ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: يک جناح نمی‌تواند بر کشور حکومت کند

حسن روحانی در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب ایران ضمن بيان اين‌که "هیچ کس نباید فکر کند که یک جناح می‌تواند بر کشور حاکم باشد" گفت با دولت وی کشور آرامش و ثبات بيشتری دارد.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران بار دیگر تأکید کرد، هیچ کس نباید فکر کند که یک جناح می‌تواند بر کشور حاکم باشد.

حسن روحانی این سخن را در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب ایران در ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۵۷ در میدان آزادی تهران بیان کرد و بدون آن‌که از فرد یا گروهی نام ببرد، گفت که "دل‌ها را از کینه پاک کنیم و بیشتر به گذشته نپردازیم".

در  ۲۲ بهمن سال ۱۳۸۸، معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری همان سال که در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب حاضر شده بودند، با سرکوب نیروهای انتظامی و امنیتی مواجه شدند.

پس از این تاریخ، بخشی از بدنه اجتماعی که معترض بودند در این قبیل مراسم دیگر حاضر نشدند. اما امسال برخی افراد و گروه‌های اصلاح‌طلب همچون محمد خاتمی و مجمع روحانیون مبارز با توجه به روی کار آمدن دولت موسوم به "دولت اعتدال" از مردم برای شرکت در مراسم پیروزی انقلاب دعوت کردند.

بر این اساس رئيس‌جمهور ايران در سخنان خود گفت که امسال تمام جناح‌ها و تفکرهای مختلف در این مراسم شرکت کرده‌اند.

این در حالی است که خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ایرنا) در خبری نوشته بود حسن روحانی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خواستار شرکت تمام گروه‌ها و احزاب سیاسی با سلیقه‌های مختلف در راهپیمایی ۲۲ بهمن شده بود اما در روزهای اخیر عده‌ای تحرکاتی را برای جلوگیری از حضور افراد صاحب نام و گروه‌ها آغاز کرده‌اند.

رئیس‌جمهور ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که شش ماه از آغاز به کار دولت یازدهم می‌گذرد، گفت: "امروز جامعه ما چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ اجتماعی و سیاسی آرامش و ثبات بیشتری دارد."

روحانی افزود: "دولت علی‌رغم این‌که ماه‌های اولیه کارش بود و تدوین یک بودجه جامع برای آن سخت بود اما تلاش کرد تا حتی یک روز از قانون تخلف نکند و در نیمه آذرماه بودجه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند که این کار را کرد."

او همچنين بدون نام بردن از پرونده‌های اقتصادی مورد بررسی در دستگاه قضايی، اعلام کرد که فردی ۹ هزار ميليارد تومان پول ملت را برده بی‌آنکه روشن باشد کجا مصرف شده و چه کسانی به وی اجازه داده‌اند.

حسن روحانی با بيان اين‌که دولتش تورم را در سال آينده به ۲۵ درصد می‌رساند، گفت: "ما در طول اين شش ماه تورم ۴۳ درصد را به ۳۵ درصد تقليل داده‌ايم."

رئيس‌جمهور ايران با دفاع از آن‌چه که دستاوردهای انقلاب ناميد، گفت مذاکرات هسته‌ای ايران با کشورهای گروه ۱+۵ بر مبنای اعلام "حسن نيت و صلح‌طلب بودن ملت ايران" است و دولت خواسته است در اين مذاکرات با صدای بلندتر "فتوا"ی رهبر جمهوری اسلامی را به جهانيان اعلام کند.

پیش از این آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران تولید و انباشت سلاح هسته‌ای را حرام دانسته بود.

روحانی همچنين تهدید علیه ایران را "بی‌ارزش و کودکانه" خواند و تأکيد کرد: "اگر کسانی در توهم هستند که بر روی میز آن‌ها تهدیدی علیه ملت ایران وجود دارد، من به صراحت اعلام می‌کنم و به آن‌ها می‌گویم که نیاز به عینک جدید دارند. روی هیچ میزی در جهان تهدید نظامی علیه ملت ما وجود ندارد."

در حاشيه مراسم سالگرد انقلاب در ايران محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران نيز طی سخنانی با خبرنگاران همچون حسن روحانی بر "وحدت" تکيه کرد و گفت: "در حال حاضر که مشغول مذاکره هستيم بيش از هر زمان ديگر نيازمند وحدت و همدلی از سوی مردم هستيم."

در مراسم سالگرد انقلاب ايران، مقام‌های مختلف جمهوری اسلامی، از جمله محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران، اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور قبلی ايران، آيت‌الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه، علی لاريجانی، رئيس مجلس، محمود علوی، وزير اطلاعات و آيت‌الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان شرکت داشتند.

حکومت ايران از چند روز پيش چنين تبليغ می‌کرد که حضور مردم در مراسم ۲۲ بهمن ايران را در مذاکرات هسته‌ای تقويت خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Samad

    مگر جناحی غیر از جناح جناب ملایان جاهل که جناب روحانی هم جزو آن است جناحی دیگر هم تا به امروز حاکم بوده است؟

  • Majid

    “دل‌ها را از کینه پاک کنیم و بیشتر به گذشته نپردازیم”. و اگر غیر از یک به اصطلاح روحانی در زیر پوشش عوامفریبانه عبا و عمامه این حرف را میزد باعث تعجب میشد. کما اینکه این فریدون آقای سابق نمیداند که دلها را فقط و فقط خالق دلها میتواند پاک کند چه به گذشته بپردازیم و چه نپردازیم. و دیگر اینکه چه کسی است که نداند که پاک نمایی (روحانیت) و عالم نمایی (فقاهت) و بزرگ نمایی (ولایت) چون غل و زنجیرهایی ۳۵ سال است که ملت را اسیر کرده اند و این نمایشهای ۲۲ بهمن هر سال  یک نمونه کوچکی از اثرات مزمن این اسارت است.