ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خودکشی چهار شهروند کُرد در استان آذربايجان‌غربی

چهار شهروند کُرد در شهرهای

چهار شهروند کُرد در شهرهای سردشت و اروميه در استان آذربايجان غربی طی ۱۰ روز گذشته به زندگی خود پايان داده‌اند.

به گزارش کُردپا، ۲۰ بهمن‌ماه يک جوان کُرد به نام "رسول" ساکن روستای خرگوش از توابع منطقه صومای برادوست اروميه به زندگی خود پايان داد.

اين جوان ١٩ ساله به دليل "اختلافات خانوادگی" از طريق حلق‌آويزنمودن با طناب اقدام به خودکشی نموده و بر اثر آن جان خود را از دست داده است.

همچنين يک زن متأهل ۱۸ ساله به نام رازاوه اوژمند در شهرستان سردشت بر اثر خودسوزی جان خود را از دست داده است.

دليل خودسوزی اين دختر کُرد نيز "اختلافات خانوادگی" اعلام شده و وی اقدام به خودسوزی کرده است.

پیش از این نیز يک دختر کُرد نيز به نام مستانه رشيدی‌طلب ساکن شهر سردشت از طريق حلق‌آويزکردن خود با طناب و همچنين يک زن کُرد به نام شيلان ابراهيمی ساکن روستای دوله‌گرم از توابع سردشت به زندگی خود پايان دادند.

شهين محمدی، فعال حقوق زنان و عضو فعال انجمن زنان مريوان گفت: "روند خودکشی که در کُردستان ايران در حال گذار است و به احتمال زياد هم‌اکنون به اوج خود رسيده و به مرور با نهادينه شدن فرهنگ مدرنيته و رشد و تعالی نسل نو با اطمينان می‌توان گفت طی ١٠ سال آينده آمار خودکشی در مقايسه با اکنون بسيار بسيار کاهش خواهد يافت".

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • kamran

    بسیار متاسفم .من شخصا مخالف با این جور مسایل هستم چرا که این مشکلات هستن که به زندگی شیرینی میدن. مشکلات شیرینی زندگی هستن. باید تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام گیرد شاید در مخالفت با دولت باشد.کورد سوران از با فرهنگترین ملت ایران هستن.

  • ح ل

    ای خواجه درد هست ولیکن طبیب نیست...