ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جایزه بهترین عکس خبری جهان برای جان استان‌مایر

پناهجویان آفریقایی در ساحل جیبوتی. با این عکس جان استان‌مایر، عکاس آمریکایی جایزه بهترین عکس خبری جهان در سال ۲۰۱۴ را به دست آورد.

پناهجویان آفریقایی در ساحل جیبوتی. با این عکس جان استان‌مایر، عکاس آمریکایی جایزه بهترین عکس خبری جهان در سال ۲۰۱۴ را به دست آورد. در این عکس پناهجویان آفریقایی، شب‌هنگام در ساحل ایستاده‌‌اند و گوشی تلفن همراهشان را رو به آسمان گرفته‌اند، با این امید که خط راه بدهد و آنها بتوانند با خانواده‌شان تماس بگیرند و از خود خبری بدهند.

پناهجویان آفریقایی در ساحل جیبوتی. جایزه بهترین عکس خبری جهان برای جان استان‌مایر

سوزان لین‌فیلد، یکی از داوران جایزه بهترین عکس خبری جهان گفته است این عکس به جای آنکه پناهجویان را در حد یک سوژه رمانتیک فروبکاهد، حرمت انسانی آنها را حفظ می‌کند.

استان‌مایر این عکس را فوریه سال گذشته گرفته است. ساحل جیبوتی محلی است که پناهجویانی از کشورهای سومالی، اتیوپی و اریتره سر راه اروپا به آن می‌رسند.

استان‌مایر این عکس را برای نشریه معتبر «نشنال جئوگرافی» گرفته است.

او در مراسم اهدای جایزه بهترین عکس خبری جهان گفت: «این عکس یک عکس شاعرانه است و برای همه مردم جهان هم قابل درک است. کسانی را می‌بینیم که می‌خواهند با عزیزانشان تماس بگیرند. این می‌تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد.»

در سایت این عکاس آمریکایی در توضیح عکس پناهجویان در ساحل جیبوتی آمده است: «موضوع این عکس نابرابری اجتماعی، فقر در جهان و حقوق بشر است.»

جان استان‌مایر

جایزه بهترین عکس خبری جهان، امروز، جمعه ۲۵ بهمن (۱۴ فوریه) برای پنجاه و هفتمین بار اهداء شد. این جایزه مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جایزه عکس خبری در جهان است. در کنار «بهترین عکس خبری جهان»، هیأت داوران در ۹ سرفصل، آثار ۵۳ عکاس از ۲۵ کشور جهان را برگزیدند.

در سال ۲۰۱۴، پنج هزار و ۷۰۰ عکاس، ۹۸ هزار قطعه عکس به دفتر جایزه بهترین عکس خبری فرستاده بودند.

سال گذشته جایزه بهترین عکس خبری جهان به پل هانسن، عکاس دانمارکی تعلق گرفت. در بهترین عکس خبری سال ۲۰۱۳ گروهی از مردان، جنازه یک کودک فلسطینی را روی دست می‌بردند. هانسن این عکس را برای روزنامه «داگنس نیهتر» تهیه کرده بود که در گزارشی به فلسطینیان ساکن نوار غزه و مشکلات آنان می‌پرداخت. پل هانسن این عکس را در ۲۰ نوامبر سال ۲۰۱۲ گرفته بود.

پس از اقبال این عکاس دانمارکی اما برخی سایت‌های خبری و وبلاگ‌ها ادعا کردند که عکس جعلی است و عکاس با فوتوشاپ چند عکس را روی هم مونتاژ کرده است. با این حال جایزه بهترین عکس خبری سال این عکس را به رسمیت شناخت و جایزه‌اش را از پل هانسن پس نگرفت.

پیترو ماستورزو، عکاس آزاد ایتالیایی با عکسی از روز سوم تیر ۸۸ در ایران، برنده جایزه اول عکس خبری در سال ۲۰۰۹ شد.

این عکس، زنی را در غروب بر پشت بام خانه ای در تهران نشان می داد که در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران در حال شعار دادن بود.

نهاد برگزارکننده بهترین عکس خبری جهان در هلند قرار دارد، یک نهاد کاملاً مستقل و غیر انتفاعی است و از سال ۱۹۵۵ فعالیتش را آغاز کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.