ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک کانادایی در ایران سال‌های ۱۳۵۰

عکس‌ها و روایت کن راسک از زندگی در ایران

کن راسک، مرد کانادایی ۸۵ ساله‌ای است که در دهه پنجاه خورشیدی با خانواده‌اش دو سال به ایران سفر و در تهران زندگی کرده است. او در دوستی با علی فرشچیان، تمام عکس‌های خود از ایران دهه پنجاه را در اختیار فرشچیان قرار داده است. فرشچیان قسمتی از این تصاویر را همراه با روایت کن راسک از آن‌ها منتشر کرده است.

کن راسک. کارمند سازمان آب و برق استان آنتاریو کانادا، به عنوان مشاور توسط سازمان آب و برق ایران استخدام می‌شود. وظیفه کن و تیم همراه او، تکمیل و بهبود سیستم انتقلال نیرو در ایران بوده و در ساخت و ساز پروژه‌های مرتبط با سازه‌های برق و کنترل با شرکت توانیر همکاری داشته است. به این ترتیب کن راسک و خانواده‌اش در ایران ساکن شده و به شهرهای مختلف سفر می‌کنند.

ویدئوی روایت تصویری را ببینید:

ویدئویی که علی فرشچیان آماده کرده، قسمتی از گنجینه بزرگی از عکس‌هاست که کن راسک و خانواده‌اش در ایران گرفته‌اند. تصاویر را راسک به شکل اسلاید در زیرزمین منزلش در کانادا، به مدت ۴۰ سال حفظ کرده است. این مجموعه برای تمام کسانی که در حوزه تاریخ شفاهی و تصویری ایران سال‌های ۱۳۵۰ فعالیت می‌کنند، می‌تواند ارزشمند باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مینا رزازی

    بسیار زیبا و خاطره انگیز بود تشگر میکنم

  • سیامک زیبایی

    very nice, i enjoy a lot .if u come to iran ,u can be a guest in my house , i mean u and your family.