت و از وی خواست تا صدای اعتراض کارگران پلی‌اکریل را بشنود. او در نامه خود تأکید کرد که کارگران پس از گذشت حدود سه ماه از اعتراضات صنفی، هنور تهدید می‌شوند.

کوچک‌سازی کارخانه از اصلی‌ترین مسائل مورد اعتراض کارگران پلی‌اکریل است.

 کارخانه پلی‌اکریل اصفهان شامل شش شرکت زیرمجموعه تحت مسئولیت شرکت مادر (هلدینگ) است و کارفرمای آن قصد دارد شرکت‌های زیرمجموعه را جدا کند.

بر اساس سیاست کوچک‌سازی این کارخانه، مجموعه شرکت‌های پلی‌اکریل در حال واگذاری است.

به همین دلیل یک هزار و ۵۰۰ کارگر این کارخانه امنیت شغلی‌شان را در معرض خطر می‌بینند و از مدتی پیش دست به اعتراض‌های مسالمت‌آمیز زدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    ببینید چقدر لذت دارد این آزادی! اگر بازداشت و زندانی نمی شدند، آیا لذت این آزادی را درک میکردند؟ نه واله ! پس قدر این زندانها و بازداشت ها را بدانید. انقدر مفسده نکنید و حرفهای غربی نزنید. این همه بی سوادی برای این است که شما قدر دانش را بدانید، این همه بیداد و ستم برای این است که ملت شریف قدر عدالت و داد را بداند. این همه گرسنگی برای این است که شما قدر سبد کالا را بدانید. این همه بدبختی برای این است که شما قدر خوشبختی را بدانید. اینها را نظام مقدس برای شما فراهم کرده تا شکرگزار باشید. انقدر مفسده جویی نکنید و اعوجاج نداشته باشید از برای این نظام مقدس