ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماهنگ اعتراضی پوسی‌رایت در یوتیوب منتشر شد

نماهنگ تازه‌ای از پوسی‌رایت که به خاطر آن از قزاق‌ها تازیانه خوردند.

پس از آنکه اعضای معترض گروه پوسی‌رایت چند بار توسط پلیس روسیه در سوچی، محل برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی بازداشت شدند، آن‌ها اکنون تازه‌ترین نماهنگشان را در اعتراض به سیاست‌های سرکوبگرانه ولادیمیر پوتین در روسیه منتشر کرده‌اند. این نماهنانگ «پوتین یادت می‌ده که چطور وطن‌پرست باشی» نام دارد.

نشست خبری پوسی‌رایت در خیابان

در این نماهنگ که بیش از دو دقیقه به طول می‌انجامد، می‌توان دید که چگونه قزاق‌ها در سوچی اعضای گروه پوسی‌رایت را تازیانه می‌زنند.

نادژدا تولوکونیکووا و ماریا آلیوخینا که به دلیل اجرای موسیقی در کلیسا مدتی را در حبس بودند، به همراه سایر اعضای گروه مورد حمله نیروهای قزاق قرار گرفتند. این صحنه‌ها را می‌توان در نماهنگ گروه پوسی‌رایت دید.

قزاق‌ها به تأمین امنیت در شهر سوچی که محل برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی است به نیروهای پلیس کمک می‌کنند.

نشست خبری در خیابان

نادژدا تولوکونیکووا و ماریا آلیوخینا، روز گذشته، پنجشنبه ۱ اسفند (۲۰ فوریه) اعلام کرده بودند که قصد دارند یک نشست خبری برگزار کنند. شمار زیادی از نیروهای امنیتی اما مانع از حضور روزنامه‌نگاران در محل برگزاری این نشست شدند. به گفته تولوکونیکووا هتلی که قرار بود در آن نشست خبری گروه پوسی‌رایت برگزاری شود، خرابی لوله‌های آب را بهانه کرد و نشست خبری این گروه را به هم زد.

به گفته تولوکونیکووا، گروه پوسی‌رایت در هیچیک از هتل‌ها و مکان‌های دیگر نتوانست محلی برای برگزاری نشست خبریشان تدراک ببینند. سرانجام این نشست، در خیابان مقابل هتل محل سکونت آنان برگزار شد.

ماریا آلیوخینا و نادژدا تولوکونیکووا ترانه اعتراض‌آمیز «دعای پانکی» را در یکی از کلیساهای مهم مسکو اجرا کردند و در تابستان ۲۰۱۲ به اتهام «شرارت مبتنی بر نفرت مذهبی» دستگیر شدند. آن‌ها در این ترانه از حمایت کلیسای ارتودوکس از ولادیمیر پوتین به شدت انتقاد کرده بودند.

ماریا آلیوخینا و نادژدا تولوکونیکووا در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۳ پس از تحمل دو سال حبس مشمول عفو شدند و زود‌تر از موقع از زندان رهایی پیدا کردند.

رقص مقابل نماد المپیک

پوسی‌رایت در نماهنگ اعتراضی تازه‌شان مقابل نماد المپیک می‌رقصند و ترانه‌ای را به زبان روسی اجرا می‌کنند. آن‌ها در این ترانه از تدابیر امنیتی و محدود شدن آزادی‌های مدنی بعه بهانه بازی‌های المپیک زمستانی در سوچی انتقاد می‌کنند. آن‌ها همچنین از تخصیص بودجه هنگفت ۳۷ میلیارد یویرویی برای بازی‌های المپیک زمستانی که اهداف تبلیغی ولادیمیر پوتین را هم برآورده می‌کند، انتقاد می‌کنند. ترجیع‌بند ترانه آنان این عبارت است: «پوتین یادت می‌ده که چطور وطن‌پرست باشی»

دوشنبه، ۱۷ فوریه پلیس دو تن از اعضای این گروه را بازداشت کرد. پلیس ادعا می‌کرد که آن‌ها قصد داشتند از فروشگاهی سرقت کنند. به گفته پوسی‌رایت پلیس با بازداشت‌شدگان بدرفتاری کرد، اما سرانجام آن‌ها را آزاد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.