ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارشگران بدون مرز: توقيف روزنامه‌‌ آسمان غيرقابل پذيرش است

سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار بیانیه‌ای توقیف روزنامه “آسمان” را محکوم کرد.

سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار بيانيه‌ای توقيف روزنامه "آسمان" را محکوم کرد.

اين نهاد پشتيبان آزادی مطبوعات و رسانه‌ها در جهان، در اين‌باره اعلام کرد: "اين اقدام سانسورگرانه‌ غيرقابل پذيرش، عيانگر جنگ رسانه‌‌های وابسته به سپاه پاسداران با هم‌نوايی دستگاه قضايی عليه آزادی اطلاع‌رسانی است."

گزارشگران بدون مرز خواستار بازانتشار فوری اين روزنامه شده است.

روزنامه “آسمان” در حالی‌که شش روز از انتشار آن می‌گذشت عصر امروز به‌دلیل انتشار مطلبی در شماره چهارم خود درباره حکم قصاص توسط شعبه ۱۱ دادسرای رسانه توقیف شد.

روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن‌ماه در روزنامه “آسمان” گزارشی منتشر شد با عنوان “علم سیاست در زمانه سخت” که در آن گروهی از استادان و دانشجویان خاطراتشان را از سال‌های دهه ۱۳۶۰ تعریف کرده بودند. در آن میان هرمیداس باوند درباره بیانیه‌ای که در آن زمان درباره قصاص مطرح شده بود، خاطره‌ای تعریف کرده بود. عنوان این بیانیه، قصاص “غیرانسانی” بود.

اين قانون بحث برانگيز از ارکان قانون مجازات اسلامی است که تا امروز مورد انتقاد سازمان‌های مدافع حقوق بشر در ايران و جهان قرار گرفته است.

گزارشگران بدون مرز در بيانيه خود آورده است: "در فردای انتشار اين مطلب رسانه‌های محافظه‌کار و وابسته به سپاه پاسداران و در رأس آن‌ها فارس‌نيوز و تسنيم با «ضد موازين اسلامی و توهين به مقدسات» اعلام کردن اين مطلب، کارزاری را در محکوم کردن روزنامه «آسمان» به راه انداختند."

ساعاتی پس از توقيف "آسمان" عباس بزرگمهر، مدیرمسئول این روزنامه نيز به زندان اوین منتقل شد.

آسمان از دوسال پيش به شکل هفته‌نامه منتشر می‌شد که از تاريخ ٢٦ بهمن به صورت روزنامه منتشر شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.