ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد از احضار "بی‌ضابطه" خبرنگاران در ايران

بهمن کشاورز، وکيل دادگستری در

بهمن کشاورز، وکيل دادگستری در ایران گفت: "فشار و تهديد و احضار بی‌ضابطه خبرنگاران با هدف کلی نظام برای مبارزه با مفاسد اقتصادی که نيازمند رسانه‌هايی آزاد و فعال است، سازگار نيست".

بهمن کشاورز، وکيل دادگستری در ایران

بهمن کشاورز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، درباره احضارهای غيررسمی برخی از خبرنگاران در مراکز استان‌ها گفت: "تا آن‌جا که من می‌دانم تا وقتی آن‌چه خبرنگاران منعکس می‌کنند جنبه محرمانه و سری نداشته باشد و اخبار معمولی را منتقل کنند کسی نبايد و نمی‌تواند مانع‌شان شود يا از آنان بخواهد منابع خبری خود را افشا کنند؛ چرا که اين در واقع اصول کار مطبوعاتی است."

وی افزود: "در ‌‌نهايت اگر نوشته‌های خبرنگاران شامل افترا و توهين و احيانا نشر اکاذيب باشد نيز حسب مورد ذی‌نفع بايد به مراجع قضايی مراجعه کند تا اين امر تعقيب شود و بی‌دليل نمی‌شود کسی را احضار کرد و منبع خبر را درخواست نمود."

اين وکيل دادگستری گفت: "تمامی سازمان‌هايی که ممکن است اين کار را بکنند يک دفتر بازرسی دارند، بايد در اين‌گونه موارد به دفا‌تر بازرسی مراجعه کرد و آنان را در جريان گذاشت تا معلوم شود که اين کار در جريان يک سيستم اداری انجام شده يا يک تصميم فردی است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.