ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کامرون:«تغییر آب و هوا خطری بزرگ برای همه است»

نخست وزیر بریتانیا نسبت به خطرات فوری تغییرات آب و هوایی در سطح جهانی هشدار داده و آن را چالشی بزرگ برای کشور خود خواند.

نخست وزیر بریتانیا در پارلمان این کشور نسبت به خطرات فوری تغییرات آب و هوایی در سطح جهانی هشدار داد و از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی کشورهای مختلف، از جمله بریتانیا، نام برد.

نخست وزیر بریتانیا نسبت به خطرات تغییرات آب و هوایی هشدار داد.

دیوید کامرون که روز چهارشنبه ۲۶ فوریه برابر با ۷ اسفند در پارلمان سخن می‌گفت از نقش فعالیت‌های انسانی در گرم‌تر شدن آب و هوای کره زمین یاد کرد و آن را مسبب اصلی وضعیت کنونی خواند. این جدی‌ترین اظهارات نخست وزیر بریتانیا در مقصر قلمداد کردن فعالیت‌های صنعتی در تغییرات آب و هوایی بوده است. کامرون در پاسخ به انتقادات مطرح شده از دولت او برای مقابله با بحران‌های ناشی از سیل و طوفان‌های اخیر در این کشور گفت:«من معتقدم که تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت‌‌های انسانی، یکی از بزرگ‌ترین خطراتی است که جهان و کشور ما را تهدید می‌کند. به همین دلیل بریتانیا نخستین بانک سرمایه‌گذاری در صنایع سبز و زیست محیطی را تاسیس کرده است».

کامرون ضمن دفاع از سیاست‌های زیست محیطی دولت ائتلافی خود گفت که از زمان برسرکار آمدن این دولت میزان انتشار گازهای کربن ۱۴ درصد کاهش یافته است. به گفته دانشمندان، گازهای گلخانه‌ای و دی اکسید کربن یکی از اصلی‌‌ترین عوامل گرم شدن آب و هوای زمین هستند.

او همچنین به سیاست‌های دولت خود برای ساخت نیروگاه هسته‌ای اشاره کرد و افزود «برخلاف دولت‌های حزب کارگر، او قصد ندارد زمان را برای این کار تلف کند». در اکتبر سال ۲۰۱۳، دولت بریتانیا مجوز ساخت یک نیروگاه هسته‌ای جدید را پس از سال‌ها در این کشور صادر کرد. به گفته دولت کامرون، احداث این نیروگاه به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و همچنین کاهش هزینه‌های تولید انر‌ژی صورت می‌گیرد.

سخنان دیوید کامرون با استقبال وزیر «انرژی و تغییرات آب و هوایی» و همچنین بسیاری از فعالان زیست محیطی در این کشور رو به رو شده است. پیش از این، انتقادهایی متوجه دولت ائتلافی کامرون برای عدم توجه به مساله تغییرات آب و هوایی شده بود.

جورج آزبورن، وزیر دارایی بریتانیا، در سال ۲۰۱۱ هشدار داده بود که این کشور نمی‌‌تواند در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای سریع‌تر از اتحادیه اروپا عمل کند و قادر نیست در این زمینه سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهد. اظهارات آزبورن در آن زمان با انتقادات زیادی، حتا از سوی برخی از اعضای حزب محافظه کار، رو به رو شد.

سالی بحرانی برای بریتانیا

بریتانیا امسال متحمل خسارت‌های زیادی از سیل شده است که آن را با تغییرات آب و هوایی مرتبط می‌دانند.

بریتانیا در زمستان سال جاری با بحران‌های فراوان ناشی از طوفان و سیل رو به رو شد و خسارات زیادی به خانه‌ها، کشاورزی و برخی صنایع این کشور وارد آمد. بسیاری از کارشناسان در این کشور وقایع اخیر را به طور مستقیم ناشی از تغییرات آب و هوایی و فعالیت‌های انسانی دانستند.

نیکلاس استرن، اقتصاددان مشهور و از نویسندگان گزارشی مشهور به «گزارش استرن» در خصوص تغییرات آب و هوایی، امسال پس از وقوع چندین سیل ویرانگر در بریتانیا هشدار داد که وقایع اخیر نتایج تغییرات وسیع در الگوهای آب و هوایی جهان است و از این رو لازم است تا فورا گام‌هایی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای برداشته شود.

«گزارش استرن» گزارشی ۷۰۰ صفحه‌ای است که در سال ۲۰۰۶ میلادی برای دولت بریتانیا تهیه شد و لرد نیکلاس استرن مسئول آن بود. مطابق این گزارش چنان‌چه کشورها اقدامات بسیار جدی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی انجام ندهند، جهان با یک بحران زیست محیطی و اقتصادی فلج کننده رو به رو خواهد شد و تا سال ۲۰۵۰ بخش‌‌های زیادی از کره زمین غیرقابل زندگی می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابک

    ما که حرفی نداریم ، شما سران کشورهای صنعتی را نمی شود قانع کرد