ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیلی‌ها و ایرانی‌ها دیروز خود را چگونه گذراندند؟

آماده شدن برای پوریم

دیروز، در حالیکه پوستر‌ها و شعار‌های ضد آمریکا و اسرائیل فضای راهپیمایی حکومتی در سالروز ۲۲ بهمن را پر کرده بود، هنرمندان اسرائیلی عروسک‌های کارنوال پوریم را آماده می‌کردند.

در عید پوریم، نجات یهودیان در امپراتوری کهن ایران، جشن گرفته می‌شود. پوریم که معمولا با توجه به تقویم یهودی در اوایل بهار جشن گرفته می‌شود، یادگار دوستی ایرانیان و یهودیان است. این روز برای یهودیان روز جشن و شادی است. همه نقاب می‌زنند، به تماشای کارنوال‌های خیابانی پر از عروسک‌های غول پیکر می‌روند، شراب می‌نوشند، می‌رقصند و دعا و خیرات می‌کنند. در این میان، عروسک‌های سیاستمداران جهان و شوخی با آن‌ها از سنت‌های امروزی است که به این جشن اضافه شده است.

عکس‌های اسرائیل: جک گوئز AFP

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    واقعا مردمان حقیری هستیم که اینچنین میگذاریم با ابرمون بازی کنند. تو اسراییل با ساختن چندتا عروسک و شوخی با سیاستمداران جهان اسباب بازی و شادی میشن تو ایران تو جشن ملی به اصطلاح فقط فحش و بددهنی ارزوی مرگ این وان هست.