ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت دو درويش گنابادی و افزايش فشار امنيتی

 نيروهای امنيتی در اهواز با

 نيروهای امنيتی در اهواز با مراجعه به چاپخانه فردوسی افزون بر بازداشت دو تن از کارکنان اين چاپخانه، ۵۰۰ جلد تقويم و پوستر را نيز توقيف کردند.

به گزارش مجذوبان نور، سايت نزديک به دراويش گنابادی ايران، روز شنبه، سوم اسفندماه، چند نفر از نيروهای امنيتی با ورود به چاپخانه فردوسی در شهر اهواز، دو تن از کارکنان آن‌جا را بازداشت و ۵۰۰ جلد از تقويم‌ها و پوسترهايی که در آن "تمثال بزرگان دراويش گنابادی" بود را توقيف کردند.

بر اساس همين گزارش روز يکشنبه تعدادی از دراويش برای پيگيری و استرداد تقويم‌ها و پوستر‌های توقيف شده به اداره اماکن نيروی انتظامی شهر اهواز مراجعه کردند اما نهاد‌های مربوط نه تنها پاسخگوی آن‌ها نبودند، بلکه خبر از تشکيل پرونده برای اموال توقيفی و ارجاع آن به قاضی دادند.

مجذوبان نور نوشته است که اين‌گونه پرونده‌سازی‌ها و احضار مکرر دراويش و تحت فشار قرار دادن و آزار و اذيت آن‌ها با نزديک شدن به روز سوم اسفند، روز همبستگی دراويش، افزايش يافته است و همچنان ادامه دارد.

 دراويش گنابادی ايران پس از تجمعی در اسفند ماه سال ۱۳۸۷ مقابل مجلس شورای اسلامی، روز سوم اسفند را به‌عنوان "روز درويش" نامگذاری کرده‌اند.

 شب دوشنبه، پايگاه مجذوبان نور گزارش داد، در گراميداشت اين روز، مراسمی از سوی دراويش زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوين با حضور زندانيان سياسی و عقيدتی برگزار شده است.

دستگاه امنيتی و نهادهای قضايی در سال‌های گذشته تعداد زيادی از دراويش گنابادی و وکلای مدافع آن‌ها را بازداشت، محاکمه و زندانی کرده است.

دست‌کم ۱۳ درويش در زندان‌های مختلف کشور با اتهام‌هايی نظير اقدام عليه امنيت ملی و تشويش اذهان عمومی زندانی هستند.

به‌تازگی ۹ تن از وکلای دراويش زندانی در نامه‌ای به حسن روحانی خواهان رسيدگی به وضعيت دراويش گنابادی در زندان شده‌اند.

در بخشی از اين نامه خطاب به رئيس قوه مجريه آمده است: "به بايکوت خبری دراويش پايان ببخشيد. فرياد، آخرين واکنش ستمديده در برابر ستم است. محروم کردن او ‌‌‌نهايت جنايت است. فرياد‌ها را در گلو، به بغض و کينه مبدل نکنيد."

حميدرضا مرادی سروستانی، مصطفی دانشجو، فرشيد يداللهی، امير اسلامی، افشين کرم‌پور، اميد بهروزی، مصطفی عبدی، رضا انتصاری و کسری نوری از امضاکنندگان اين نامه هستند.

آن‌ها در ادامه نامه خود خواهان آن شده‌اند که زندانيان سياسی، در برابر افکار عمومی و در يک فضای عادلانه و منصفانه با رعايت کليه تشريفات و اصول دادرسی، مورد محاکمه مجدد قرار گيرند، تا عدم استقلال و تحت نفوذ متنفذين قرار داشتن برخی قضات در نظام قضايی و مظلومت و برائت زندانيان سياسی و عقيدتی بر همگان روشن شود.

فعالان حقوق دراويش گنابادی می‌گويند برخورد با اعضای اين اقليت مذهبی در دوران ريالست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در چهارچوب طرحی به نام "طرح برخورد با عرفان‌های کاذب" شروع شد.

 حسن روحانی در کارزار انتخاباتی خود با تأکيد بر مسأله اقليت‌های قومی و مذهبی وعده داد که وضعيت آن‌ها در دولت وی بهبود پيدا خواهد کرد. با اين حال فعالان مربوط به اين اقليت‌ها در حوزه‌های مختلف می‌گويند اين وعده‌ها تاکنون اجرايی نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.