ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رسوايی مالی ترکيه: رضا ضراب آزاد شد

رضا ضراب، تاجر ايرانی‌تبار که در جريان رسوایی مالی اخير در ترکيه بازداشت شده بود به همراه دو تن ديگر از متهمان اصلی آزاد شدند.

دستگاه قضائی ترکيه آخرين متهمان اصلی رسوايی مالی اخير اين کشور را آزاد کرد. رضا ضراب، تاجر ايرانی از جمله آزادشدگان است.

رضا ضراب، تاجر ايرانی‌تبار در جريان رسوایی مالی اخير در ترکيه بازداشت شد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، دو هفته پس از موج نخست آزادی متهمان رسوايی مالی ترکيه، دادگاهی در استانبول دستور آزادی رضا ضراب، تاجر آذربايجانی ايرانی‌تبار، باريش گولر، فرزند معمر گولر، وزیر پيشين کشور و خان چاگلایان، پسر ظفر چاگلایان، وزیر سابق اقتصاد، مظنونان اصلی که همچنان در زندان به‌سر می‌بردند را صادر کرد.

منابع خبری ترکيه نوشته‌اند دستگاه قضايی با اعلام اين خبر گفته است پنج تن از مظنونان از ترک کشور منع شده‌اند و تمام مدارک لازم برای کشف حقيقت در اين‌باره جمع‌آوری شده است.

رضا ضراب ۳۰ ساله که تا لحظه دستگيری به‌دليل ازدواج با خواننده مشهور ترکيه ابرو گوندش، در رسانه‌های اين کشور مطرح شده بود، در رابطه با خريد و فروش طلا به ايران در دوران تحريم‌های گسترده عليه اين کشور بازداشت شد.

باريش گولر و خان چاگلایان متهم به دريافت رشوه بودند.

اين سه نفر به‌همراه ده‌ها نفر ديگر در روزهای پايانی آذرماه سال جاری دستگیر شدند.

روزنامه حریت، چاپ ترکیه در آن زمان نوشت رضا ضراب د‌‌ر سال ۲۰۱۲ و د‌‌ر جریان توقیف یک محموله طلا که قرار بود‌‌ برای شرکت سورینت متعلق به بابک زنجانی، میلیاردر ایرانی، به ایران منتقل شود‌‌، از سوی پلیس مورد‌‌ بازجویی قرار گرفت.

دادستانی استانبول نيز گفت این متهمان در جریان فروش طلا به ایران و معاملات و نقل و انتقالات مالی با این کشور مرتکب پولشویی و فساد مالی شده‌اند و رضا ضراب، نقش محوری در این ماجرا داشته است.

در پی اين رسوايی مالی دولت رجب طیب اردوغان با چالش‌های جدی روبه‌رو شد.

نخست‌وزیر ترکیه در واکنش به اين رسوایی مالی، ۱۰ وزیر کابینه را تعویض کرد و جنجال ایجاد شده در کشورش را به “دسیسه خارجی” نسبت داد.

اردوغان همچنين دستور برکناری، تعلیق و جابه‌جایی ۶۰۰ مأمور پلیس را صادر و رؤسای پلیس ۱۶ استان دیگر را برکنار کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • samad

    اردوغان بدجوری از حکومت ایران تاثیرگرفته ؟!  جمهوری اسلامی ترکیه ! بدا بحال مردم ترکیه !