ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاکو د لوسیا، موسیقی‌دان پیشرو درگذشت

پاکو د لوسیا، آهنگساز اسپانیایی و نوازنده گیتار و موسیقی‌دان پیشرو در سبک فلامنکوی نو، در ۶۶ سالگی درگذشت.

پاکو د لوسیا، آهنگساز اسپانیایی و نوازنده گیتار و موسیقی‌دان پیشرو در سبک فلامنکوی نو، در ۶۶ سالگی درگذشت.

پاکو د لوسیا در اکتبر ۲۰۱۳ هنگام اجرایی در هاوانا

به گزارش خبرگزاری اسپانیا (efe) پاکو د لوسیا در شهر کانگون (Cancún) در مکزیک در حالی که با فرزندانش در ساحل در حال بازی کردن بوده، به سکته قلبی دچار می‌شود و جان می‌سپرد.

د لوسیا ۲۱ دسامبر ۱۹۴۷ در شهر آلخسیراس در منطقه کادیس در اسپانیا متولد شد. او در یازده‌سالگی برای نخستین بار در رادیو اسپانیا برنامه اجرا کرد و در سال ۱۹۷۳ با قطعه «Entre dos Aguas » به شهرت جهانی دست یافت. د لوسیا موسیقی فلامنکو را تحت تأثیر قرار داد و بسیاری از قطعاتی که او در سال‌های دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ اجرا کرده است، اکنون جزو آثار کلاسیک به‌شمار می‌آیند.

د لوسیا در اجراهای فلامنکویش از موسیقی کلاسیک و از موسیقی جاز تأثیر پذیرفته بود و این تأثیرات را در فلامنکو جاری و درونی کرده بود.

خوزه ایناسیو اندلوسه، شهردار آلخسیراس درگذشت پاکو د لوسیا را ضایعه‌ای برای فرهنگ جهانی خواند و در زادگاه این هنرمند اعلای عزای عمومی کرد.

درگذشت پاکو د لوسیا در رسانه‌های اسپانیایی زبان بازتاب گسترده‌ای داشته است.

پاکو د لوسیا جوایز بسیاری هم به دست آورد: دریافت دکترای افتخاری از دانشگاه پلی‌فونیک شهر آلخسیراس. و دریافت دکترای افتخاری از کالج موسیقی برکلی در سال ۲۰۱۰ از مهم‌ترین این جوایزند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.