ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير ارشاد: بايد هنرمندان را به موسيقی قانونی بازگرداند

علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران از لزوم ايجاد راهبردهايی برای بازگشت هنرمندان به "موسيقی قانونی" سخن گفت.

علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران، در سخنرانی مراسم پايانی بيست‌ونهمين جشنواره موسيقی فجر در تالار وحدت، با يادآوری تنگ‌نظری‌ها در اين عرصه، از لزوم ايجاد راهبردهايی برای بازگشت هنرمندان به "موسيقی قانونی" گفت.  

علی جنتی گفت بايد از ظرفيت‌های موسيقی در راستای اهداف سياست خارجی کشور بهره گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزير ارشاد در مراسم پنج‌شبه يکم اسفندماه گفت: "سخت‌گيری‌ها و فرايندهای پيچيده، موسيقی ما را درمانده کرده. به همين خاطر اعتماد بيشتر به هنرمندان می‌تواند ظرفيت‌ها را در خدمت موسيقی سالم قرار دهد."

او به استعدادهای جوانی اشاره کرد که به دليل سخت‌گيری‌‌ها و روند طولانی موجود برای اجرا از مسير قانونی فعاليت دور مانده‌اند و افزود با استفاده از راهبردهای صحيح می‌توان از ظرفيت آن‌ها در زمينه‌ "موسيقی قانونی" استفاده کرد.

طی سال‌های اخير بسياری از گروه‌ها و هنرمندان به دليل عدم دريافت مجوز و يا جلوگيری از برگزاری کنسرت دست به ضبط، پخش و اجرا موسيقی خود بدون مجوز دولتی زده‌اند. به نظر می‌رسد اين بخش که به "موسيقی زيرزمينی" معروف شده‌اند، از استقبال خوبی نيز در ميان مخاطبان ايرانی و خارجی برخوردار بوده‌اند.

علی جنتی در بخش ديگری از صحبت‌های خود با تأکيد بر "ديپلماسی فرهنگی" دولت جديد گفت بايد از ظرفيت‌های موسيقی در راستای اهداف سياست خارجی کشور و تحقق پيشنهاد حسن روحانی رئيس‌جمهوری مبنی بر "جهان عاری از خشونت" بهره گيريم.

جشنواره موسيقی فجر امسال با حضور چهره‌هايی همچون انور براهم و راميز قلی‌اف در برخی از بخش‌ها مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. همچنين بيست‌ونهمين دور اين جشنواره افزون بر تهران در شش شهر ديگر نيز برگزار شد.

در مراسم پايانی، برخی از چهره‌های سياسی و هنرمندان همچون علی مرادخانی، معاون هنری وزير ارشاد؛ پيروز ارجمند، مدير دفتر موسيقی ارشاد؛ احمد مسجد جامعی رئيس شورای شهر تهران؛ لوريس چکناواريان، کمال پورتراب، شاهين فرهت، شهرام ناظری، صديق تعريف، عثمان محمدپرست، هوشنگ ظريف، هوشنگ کامکار و داريوش ارجمند حضور داشتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.