ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دانشگاه احمدی‌نژاد نظر وزارت علوم را "غيرقانونی" خواند

دانشگاه جامع ايرانيان، دانشگاهی که

دانشگاه جامع ايرانيان، دانشگاهی که محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور پيشين ايران راه‌اندازی کرده، نظر وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری ايران را در مورد اين‌که اين دانشگاه نمی‌تواند دانشجو بپذيرد، "غيرقانونی" اعلام کرد.

دانشگاه ايرانيان در وب‌سایت خود اعلام کرد: "دانشگاه جامع بين‌المللی ايرانيان کليه مستندات و مجوزهای قانونی لازم را از مراجع مربوطه دريافت کرده و مدارک قانونی از طريق وبگاه دانشگاه منتشر شده است."

اين اطلاعيه افزوده: "اظهارات تکراری و خلاف واقع يکی از مديران کل معاونت آموزشی وزارت علوم فاقد مبنای قانونی و احتمالا براساس ملاحظات ديگری صورت گرفته که بر ما پوشيده است.همچنين پيش‌ثبت‌نام از متقاضيان در رشته‌های مختلف کاملا قانونی و حق مسلم و خدشه‌ناپذير اين دانشگاه بوده که تا موعد مقرر و اعلام‌شده ادامه خواهد يافت."

حسين حسينی، مديرکل دفتر گسترش آموزش عالی چند روز پيش درباره وضعيت اين دانشگاه گفته بود: "در سال ۸۹ مجوزی به مدت يک سال برای دانشگاه جامع ايرانيان صادر شده بود تا اين دانشگاه ساختارها و امکانات مورد نياز را فراهم کند ولی پس از آن دو نفر از اعضای هیأت مؤسس اين دانشگاه استعفاء دادند که به اين ترتيب مجوز اصولی نيز از رده خارج شد.”

به گفته وی “مجوز اخير شورای عالی انقلاب فرهنگی نيز صرفاً برای نام دانشگاه ايرانيان به تأييد رسيده است و مراحل بعدی اخذ مجوز و تأييد مؤسسان بايد به استناد شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد و حتی اساسنامه دانشگاه نيز بايد از سوی دو وزير علوم و بهداشت تأييد شود.”

مصطفی کواکبيان، نماينده سابق مجلس ايران امروز، پنج‌شنبه هشتم اسفندماه با بيان اين‌که "دانشگاه ايرانيان يک رانت است"، از وزير علوم خواست تا جلوی رانت اين دانشگاه را بگيرد.

اين در حالی است که رضا فرجی‌دانا، وزير علوم، تحقيقات و فن‌آوری ايران امروز با ابراز بی‌اطلاعی از موضوع "فساد مالی" در دانشگاه ايرانيان گفت: "بايد از طريق دوستان در اين مورد پرسيده شود."

دانشگاه جامع ايرانيان به موجب مصوبه ۲۵ مردادماه ۱۳۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در تهران تأسيس شد.

دوم مردادماه ۱۳۹۲ نيز اساسنامه اين دانشگاه به تأييد کامران دانشجو، وزير وقت علوم، تحقيقات و فن‌آوری و محمدحسين طريقت منفرد، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسيده بود.

محمود احمدی‌نژاد رئيس هیأت مؤسس دانشگاه جامع ايرانيان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.