ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک زندانی سیاسی به ۱۸ سال زندان و شلاق محکوم شد

ابوالقاسم (جواد) فولادوند زندانی سیاسی

ابوالقاسم (جواد) فولادوند زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین از سوی دادگاه انقلاب به ۱۸ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

به‌گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اين زندانی سياسی روز گذشته، شنبه ۱۹ بهمن‌ماه از بند ۳۵۰ زندان اوین به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب انتقال یافت و حکم ۱۸ سال زندان به وی ابلاغ شد.

ابوالقاسم (جواد) فولادوند ۵۱ سال دارد و راننده تاکسی ساکن شهریار است. وی به اتهام "بغی (تعدی و تجاوز ـ برگشتن از حق) از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق" به ۱۵ سال حبس تعزیری و به اتهام "توهین به رهبری" به دو سال حبس تعزیری و به دلیل شرکت در اعتراضات سال ۱۳۸۸ و اتهام "اخلال در نظم عمومی" به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

مجازات "بغی" از چند ماه پیش و با تصویب قانون جدید مجازات اسلامی به جای مجازات محاربه در مورد محکومان سیاسی اعمال می‌شود.

ابوالقاسم (جواد) فولادوند به مدت یک سال و شش ماه نیز در دهه ۶۰ خورشيدی به همین اتهام در زندان‌های جمشیدیه و قزل‌حصار به‌سر برده است.

وی خردادماه سال جاری به همراه فرزند ۱۷ ساله خود توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.