ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون حفاظت محيط زيست: پارازيت‌ها سرطان‌زا هستند

سعيد متصدی، معاون انسانی سازمان

سعيد متصدی، معاون انسانی سازمان حفاظت محيط زيست، امروز دوشنبه پنجم اسفندماه، با اعلام سرطان‌زا بودن امواج و  پارازيت‌ها از دانشگاهيان تقاضای کمک کرد.

او در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) تأکيد کرد هنگامی که پارازيت در فضا پخش می‌شود سرطان‌زا است و اين‌که به چه ميزان منجر به سرطان‌ می‌شود يا چگونه و از کجا در فضا پخش شده‌اند، مسئله‌ای است که بايد جدی گرفته‌ شود.

نخستين‌بار ۱۹ بهمن‌ماه حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با خبر تشکيل کميته بررسی‌کننده پارازيت‌ها، مسئوليت بررسی اين موضوع را به عهده گرفت.

با اين حال حال او تأکيد کرد که بسياری مسائل در مورد پارازيت‌ها شايعاتی بدون مدرک است که مبنای علمی ندارد.

وزير بهداشت خاطرنشان کرده بود که تحقيقات اوليه نشان می‌دهد که پارازيت‌های موجود باعث بروز بيماری و عوارض نمی‌شود.

معاون انسانی سازمان حفاظت محيط زيست در سخنان امروز خود همچنين گفت: "کنترل آلودگی امواج و صوت جزو برنامه‌های اصلی سازمان حفاظت محيط زيست است".

پيش از اين وزير ارتباطات در پاسخ به نگرانی‌های مردم از تأثير پارازيت‌های ماهواره اعلام کرد که  کميته‌ای در وزارت ارتباطات با حضور نماينده وزارت بهداشت، معاون رئيس سازمان محيط زيست و معاون رئيس سازمان انرژی اتمی تشکيل شده و در صورتی که گزارش‌های کميته نشان دهد که تشعشعات مضر است، رئيس‌جمهور به‌طور مستقيم وارد خواهد شد.

سعيد متصدی از پيگيری سازمان محيط زيست جهت مشخص شدن منابع و شدت انتشار تشعشات و پارازيت‌ها گفت. او همچنين به تهيه طرحی در اين زمينه اشاره کرد که  به کميسيون زيربنايی مجلس ارايه کرده بودند؛ هرچند بعد از بررسی برای برطرف کردن برخی ايرادات و اصلاحات دوباره به سازمان محيط زيست برگشت و اکنون برای ارسال مجدد آماده است.

پيش از اين بسياری از کارشناسان در رابطه با اين پارازيت‌ها ابراز نگرانی کرده‌ بودند. گفته می‌شود ناباروری و اثرگذاری روی سيستم عصبی نيز از نتايج خطرناک اين امواج و  پارازيت‌ها است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • samad

    تمامی وزرای بهداشت برای "حفظ" آبروی نظام تا خرخره دروغها گفته اند. پزشکیان اسناد پزشکی قانونی در مورد قتل زهرا کاظمی را مخدوش کرد. لنکرانی و دستجردی در مورد آلودگی هوا، آب ، برنج و مواد غذایی دروغ ها گفتند و حالا هاشمی برای رهایی سپاه از بی آبرویی پخش امواج مضر برای سلامت دروغ می گوید. تازه اینها قسم خورده های ایران هستند. صد رحمت به مسئولان محیط زیست