ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعدام چهار زندانی در زنجان و نوشهر

  چهار زندانی جرايم کيفری به

  چهار زندانی جرايم کيفری به اتهامات مختلف در دو زندان ايران به اتهام قتل و خريد و قاچاق مواد مخدر اعدام شدند.

به‌گزارش خبرگزاری مهر روز دوشنبه، ۲۸ بهمن‌ماه دو زندانی متهم به قتل در دو پرونده مختلف که به قصاص محکوم شده بودند در نوشهر استان مازندران به دار آويخته شدند.

مهر همچنين در خبری جداگانه از اعدام دو زندانی ديگر متهم به شراکت در خريد و قاچاق مقاديری مواد مخدر خبر داده است. اين دو زندانی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب زنجان به مرگ محکوم شده بودند.

مشخصات و هويت کامل هيچ يک از زندانيان اعلام نشده، اما خبرگزاری مهر اسامی اختصاری اين چهار نفر را منتشر کرده است.

سازمان‌های حقوق بشری می‌گويند از زمان آغاز به کار دولت روحانی شمار اعدام‌ها به صورت چشمگيری افزايش داشته به مرز "هشدار" رسيده است.

برخی از اين اعدام‌ها در برابر ديدگان مردم به اجرا در آمده است. اعدام در برابر ديدگان مردم از جمله ويژگی‌هايی است که ايران را از ساير کشورهای معتقد به مجازات مرگ، جدا می‌کند.

ماه گذشته سازمان عفو بين‌الملل، از سازمان‌های مدافع حقوق بشر گزارش کرده بود که از ابتدای سال جاری ميلادی تاکنون ۴۰ نفر در ايران اعدام شده‌اند. در بيانيه اين سازمان حقوق بشری به‌ويژه از افزايش اعدام‌های در در برابر ديدگان مردم در ايران ابراز نگرانی شده بود.

در آبان‌ماه نيز کميته سوم سازمان ملل متحد با تصويبب پيش‌نويسی عليه نقض حقوق بشر در ايران، از مقام‌های اين کشور خواسته بود که مجازات‌های سنگين مانند "قطع اعضاء، شلاق" و ساير مصاديق شکنجه و همچنين اعدام در برابر ديدگان مردم را از قوانين مجازات خود حذف کند.

ايران نسبت به جمعيت خود بالا‌ترين نرخ سرانه اعدام را در جهان دارد.

افزايش اجرای مجازات اعدام انتقادهای زيادی برانگيخته، اما مقام‌های جمهوری اسلامی می‌گويند اين مجازات با قوانين اسلامی منطبق است.

بيشترين اعدام‌ها در ايران در رابطه با جرايم مربوط به مواد مخدر صورت می‌گيرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.